Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hurtigruta i mars?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-17, 00:30   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Hurtigruta i mars?

Jeg skal til Trondheim i mars og har så lyst til å ta hurtigruta heim igjen (til Ålesund).

Jeg kan bli sjøsjuk, så jeg lurer litt på om jeg tør. Kjedelig å være "fanget" på en båt i et halvt døgn hvis det er dårlig vær!

Noen som har erfaring med hurtigruta? Er båtene så store og "stødige" at det skal mye til før det blir urolig ombord?
Og været i mars? Kan det være bedre da enn tidligere på vinteren (og høsten) mtp stormer?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 04:33   #2
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hurtigruta i mars?

jeg tok Molde-Trondheim en gang i februar, på natta med lugar, og bestemte meg for at det gjør jeg aldri igjen på vinteren. Det var grusomt, tror jeg følte jeg lå en eter over senga i kastene, og var skikkelig dårlig på den turen.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 10:03   #3
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hurtigruta i mars?

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

jeg tok Molde-Trondheim en gang i februar, på natta med lugar, og bestemte meg for at det gjør jeg aldri igjen på vinteren. Det var grusomt, tror jeg følte jeg lå en eter over senga i kastene, og var skikkelig dårlig på den turen.

Nei, nei, nei! Det var ikke det jeg ville høre!

Jeg skal i så fall reise på dagtid, så jeg skal ikke (prøve å) sove...

Noen med bedre erfaringer?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 10:05   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hurtigruta i mars?

Mars er i mine øyne vintermåned, så om du ikke liker sjø og vind hadde jeg droppet det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 10:05   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hurtigruta i mars?

Jeg blir også sjøsjuk og det er et mareritt å ikke kunne stoppe båten.
Kanskje det hjelper med tabletter?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 10:25   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hurtigruta i mars?

Jeg har reist over Vestfjorden med hurtigruta mange ganger på vinterstid, og har merket veldig lite til bevegelser til tross for "mye vær". Båtene har gode stabilisatorer. Den eneste gangen jeg har merket noe, var den gangen jeg hadde lugar og kom et stykke ned i båten. Oppe i fellesområdene har jeg ikke merket noe.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 10:52   #7
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hurtigruta i mars?

Jeg merker ikke noe til været. Særlig ikke i de nyeste båtene. Men jeg er ganske sjøsterk.
Kan allikevel merke sjøgang i kroppen når jeg kommer på land.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 17:46   #8
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hurtigruta i mars?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har reist over Vestfjorden med hurtigruta mange ganger på vinterstid, og har merket veldig lite til bevegelser til tross for "mye vær". Båtene har gode stabilisatorer.

Signerer Stompa.
Mars er vinter, men ikke "verste" vinteren. Og med en reisesyketablett innabords, tror jeg du kan få en grei tur.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 20:02   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hurtigruta i mars?

Vi tar Hurtigruta fra Bergen til Ålesund og så retur fra Kristiansund til Bergen annenhver jul. Eneste stedet vi sliter litt er når vi runder Stadt, der bruker det å være litt værhardt. Men du skal ikke runde den, så dermed er det ikke relevant. Begge etappene er stort sett om natten og vi har ikke hatt problemer med å sove ombord. Hustadvika er stort sett heller ikke noe problem, da må været være ille.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no