Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredning" av bildetråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 22:28   #101
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg syns at det er fryktelig skummelt å poste dette uten en oppklarende "morsom-smilie", folk har en tendens til å ta meg dønn seriøst …

Kanskje fordi du er sjefen?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:29   #102
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg syns at det er fryktelig skummelt å poste dette uten en oppklarende "morsom-smilie", folk har en tendens til å ta meg dønn seriøst …

Regnet nok med at du ikke var dønn seriøs der,men på den andre siden kan man jo aldri vite

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:29   #103
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Beklager at jeg skuffer deg HP, men helt oppriktig synes jeg ikke at alle barn er pene. Noen barn er både mindre pene og lite sjarmerende.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg syns at det er fryktelig skummelt å poste dette uten en oppklarende "morsom-smilie", folk har en tendens til å ta meg dønn seriøst …

Nettopp. Gjøkke det igjen …


Sist redigert av HP : 20-03-07 kl 22:31. Årsak: Siden jeg er Sjefen
HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:36   #104
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Jeg synes ikke skrytetråder bør være fredet. Jeg vil ha med frabedt oppgulp og sure oppstøt, men jeg synes ikke det var noe galt meD binas kommentar. Den var hverken drøy eller uspiselig. Hun sa ikke noe om barnet, barnet er sikkert nydelig i følge bina, men omstendighetene dro fokuset bort fra akkurat det.

Husker også isdiskusjonen på NM, og unnskyld meg, men jeg har problemer med å skryte av ansiktet til en 8 (var det?) måneders gammel baby da det var dekket med iskrem. Noe jeg også kommenterte i den tråden. (Ingen sammenligning med bønnebildet for øvrig.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:46   #105
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

bina, jeg synes ikke billedtråder trenger å være fredet, men terskelen for å komme med negativ oppmerksomhet skal være veldig høy.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Nu vel, mulig at alle kan være venner, men alle barn er da slett ikke pene!

Men i billedtråder sier vi det

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:49   #106
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Til Jeg forstår at mange er uenige, og syns at det er helt fint at barna indoktrineres med religion fra før de kan snakke reint, og det er greit.

Et spørsmål: Har du døpt barna dine?


For å svare på hovedinnlegget, uten at jeg har fått med meg den aktuelle saken, så har jeg kommentert negativt i en bildetråd, dog ikke på grunn av barn eller mor - snarere gudmoren som bar barnet til dåpen i utslitt dongeri, trang kort genser som viste halve magen og et belte med hodeskalle på.
Jeg var ikke den eneste i den tråden som reagerte på det, og ingen var redde for å si hva de mente heller.
Moren ble hverken støtt eller fornærmet av den grunn - hun hadde nemlig også reagert på gudmorens antrekk, og dessuten var dåpsbarnet helt nydelig, og det passet vi på å si.

Jeg vet ikke helt hvor relevant dette var, men jeg tror jeg svarte på det du spurte om.
Sånn omtrent.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 23:41   #107
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Jeg skjønner bina - som helt klart spissformulere for å eksemplifisere. (Har ikke lest den andre tråden).

Jeg kan godt se at "skrytetråder" ikke fisker etter annet enn skryt, og at alle andre kommentarer (det være seg alt fra bildeteknisk kritikk til spydigheter angående ungen på bildet) ikke er velkomment.

På den andre siden er slike tråder ganske kjedelige å lese, ikke sant... (med mindre det er ens egne unger )

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 23:43   #108
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Og :dåner: litt fordi jeg ikke klarer å følge med i timen. Hadde lastet siden før jeg gikk på kveldstur, og svarte da jeg kom inn igjen og aktiverte PCen igjen. Da jeg "svarte" lå jeg som innlegg nr. tre. Men i mellomtiden var det blitt noen flere gitt...

Så bare ignorer. Jeg lover å bruke refresh-knappen før neste innlegg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 01:50   #109
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: "Fredning" av bildetråder

Ja, nå var jo morroa over da såklart

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 09:33   #110
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Jeg er tilhenger av normal folkeskikk - ser ikke ut til at alle her inne helt kjenner det begrepet. Det handler som andre før har nevnt om å kjenne litt på situasjonen før en tramper uti med sterke meninger. En må endelig mene, men da hjelper det med evne til å reflektere og argumentere.

For å svare på hovedinnlegger så mener jeg at reine skrytebilder godt kan "fredes" i selve tråden. Synes en det ekkelt at mødre klistrer inn bilde av barn bare for å få skryt, bør man kanskje ikke bevege seg inne på et foreldreforum. Men heldigvis er det mange meninger om akkurat den saken.

Dersom jeg ser noe som provoserer meg i et skrytebilde, vil jeg heller ta det på en prikk eller i en annen tråd. Det kunne jo vært en interessant diskusjon om barn og religion - dessverre tror jeg det i dette tilfellet handler mer om folkeskikk og fordommer (blant både binas tilhengere og motstandere).

Sitron og skremmern er sikkert greie de, men dere kan ihvertfall ordlegge dere på en måte som provoserer meg mye mer enn enkelte litt ugjennomtenkte påstander.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 09:57   #111
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:01   #112
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns i utgangsounktet at bildetråder er fredet. Spesielt hvis det er noen som viser frem ungen sin for å skryte litt. Da passer det dårlig å komme med kritikk av settingen, uansett om du er i mot religion, flaskemating, isspising eller hva det nå måtte være.

Dette er jeg helt enig i.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:06   #113
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Jeg synes din kommentar var upassende i den diskusjonen. Jeg reagerer på at du uten videre konkluderer med at de driver med indoktrinering, på grunnlag av ett bilde av et barn på et bønneteppe. Jeg lurer som Nabbe på om du mener de voksne skal gjemme seg når de ber, eller om de skal forby toåringen å delta. Jeg er selv ikke religiøs, men hvis jeg hadde vært det hadde jeg nok ikke nektet barna mine å ta del i min religion.

I noen tilfeller ville jeg synes at det var greit å si fra i en bildetråd hvis man syntes det man så på bildet var langt over streken. Hvis det ikke hersker noen tvil om at det foregår noe galt (kan du ut fra dette bildet si at her foregår det uten tvil indoktrinering?). Og selv da går det an å stille et høflig spørsmål (hva med å spørre Nabbe "synes du ikke det er litt vel tidlig å inkludere henne i religiøse handlinger allerede som toåring?", som en bisetning til "et fint bilde, men ... ") i stedet for å kaste ut beskyldninger og sure kommentarer. Være litt åpen, gi Nabbe en mulighet til å forklare noe som du åpenbart ikke skjønner hvordan foregår. Det handler som Tink sier om folkeskikk.

Spørsmålet ditt i hovedinnlegget er stilt idiotisk. Enten har man lov til å slenge ut hvilke kommentarer som helst til skrytebildene folk legger ut, eller så er de fredet. Hva med å bruke skjønn, fintfølelse og oppføre seg som folk? Eller er du av den typen som ikke har sosiale antenner overhodet, så du må ha helt klare regler for hva du kan si og ikke?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:08   #114
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Sitron og skremmern er sikkert greie de,

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:15   #115
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Nettopp, Lille*My. Det er forskjell på å barbere bikinilinjen og ta en full omskjæring, liksom. Jeg kunne sikkert også kommentert noe hvis jeg fant det helt ubeskrivelig sjokkerende, men terskelen ville vært temmelig høy hvis noen stolt viser frem den lille håpefulle. Som i RL.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:20   #116
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Jeg er fullstendig enig med Lille*My på alle punkter.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:00   #117
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er fullstendig enig med Lille*My på alle punkter.

Eg og.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:04   #118
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Støtter også Lille Mys innlegg.

Jeg synes forøvrig det er verre å gi unger is når de er spebarn enn å sette dem på et bønneteppe. Og jeg lurer fremdeles på hva som er galt med bilder av nakne barn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:09   #119
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Nakne barn har ingenting på nett å gjøre. Jeg legger ikke ut bilder av ræva mi, ergo ikke av ungene sine heller.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:12   #120
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Det er jo ikke slik at Khadija ber, akkurat, da... Sånn for de som tror at hun har memorert x antall koranvers under tvang her, og sånn.

Avsporing: Fikk assosiasjoner til noe min mamma fortalte: Hun gikk i katolsk barnehage da hun var lita, det var nonner som jobbet der, og barna måtte gjøre korsets tegn (før maten kanskje?), dvs berøre panne, bryst, først den ene, så den andre skulderen. Mamma har fortalt at hun alltid forvekslet denne seremonien med "Hode, skulder, kne og tå", trodde det var en slags lek og pekte villig vekk på de ulike kroppsdelene. Først flere år senere skjønte hun at handlingen hadde religiøst innhold.

Ser plutselig for meg at Khadija på samme måte leker litt "Hode, skulder, kne og tå" når hun ber.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no