Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Noen som er gode på IPhoto?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-11, 07:06   #1
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Noen som er gode på IPhoto?

Jeg har jo ny imac og skal overføre alle mine bilder fra gamle mac til nye mac. Har tatt back up av alt og er usikker åssen jeg skal gjøre det. Er det kun å DRA alle bildene (10 000) over i bildebiblioteket, så fikser de seg selv ved å legge seg i dato osv??
Eller burde jeg gå gjennom en og en smart-mappe slik jeg har det på gamle mac??
Og en annen ting: i de små vinduene som kommer opp der bilder legger seg oppå hverandre i biblioteket, kan jeg der forandre navn på mappene?? Jeg så en kollega sin ITunes nemlig, og han hadde ikke mapper. Han hadde navn på de vinduene der man kan legge musa over og se kjapt bildene. Men han husket ikke åssen han hadde lagt inn navnene...

Ser for meg at det blir en vannvittig jobb å gå gjennom alle bildene igjen. Jeg HAR jo alle mappene liggenede på back-up med "Dåp", "Sommer", Bryllup" osv men dette vil jo ikke kunne dras inn i nye IPhoto....

skjønner dere eller er alt rotete forklart...?

Er det noen som bruker noe annet bildeprogram enn IPhoto på mac? Jeg er ikke så veldig glad i IPhoto egentlig selv om jeg har brukt det i mange år.

Alle tips mottas med takk da jeg er litt rådvill for å importere/flytte alle bildene mine... Har hatt MYE problemer med gamle mac-booken og spesielt IPhoto som quitter osv, så nå VIL jeg ha det perfekt på den nye iMac´en..

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no