Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jesper Juul - hva synes dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 13:16   #1
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg leser A-magasinet hver uke inkludert sidene til Jesper Juul. Jeg synes han gir veldig bastante svar på kompliserte spørsmål og er veldig ofte rivende uenig med han. Jeg lurer dessuten på hva slags belegg han har for påstandene sine. Ja, han har jobbet som terapeut og rådgiver i mange år, men det er ikke "gjennomsnittsfamilier" (hva nå det er... ) han har møtt i sitt arbeid, og han har (så vidt jeg kan se) ikke drevet mer systematisk forskning. Han henviser dessuten sjelden til andres forskning.

Da han skrev dette i et svar til en adoptivmor, ble jeg skikkelig provosert (siste setning i sitatet):

Sitat:

I løpet av årene dere har foran dere kan dere forhåpentlig tilby henne mye av interesse, omsorg, kjærlighet, hjelp og støtte. Men det må alltid være når hun er rede, ikke når omgivelsene forventer eller forlanger det. Altfor mange adopterte barn har måttet kjempe med opplevelsen av å være et «objekt» som bare er til for å tilfredsstille adoptivforeldrenes behov for å gi omsorg og kjærlighet, for derved å føle seg verdifulle og gode.

Hele artikkelen er her: http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2103082.ece

Hva synes dere?

Noen lurer kanskje på hvorfor jeg gidder å lese artiklene hans uke etter uke, hvis jeg er så uenig. Grunnen er at det får meg til å tenke over hva jeg mener om forskjellige temaer, så alt som kan få i gang de små grå er jo bra...!

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:51   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg har ikke lest så mye av han egentlig. Bare litt gjennom utdannelsen min.
A-magasinet får vi ikke her, dessverre. Jeg opplever han også som ganske bastant og direkte, men noen ganger tror jeg det må til.
Uanstt kan det skape debatter, og det tror jeg er sunt

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:55   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Har 2 bøker av Jesper Juul, bla. "Ditt kompetente barn".
Jeg er nok ikke enig i alt han skriver, men noe av det er meget bra. Og som HI skriver, så er det greit å få i gang de små grå. Bevissthet rundt hvorfor man gjør som man gjør er viktigst når det kommer til stykket.

  Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:07   #4
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg liker fyren jeg. Jeg er ikke enig i alt. Han er ingen guru med alle svar.

Jeg var veldig skuffet over "Smil vi skal spise" eller hva den heter. Jeg var skuffet fordi jeg lette etter svar, den har noen "løsninger" de fungerer ikke her, men det er ikke så farlig.

Mannen har bevisstgjort meg på noen områder og det er jeg glad for.

Guniss: om du kjøper Aftenposten lørdag får du med A magasinet. Vi gjør iallefall det i Trondhjem.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:11   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg har veldig sansen for ham. Han har satt igang mange prosesser hos meg. Det jeg liker er at han rokker ved noen "politisk korrekte selvfølgeligheter", om jeg kan kalle det det.

Synes ikke det sitatet var så ille, selv om jeg tenker at det ikke bare handler om adoptivbarn. Jeg erkjenner stadig at jeg ønsker å "vise fram" lillegutt fra sin beste side, istedetfor å la ham gjøre det det er naturlig at et barn på hans alder gjør. Det gjør vi alle, det er viktig å vise omverdenen at vi har godt oppdratte barn.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:16   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Guniss: om du kjøper Aftenposten lørdag får du med A magasinet. Vi gjør iallefall det i Trondhjem.

Fredag kommer det.

Jeg er fast kjøper og leser av Jesper Juul. Jeg synes også han kan komme med noen lettvintløsninger av og til, men jeg opplever også at jeg er blitt enda mer bevisstgjort i forhold til respekt for barna. Det med respekten for barna synes jeg han er ekstremt tydelig på i forhold til mange andre som mener mye om barneoppdragelse og behandling av barn og det synes jeg er flott.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:18   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Et lite apporopos jeg ble minnet på i en annen tråd.

Jeg er veldig glad for Jesper Juuls fokus på skillet mellom selvtillit og selvfølelse. Det kompetente barnet var en stor opplevelse for meg. Ikke som forelder, men i selvforståelse og å forstå sammenhenger i mitt eget liv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:20   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Fredag kommer det.

Jeg er fast kjøper og leser av Jesper Juul. Jeg synes også han kan komme med noen lettvintløsninger av og til, men jeg opplever også at jeg er blitt enda mer bevisstgjort i forhold til respekt for barna. Det med respekten for barna synes jeg han er ekstremt tydelig på i forhold til mange andre som mener mye om barneoppdragelse og behandling av barn og det synes jeg er flott.

Helt enig!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:20   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Ikke er jeg begeistret for Jesper Juul, og de svarene han har om adoptivbarn - jeg har sett minst et annet - synes jeg tyder på at adoptivbarn ikke nødvendigvis er hans sterkeste side .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:53   #10
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Et lite apporopos jeg ble minnet på i en annen tråd.

Jeg er veldig glad for Jesper Juuls fokus på skillet mellom selvtillit og selvfølelse. Det kompetente barnet var en stor opplevelse for meg. Ikke som forelder, men i selvforståelse og å forstå sammenhenger i mitt eget liv.

Enig! Han kan si ting på uvante måter, og det kan jo virke provoserende på mange. Men ofte har det han sier inspirert meg til å se nye perspektiver, særlig "ditt kompetente barn" ga meg svært mange aha-opplevelser.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:55   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Eg har vel i grunnen det samme forholdet til teoriane hans som til dei fleste andre sine: Nokre ting tek eg til meg og brukar vidare, medan andre ting vert forkasta.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 17:07   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg har veldig sansen for Jesper Juul - med en god klype salt til, jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 17:07   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.


Jeg er veldig glad for Jesper Juuls fokus på skillet mellom selvtillit og selvfølelse. Det kompetente barnet var en stor opplevelse for meg. Ikke som forelder, men i selvforståelse og å forstå sammenhenger i mitt eget liv.

Ja, denne kan jeg skrive under på.

Jeg har lest (nesten) alle bøkene av JJ, og er som regel enig i det han kommer med.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 17:32   #14
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg har lite eller ingenting til overs for JJ.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 18:32   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Et lite apporopos jeg ble minnet på i en annen tråd.

Jeg er veldig glad for Jesper Juuls fokus på skillet mellom selvtillit og selvfølelse. Det kompetente barnet var en stor opplevelse for meg. Ikke som forelder, men i selvforståelse og å forstå sammenhenger i mitt eget liv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 18:40   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har lite eller ingenting til overs for JJ.

Kunne du ikke utdype litt om hva det er du ikke liker?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:22   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er veldig glad for Jesper Juuls fokus på skillet mellom selvtillit og selvfølelse. Det kompetente barnet var en stor opplevelse for meg. Ikke som forelder, men i selvforståelse og å forstå sammenhenger i mitt eget liv.

Veldig enig!

Det var fantastisk å lese den boka. Det åpnet sinnet mitt. Hans tanker om å SE barnet har jeg tatt til meg.

Jeg har ikke lest så mye mer enn "Ditt kompetente barn", og kan ikke uttale meg om hans svar i diverse spørrespalter.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08

Sist redigert av LilleRosin : 14-01-08 kl 21:18.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:32   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg ble veldig overrasket av hans svar her rett før jul, der en mor som hørtes helt normal ut, men med tung samvittighet, var bekymret fordi hun ble sint og kjeftet på 4-åringen sin av og til. Han anbefalte henne å søke hjelp på familievernkontoret.

I neste avsnitt sto det at det var viktig å vise at også voksne var sinte av og til, og kunne be om unnskyldning etterpå.

Jeg synes helt klart han har noe å tilføre med å snu ting totalt på hodet, og utfordre hvordan vi ser på barna våre. Jeg har planer om å lese en av bøkene hans. Men jeg tar det definitivt gjennom filteret først.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:49   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

I neste avsnitt sto det at det var viktig å vise at også voksne var sinte av og til, og kunne be om unnskyldning etterpå.

Jeg holder meg litt til denne akkurat nå.
Er i en periode der min 2,5åring utfordrer meg (oss) noe helt voldsomt!
Og jeg er nok dessverre ikke typen som ikke klarer å la vær heve stemmen og bli sinna.
Men prater alltid med henne etterpå, og blir gode venner.

Men føler meg litt som nominert på topplisten til "verste mamma kandidat" for tiden.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:55   #20
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Et lite apporopos jeg ble minnet på i en annen tråd.

Jeg er veldig glad for Jesper Juuls fokus på skillet mellom selvtillit og selvfølelse. Det kompetente barnet var en stor opplevelse for meg. Ikke som forelder, men i selvforståelse og å forstå sammenhenger i mitt eget liv.

Veldig enig i dette.
Jeg synes Jesper Juul er en særdeles klok mann som skriver om barneoppdragelse på an langt mer mangfoldig og langt dypere måte enn andre "guruer".

Artiklene hans i A-magasinet har jeg ikke lest, så de kan jeg ikke uttale meg om.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no