Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 11:30   #81
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Klart jeg har fordommer mot mennesker fra distriktene. Det er noe galt med alle. Har fordommer mot folk fra det sentrale østlandet også, de som ikke er fra samme kommune som meg.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 12:21   #82
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Jeg har fordommer mot folk som gjemmer seg bak fordommene andre har mot dem, eller som spiller opp under dem.
F.eks når jeg hører folk si at de banner skikkelig mye, men så er de jo fra Finnmark også da så det er ikke så rart.
Eller ei jeg kjenner som ligger med de fleste guttevennene sine, og så unnskylder seg med at hun er fra Nordnorge, og der er de mer løssluppen og tar ikke slikt så høytidelig.
Det handler om å ta ansvar for det en gjør tenker jeg, ikke gjemme seg bak den geografiske tilhørigheten sin.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 12:26   #83
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg har fordommer mot folk som gjemmer seg bak fordommene andre har mot dem, eller som spiller opp under dem.

Men da er det jo ikke egentlig fordommer du har, men alminnelige dommer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 12:33   #84
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men da er det jo ikke egentlig fordommer du har, men alminnelige dommer.

Jeg tenker at de er stokk dumme som gjemmer seg bak stereotypier, men ok da. Det er ikke fordommer, men dommer

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 12:38   #85
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg tenker at de er stokk dumme som gjemmer seg bak stereotypier, men ok da. Det er ikke fordommer, men dommer

Nettopp. Det finnes mange som gjør stokk dumme ting, men fordommer blir det bare hvis man antar at de gjør stokk dumme ting ut fra at man vet noe helt annet om dem ("aha, du er fra Tvedestrand, da pleier du sikkert å sykle uten hjelm!").

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 12:53   #86
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Eller ei jeg kjenner som ligger med de fleste guttevennene sine, og så unnskylder seg med at hun er fra Nordnorge, og der er de mer løssluppen og tar ikke slikt så høytidelig.

Fantastisk!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 12:57   #87
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Jeg har fordommer mot alle som ikke er Rogalendinger.

Rogalendinger ruler

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"

Sist redigert av syllan : 25-03-08 kl 14:05. Årsak: rogalenninger=rogalendinger..
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 13:00   #88
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Jeg har fordommer mot alle som ikke er Rogalenninger.

Rogalenninger ruler

Rogalendinger, derimot...

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 13:57   #89
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Ja, jeg har nok noe av det man kan kalle fordommer, men det betyr ikke at jeg behandler dem annerledes enn andre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 14:04   #90
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Rogalendinger, derimot...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:09   #91
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Hvor i alle dager har du det fra? Og det at Sunnmøringer er så gjerrige er bare noe stort pisspreik.

Det er jo sant! Det stod et langt stykke om det i Sunnmørsposten for en stund siden. Og etter det har jeg sett etter dem hver gang jeg er i byen (jeg er der mye), og nei, ingen. Jeg hører at det hender noen prøver seg, men de reiser fort videre.

Jeg er gift med en sunnmøring, og har verdens rauseste, fineste svigerfamilie. De er ikke gjerrige, det har jeg aldri sagt! (Vel, svigerfar er, men har er litt loco, og det har ingenting med at han er sunnmøring å gjøre!). Der er det alltid rikelig mat og gjestfrihet og hva-har-du.

Men de er økonomiske, og å betale for noe som er gratis, det sitter utrolig langt inne. Jeg husker en utekonsert i byen for noen år siden. Den kunne høres overalt, så det var selvsagt ingen som betalte for å komme inn på det området der det var billettplikt. Andre eksempler: Man leter etter en ledig gratis parkeringsplass, om man så må kjøre litt ekstra. De sykler heller enn å betale bussbillett. Man sender ting med bilen til andre som skal nedover til Oslo, i stedet for å betale frakt. Man ber om tjenester og gir gjentjenester. De er utrolig hjelpsomme!

Men penger skal i utgangspunktet ikke brukes. De skal settes i arbeid, investeres, etc. For sunnmøringen er det viktig å være nyttig. De er temmelig protestantiske og vil helst gjøre unna jobben før de hviler.

Jada, dette er stereotypen. Men den stemmer OFTE. Som sagt, jeg har masse (positiv) erfaring med sunnmøringer, og liker særtrekkene deres.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:17   #92
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg husker en utekonsert i byen for noen år siden. Den kunne høres overalt, så det var selvsagt ingen som betalte for å komme inn på det området der det var billettplikt.

Fantastisk!

Jeg har vel generelt en del fordommer mot bygdefolk, og er ikke veldig begeistret for småbyer. Jeg har i tidligere tråder høstet en del røde prikker for mine uttalelser om cappucino-kvaliteten i diverse grisgrendte strøk, så jeg skal prøve å unngå å tråkke rundt med like digre støvler denne gangen. Jeg har nok ikke så mange fordommer basert på øst, vest, nord eller sør. Her handler det mest om favorisering av byfolk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:24   #93
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Etter å ha sittet 1 time på legekontoret og irritert meg kraftig, så tror jeg bare at jeg har fordommer mot damer som kler seg barnsligt, snakker barnsligt, tøyser barnsligt med håret sitt og sitter barnsligt med bena! :så irritert at jeg nesten revner:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 16:09   #94
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Nå lurer jeg veldig på hvordan man sitter barnslig med beina sine?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 16:11   #95
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Nå lurer jeg veldig på hvordan man sitter barnslig med beina sine?

Dingler med dem fordi man ikke når ned til gulvet, kanskje?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 20:11   #96
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Nå lurer jeg veldig på hvordan man sitter barnslig med beina sine?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Dingler med dem fordi man ikke når ned til gulvet, kanskje?

For ikke å glemme sparking i andres stoler. Tror jeg skal begynne med det når jeg kjeder meg på møter.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 20:28   #97
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Nå lurer jeg veldig på hvordan man sitter barnslig med beina sine?

Sitter og vrir de på en spesielt uspiselig måte... :harkommetmegnedpåjordanå:Tror damen varen en one of a kind, måtte nok oppleves. Snakket til kjæresten sin med en barnslig stemme som om han var faren.. Men som sagt, jeg har roet meg nå! :flink:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:05   #98
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

røver å visualisere:

Nei. Jeg får det ikke til.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:11   #99
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har vel generelt en del fordommer mot bygdefolk, og er ikke veldig begeistret for småbyer.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:14   #100
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Jeg dulter forresten kraftig på Monsoon.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
eplekjekk, fordommer, hedmarkinger, nordlendinger, oslolosen, rogalendinger, samer, trygge oslo, trøndere


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no