Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å sende småsyke barn i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 00:01   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om å sende småsyke barn i barnehagen

Litt sånn spinnoff fra hygienetråden.

Vi i barnehagen opplever, dessverre litt for ofte, at barn kommer i barnehagen når de er syke. Vi opplever at barn har fått stikkpille på morgenen pga feber, sånn at de kan dra i barnehagen. De har kanskje spydd natta før og mange er sjaber når de kommer.

Dette er et evig gjentagelsesproblem, og jeg skulle ønske at foreldre kunne se poenget med å holde barna hjemme til de ble friske - sånn at man kanskje unngikk smitte, til tross for god hygiene.

Noe sier meg at FP-foreldre ikke akkurat er de som skysser de ivei syk i barnehagen, men en god del gjør faktisk det i min arbeidshverdag. Som regel får jo barnet, som fikk stikkpille, feber igjen utpå formiddagen. Barnet som spydde om natta er slettes ikke i form, og spyr kanskje igjen. Iallefall dårlig i magen.

Det blir likvel litt vårt ord mot foreldrene. Eller. Barnas ord. For de forteller jo, til oss. Men det er ikke bare å ta det videre. Så vi ringer. Noen bekjenner at de visste barnet var litt tufs, men ikke så ille. Andre virker fryktelig overrasket. Kanskje er de det. Men jeg sitter av og til med en litt flau smak i munnen.

Nå har jeg nettopp sendt ut en anbefaling, ift sykdom i barnehagen. Vi kan ikke pålegge noe, men vi kan anbefale, og håpe at den følges mest mulig. Sånn at barn rekker bli friske. Og sånn at vi voksne også kanskje kan holde oss mer friske på jobb, for det har vært ekstremt mye sykdom siden jul.

Et hjertsukk. Som noen kanskje finner arrogant. Men som er en tydelig del av min arbeidshverdag. Dessverre, og da mest for barna.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:05   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Har ungen spydd samme natta eller på kvelden sender jeg han ikke i bhg. Har han hatt litt feber på kvelden men virker fin neste dag sende jeg har dit. Og ber de heller ringe oss hvis han likevel får feber igjen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:09   #3
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Jeg skjønner godt frustrasjonen din.

Setter man stikkpille på morgenen pga feber, så har jo virkelig ungen feber. De fleste mennesker har jo lavest kroppstemperatur da, så vidt jeg vet?

Er veldig spent på hvordan jeg skal vurdere dette selv nå, mine starter i barnehagen på mandag. Men jeg skal starte en egen tråd for å spørre om det jeg lurer på (som kanskje du og andre kan svare på).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:12   #4
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Har en av ungene feber på kvelden sendes de definitivt ikke i barnehagen dagen etterpå her i huset.
Selv om de kan virke pigg hjemme er det noe helt annet å være i barnehagen/på skolen.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:21   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

En god oppfordring. Kan ikke skjønne at det skal kunne oppfattes som arrogant.

Vi holder barna hjemme 48 timer etter oppkast, om de har feber samme dag, har diaré eller om allmenntilstanden er unormalt redusert. Utover det så informerer vi alltid barnehagen/skolen om hvordan barnet har det, selv om jeg må oppsøke en som vil høre.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:26   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Har ungen spydd samme natta eller på kvelden sender jeg han ikke i bhg. Har han hatt litt feber på kvelden men virker fin neste dag sende jeg har dit. Og ber de heller ringe oss hvis han likevel får feber igjen.

Jeg gjør som deg, men holder han også hjemme en dag ekstra om han har hatt feber kvelden før. Har større tro på at han blir skikkelig frisk om han får holdt seg i ro en dag ekstra. Syntes det er greit å være helt sikker på at det ikke er for tidlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:32   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg gjør som deg, men holder han også hjemme en dag ekstra om han har hatt feber kvelden før. Har større tro på at han blir skikkelig frisk om han får holdt seg i ro en dag ekstra. Syntes det er greit å være helt sikker på at det ikke er for tidlig.

Ja vi holder i hovedsak ungen hjemme ved feber på kvelden, men feks denne uka var han hjemme tre dager pga feber, virket fin på kvelden på onsdag og på morgenen på torsdag. Vi sendte han i bhg, men måtte hente han utpå. Vi hadde IKKE sendt han dit hvis han hadde hatt feber på morgenen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:35   #8
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Jeg holder de hjemme 48 timer etter siste oppkast, eller en feberfri dag ved feber.

Var en som skrev innlegg for litt siden (ikke på fp) om at ungen hadde kastet opp men hun måtte på jobb og han i barnehagen. Hun lurte på hva hun kunne gi for å få barnet til å slutte å kaste opp så han kunne gå.
Ikke rart smitten ikke går bort da...

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:37   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja vi holder i hovedsak ungen hjemme ved feber på kvelden, men feks denne uka var han hjemme tre dager pga feber, virket fin på kvelden på onsdag og på morgenen på torsdag. Vi sendte han i bhg, men måtte hente han utpå. Vi hadde IKKE sendt han dit hvis han hadde hatt feber på morgenen.

Jeg mener uansett at de bør ha en hel feberfri dag før man sender i barnehagen igjen jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:53   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Styrer i min barnehage har akkurat sendt ut et brev med ganske streng tone om nettopp omgangssyke og viktigheten av at det minst skal gå 24 timer fra barnet sist kastet opp til det får komme i barnehagen. (Hun har gitt opp å pukke på 48-timerregelen.) Vi har i 3-4 uker hatt en alvorlig runde nå med barn som kaster opp i flere omganger, og vi sliter med at ansatte ligger syke med både oppkast og diarre. Vi vasker, spriter og vasker igjen, men hva hjelper det når folk likevel sender halvfriske barn tilbake til barnehagen?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 05:06   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.862
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Jeg kjenner at jeg blir helt dårlig ved tanke på de stakkars ungene som sendes av gårde med febernedsettende i kroppen når de er syke. Stakkars små.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 06:38   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Skulle ønske vårt barnehagepersonale hadde hatt baller til å sende ut et lignende skriv.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 07:47   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Her trenger det ikke være feber eller noe annet synlig - det holder at formen er dårlig. Kan ikke forvente særbehandling i barnehagen, så så lenge de ikke er i stand til å følge tempoet der får de heller være hjemme.
Og i forhold til oppkast og diare, og andre svært smittsomme sykdommer, så er det ikke den som sier ifra som er arrogant, men den som sender barnet sitt, og med fritt fortsett smitter andre.

Enn å ha en jobb som er viktigere enn barnet sitt? De må jo ha det de som med viten og vilje sender syke barn avgårde" Og da snakker jeg ikke om kronikere, som kan ha nedsatt almenntilstand i perioder.

Jeg har gått noen runder med meg selv på om jeg skal være hjemme eller sende dem, men selv om jeg nå har vært i praksis og har 3 dager iløpet av en 8 ukersperiode med fravær før jeg må ta igjen, så må hensynet til barna mine komme først.


Sist redigert av Left : 08-03-09 kl 07:54.
  Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 07:51   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Når jeg leser dette er jeg så utolig glad for at ting fungerer i vår barnehage.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 07:59   #15
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Jeg tror at mange foreldre føler seg skviset fra alle kanter. Enda en sykt-barn-dag blir ofte møtt med oppgitthet fra arbeidsgiver og kollegaer, og man håper det beste og tenker at barnet ikke er SÅ sykt.

En anbefaling fra barnehagen om hvordan man bør forholde seg, og en påminnelse om at det også handler om at man smitter hverandre, tror jeg er veldig lurt. Det er noe med at da får man litt press fra den kanten også, og det er lettere å gjøre det rette valget.

Jeg synes ofte det har vært vanskelig å vurdere hvor frisk/syk hun er i de situasjonene der hun hangler eller er nesten frisk. Nå er vi i en heldig situasjon, der pappa greit kan ha henne hjemme en ekstra dag når vi er i tvil. Men for min egen del kjenner jeg at jeg blir stresset i forhold til jobben når dagene går. Så jeg har forståelse for at noen kan gjøre feilvurderinger.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 08:02   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.495
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Som perkfet forelder som holder ungene hjemme når de er syke, og ofte når vi mistenker at de holder på å bli syke, så irriterer det meg grenseløst når foreldre sender syke og smittsomme barn i barnehagen. I barnehagen vår prøvde de å fikse på dette ved å få helsesøster til å komme på foreldremøte og snakke om det, men hun hadde en litt gal tilnærmingsmåte, så hun endte opp med å irritere vettet av oss som ikke trengte det og ikke nå inn til de som trengte informasjonen. Og sånn er det ofte med slik informasjon, for enkelte synes det er mye bedre å stikke fingrene i ørene og si lalala enn å faktisk ta tak i tingene.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 08:15   #17
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Vi holder barna hjemme så lenge man skal. Og da er det forferdelig surt dersom de blir smittet på nytt pga foreldre som sender barna sine tilbake for tidlig.

Og når det kommer til det å være hjemme fra jobb; Jeg skjønner at man kan få dårlig samvittighet ved å være mye borte. Men hvorfor er andres jobb så mye mer viktig enn min som gjør at jeg som allerede har vært mye borte må være eenda mer borte pga ny smitte?

Jeg får dårlig samvittighet av alt mulig, men av en eller annen grunn meget sjeldent av å være borte fra jobb. Syke barn kommer først.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 08:17   #18
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Litt sånn spinnoff fra hygienetråden.

Vi i barnehagen opplever, dessverre litt for ofte, at barn kommer i barnehagen når de er syke. Vi opplever at barn har fått stikkpille på morgenen pga feber, sånn at de kan dra i barnehagen. De har kanskje spydd natta før og mange er sjaber når de kommer.

Dette er et evig gjentagelsesproblem, og jeg skulle ønske at foreldre kunne se poenget med å holde barna hjemme til de ble friske - sånn at man kanskje unngikk smitte, til tross for god hygiene.

Noe sier meg at FP-foreldre ikke akkurat er de som skysser de ivei syk i barnehagen, men en god del gjør faktisk det i min arbeidshverdag. Som regel får jo barnet, som fikk stikkpille, feber igjen utpå formiddagen. Barnet som spydde om natta er slettes ikke i form, og spyr kanskje igjen. Iallefall dårlig i magen.

Det blir likvel litt vårt ord mot foreldrene. Eller. Barnas ord. For de forteller jo, til oss. Men det er ikke bare å ta det videre. Så vi ringer. Noen bekjenner at de visste barnet var litt tufs, men ikke så ille. Andre virker fryktelig overrasket. Kanskje er de det. Men jeg sitter av og til med en litt flau smak i munnen.

Nå har jeg nettopp sendt ut en anbefaling, ift sykdom i barnehagen. Vi kan ikke pålegge noe, men vi kan anbefale, og håpe at den følges mest mulig. Sånn at barn rekker bli friske. Og sånn at vi voksne også kanskje kan holde oss mer friske på jobb, for det har vært ekstremt mye sykdom siden jul.

Et hjertsukk. Som noen kanskje finner arrogant. Men som er en tydelig del av min arbeidshverdag. Dessverre, og da mest for barna.

Dette opplever vi stadig der jeg jobber også.. Vi har til og med foreldre som ringer om morgene å sier at barnet har litt lett feber nå, så vi kommer bare litt senere i dag Hvorpå vi forklarer at barn med feber MÅ være hjemme!!!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Styrer i min barnehage har akkurat sendt ut et brev med ganske streng tone om nettopp omgangssyke og viktigheten av at det minst skal gå 24 timer fra barnet sist kastet opp til det får komme i barnehagen. (Hun har gitt opp å pukke på 48-timerregelen.) Vi har i 3-4 uker hatt en alvorlig runde nå med barn som kaster opp i flere omganger, og vi sliter med at ansatte ligger syke med både oppkast og diarre. Vi vasker, spriter og vasker igjen, men hva hjelper det når folk likevel sender halvfriske barn tilbake til barnehagen?

Til oss skrev styrer likt brev, men med full fokus på 48 timer..
Vi hadde å en periode hvor vi var omtrent ingen faste på jobb, for ALLE var syke.. De voksne som var syke fikk dårlig samvittighet å møtte på jobb likevel, men de ble jo hjemsendt igjen.. Kunne da vitterlig ikke ha de i bhg..

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 08:35   #19
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Jeg er blant de som gjerne holder barna hjemme en ekstra dag for å være helt sikre på at de er friske. Men så er jeg hjemmeværende også, så det er ikke noe problem for meg. Jobber man derimot, er det ikke like lett å være hjemme så mange dager. Man har jo et begrenset antall sykedager, og da må man kanskje sende et barn man tidligere i barnehagen enn ønskelig. Men selvsagt burde man ikke sende barn som har feber om morgenen eller har spydd i løpet av natten i barnehagen.

Det barnehagene burde også gjøre, er å sende et brev til politikerne, hvor man oppfordret til å øke antall sykedager for barn. Vi har 4 barn og har bare 15 dager totalt hver. Det blir fort brukt opp når man har 4 barn. Og barna er sjelden syke samtidig. Heldigvis har jeg en mann som har litt mer fleksibel jobb, og kan ta jobbedager hjemme, så det går nok. Men han kan jo få en jobb som har strengere krav til de ansatte.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 08:53   #20
September
Aktiv
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 149
September er litt kul
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Jeg synes dette var et bra tiltak.

Hos oss praktiserer vi en feberfri dag hjemme og sender ikke barna i barnehage/skole før 48 timer etter oppkast.
Nå har jeg vært student de siste årene, så det har ikke vært noe problem å gjennomføre det.

September er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no