Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jesper Juul - hva synes dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-08, 11:22   #41
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Problemet jeg føler har oppstått med mange foreldre som leser JJ, slik jeg har sett det, er at mange av dem fremstår som om de har funnet den ultimate løsningen, for ethvert barn, og at den som ikke bruker hans bøker som bibel i sin barneoppdragelse er på grensen til evneveike.

Men han har jo ikke "en løsning", det er jo latterlig å påstå. Det hans bøker gir er snarere en avlæring av å følge slike generelle løsninger, for heller å finne egne måter å gjøre ting på som er best mulig for alle parter i familien.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:32   #42
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Men han har jo ikke "en løsning", det er jo latterlig å påstå. Det hans bøker gir er snarere en avlæring av å følge slike generelle løsninger, for heller å finne egne måter å gjøre ting på som er best mulig for alle parter i familien.


Nettopp, og han stiller en del spørsmål som får deg til å se ting litt andrerledes.

Akkurat det med best mulig for alle parter er det essensielle synes jeg. At det må være levelig for alle. Er det en ting jeg ikke finner hos Juul er det enkle svar. Det er mere spørsmål som får meg til å se situasjonen anderledes, og da også finne andre svar.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:33   #43
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Men han har jo ikke "en løsning", det er jo latterlig å påstå. Det hans bøker gir er snarere en avlæring av å følge slike generelle løsninger, for heller å finne egne måter å gjøre ting på som er best mulig for alle parter i familien.

Ja, men likevel sitter jeg med det inntrykket av "Jesper Juul-fans".
Særlig etter diverse diskusjoner på nett i noen år.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:35   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg skal glatt innrømme at jeg ikke husker det.

Jeg sa heller ikke at det var en fornuftig, rasjonell reaksjon. Den var meget spontan og fortvilet.

Jeg skjønner deg godt, jeg. Har reagert på samme måte (bensin og lighter nærmest) etter å ha lest den type bøker om mine triggerpunkter, og mener derfor at det absolutt bør poengteres at det slett ikke er alle problem som er like lette å løse med litt hverdagspedagogikk og med å puste med magen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:35   #45
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Det viser vel bare hvor forskjellige vi er at vi har såpass ulik holdning til det JJ skriver. Jeg synes det er rart at A-magasinet bruker han som "ekspertkomentator", for jeg synes han kommer med såpass kontroversielle påstander og løsninger (nå burde jeg sikkert komme med noen eksempler men...). Men det er vel kanskje derfor de har valgt han - det ville jo være kjedelig med en som alle var enig i hele tiden (og han/hun finnes dessuten ikke...).

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:39   #46
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, men likevel sitter jeg med det inntrykket av "Jesper Juul-fans".
Særlig etter diverse diskusjoner på nett i noen år.

Det er jo et interessant fenomen, og det sikkert mange andre enn deg som oppfatter det sånn. Men jeg blir veldig nysgjerrig på hva du har lest av det han har skrevet?

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:44   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg skjønner deg godt, jeg. Har reagert på samme måte (bensin og lighter nærmest) etter å ha lest den type bøker om mine triggerpunkter, og mener derfor at det absolutt bør poengteres at det slett ikke er alle problem som er like lette å løse med litt hverdagspedagogikk og med å puste med magen.

Ja, nemlig.
Mulig jeg rett og slett må sjekke opp det der, hva det faktisk står, evnt. be ernæringsfysiologen om å gjøre det, så den boken ikke faktisk ender opp som aske

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:49   #48
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Men han har jo ikke "en løsning", det er jo latterlig å påstå. Det hans bøker gir er snarere en avlæring av å følge slike generelle løsninger, for heller å finne egne måter å gjøre ting på som er best mulig for alle parter i familien.

I artiklene i A-magasinet kommer han med bastante løsninger og kan være veldig krass mot foreldrene som skriver, i tillegg til at han kan komme med påstander om hvordan de er og hva de har gjort som jeg ikke forstår hvordan han kan komme fram til ut fra brevet som blir trykket.

Godt å høre at bøkene hans er anderledes på dette punktet...

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:54   #49
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Problemet jeg føler har oppstått med mange foreldre som leser JJ, slik jeg har sett det, er at mange av dem fremstår som om de har funnet den ultimate løsningen, for ethvert barn, og at den som ikke bruker hans bøker som bibel i sin barneoppdragelse er på grensen til evneveike.

Er enig med deg. Og jeg er rett og slett 100% sikker på at det ikke finnes noen bibel for hvordan barn kan oppdras og behandles. Det finnes rett og slett ikke EN oppskrift på hvordan man skal oppdra unger. Nå har jeg to som ikke er biologisk i slekt med hverandre, og det gjør dem kanskje ekstra forskjellige, men ikke pokker om samme metode fungerer for dem begge. JJ sine ideer kan kanskje gå på eldstemann, men kan bare glemmes på yngstemann.

Men for alt i verden, ungene våre er jo bare objekter som kjemper mot oss som overrøser dem med kjærlighet. Eller noe i den duren .

Seriøst. Jeg tviler ikke på at JJ har noen poeng. Men jeg tror ikke (han heller) har sett lyset og funnet nøkkelen for hvordan alle barn skal og kan oppdras.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:54   #50
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

I artiklene i A-magasinet kommer han med bastante løsninger og kan være veldig krass mot foreldrene som skriver, i tillegg til at han kan komme med påstander om hvordan de er og hva de har gjort som jeg ikke forstår hvordan han kan komme fram til ut fra brevet som blir trykket.

Godt å høre at bøkene hans er anderledes på dette punktet...

Kanskje det han skriver virker mer bastant når man ikke har lest noen av bøkene først? Jeg har ikke reagert på noen av lørdagsinnleggene hans, og jeg tror jeg har fått meg med de fleste. Ofte så svarer han generelt også, ikke bare til akkurat den som spør. Han bruker jo ofte bare spørsmålet som et eksempel på problemstillinger han ofte har møtt på ellers.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:57   #51
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Seriøst. Jeg tviler ikke på at JJ har noen poeng. Men jeg tror ikke (han heller) har sett lyset og funnet nøkkelen for hvordan alle barn skal og kan oppdras.

Nei, og det påstår han jo heller ikke. I bøkene trekker han tilogmed frem egne bommerter som far som eksempler. Har du lest "ditt kompetente barn"?

__________________


Sist redigert av Bequita : 15-01-08 kl 11:58. Årsak: leif
Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 12:50   #52
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Det er jo et interessant fenomen, og det sikkert mange andre enn deg som oppfatter det sånn. Men jeg blir veldig nysgjerrig på hva du har lest av det han har skrevet?

Det er interessant at du føler for å være talsmann for JJ, og gjerne vi vite hva jeg har lest.


Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Nei, og det påstår han jo heller ikke. I bøkene trekker han tilogmed frem egne bommerter som far som eksempler. Har du lest "ditt kompetente barn"?

Til og med HAN har gjort bommerter, OG innrømmer det?
Ja, da så. Da fikk jeg sansen likevel...

Nei, jeg synes dette blir rare greier.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 12:59   #53
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det er interessant at du føler for å være talsmann for JJ, og gjerne vi vite hva jeg har lest.




Til og med HAN har gjort bommerter, OG innrømmer det?
Ja, da så. Da fikk jeg sansen likevel...

Nei, jeg synes dette blir rare greier.

Hvorfor er det rart at hun lurer på hva du har lest når du virker å misslike ham så veldig. Det er jo da en fordel å ha et grunnlag å uttale seg på, altså ha lest det en kritiserer.

Han drar jo mye på egene erfaringer og han virker langt fra perekt. Ikke som han er opptatt av å være perfekt heller, men mer å ha et "opplegg" alle i familien kan leve med.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:01   #54
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hvorfor er det rart at hun lurer på hva du har lest når du virker å misslike ham så veldig. Det er jo da en fordel å ha et grunnlag å uttale seg på, altså ha lest det en kritiserer.

Jeg for min del tar det som en selvfølge, at når noen uttaler seg om en bok eller film, at de har lest den.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:01   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Til og med HAN har gjort bommerter, OG innrømmer det?
Ja, da så. Da fikk jeg sansen likevel...

Nei, jeg synes dette blir rare greier.

Det var vel å tolke litt feil, var det ikke?

Bequita skrev at han til og med brukte egne bommerter som eksempel, ikke at til og med han har gjort bommerter.

Å lure på hvilket grunnlag du har for å mislike Juul bortsett fra artiklene i A-Magasinet er da ikke rart?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:02   #56
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg sa forresten ikke at jeg mislikte Jesper Juul, jeg sa jeg ikke hadde noe særlig til overs.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:02   #57
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det var vel å tolke litt feil, var det ikke?

Joa...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:02   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg for min del tar det som en selvfølge, at når noen uttaler seg om en bok eller film, at de har lest den.



Hadde ikke det vært fint? Dessverre er det ikke rent få som dømmer uten å ha grunnlag for det, utenom trailere, bokomtaler eller andres meninger om det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:05   #59
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.



Hadde ikke det vært fint? Dessverre er det ikke rent få som dømmer uten å ha grunnlag for det, utenom trailere, bokomtaler eller andres meninger om det.

Jeg er muligens litt naiv, ja.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:06   #60
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg for min del tar det som en selvfølge, at når noen uttaler seg om en bok eller film, at de har lest den.

Det burde være en selvfølge, men i så fall kan man ikke bare si hva en har lest da, og derved grunnlaget for sin uttalelse.

Når noen spør er det jo fordi det virker litt som om mange av de som har JJ i vrangen kommer med argumenter som virker som de ikke har lest bøkene hans.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no