Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Ny tråd!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-20, 01:52   #921
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg har begynt å lese igjen - nok en gang. Nå har jeg truffet blink med begge de første bøkene - først den foreløpig siste Elling-boka til Ambjørnsen, «Ekko av en venn», og nå «Oppløsningstendenser» av Nina Lykke. Begge er som skreddersydd for meg, må jeg bare si - verdens meningsløshet så presist analysert at det er en fryd.

Nina Lykke: «Men et sted er lyset alltid på, et sted er noen alltid på vakt, jeg ville aldri greie å bryte sammen på en slik måte at det ville skaffet meg omsorgen jeg trengte.»

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 11-07-20, 01:58   #922
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

«Men gjennom denne latteren kjenner jeg likevel kjedsomheten i hver trevl av kroppen, for jeg er ennå edru nok til å oppfatte alt. Og nok en gang får jeg assosiasjoner til det religiøse, for folk virker like lettet over å få le under et kulturarrangement som jeg forestiller meg at de før i tiden var lettet over å få le i en kirke. Hvis presten eller poeten kommer med en liten spøk som i andre situasjoner ikke ville fremkalt så mye som et smil, ler man så det gjaller av den samme spøken med en gang man befinner seg i en kirke, eller på et kulturarrangement. Man forventer smerte og kjedsomhet, men at man etterpå skal føle seg vel, som etter en treningsøkt. Og fordi man forventer å kjede seg, blir man lettet over å få le.»

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 11-07-20, 09:33   #923
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Så fint at du har funnet leseglede igjen, Bluen! Jeg er enig i at Nina Lykke er fantastisk. Jeg humrer mye av henne, hun er forøvrig også veldig god i bokbad.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-07-20, 17:14   #924
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg holder på med Kamerakuren.

Den handler om hvordan man kan bruke fotografering til å lære seg mestringsteknikker, og å være mer tilstedeværende. Jeg trenger begge deler, og jeg liker å fotografere så den er midt i blinken.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 10:29   #925
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Siden jeg "stjal" Mutter'n sine bøker av Khaled Hosseini starter jeg nå på Tusen strålende soler. Hittil har jeg likt både Drageløperen og Og fjellene gav gjenlyd av Hosseini. Alle er oversatt fra engelsk av Elisabeth W. Middelthon.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 10:39   #926
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Eg les Som pesten av Hanne Vibeke holst. Rasande god underholdning, og ganske aktuell.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 11:13   #927
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg har rast gjennom Bienes historie, typ fem år etter alle andre. Likte den godt. Før det leste jeg Showtime! bare fordi, men det var sørgelige saker altså. Så kjedelig.

Nå vurderer jeg Amerikanah.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 11:24   #928
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg er gjennom bok 5 av De syv søstre, Lucinda Riley, fengende og lette bøker helt på grensen til kiosk, men holder seg for min del innafor i tilstrekkelig grad. Gode å ha når ting føles litt mørke. Nå har jeg lest noen sider av Ketil Bjørnstads Tyvetallet, femte bind i hans store saga om verden og eget liv. Den lover godt, jeg har likt disse svært godt til nå, men mulig jeg trenger Solsøsteren i parallell til litt tyngre lesedager.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 12:16   #929
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg leser Beate Grimsruds Jeg foreslår at vi våkner. Jeg hadde lest nøyaktig to sider av boka da jeg hørte nyheten om at hun var død.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 14:52   #930
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

«Sommerlys, og så kommer natten» av Jón Kalman Stefansson.

Anbefales.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 16:10   #931
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg leser Beate Grimsruds Jeg foreslår at vi våkner. Jeg hadde lest nøyaktig to sider av boka da jeg hørte nyheten om at hun var død.

Jeg hadde lest halvparten og bestemt meg for at jeg ikke gadd mer. Nå føler jeg at jeg må.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 16:18   #932
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde lest halvparten og bestemt meg for at jeg ikke gadd mer. Nå føler jeg at jeg må.

Jeg har nettopp lest to av henne og tenkte å få tak i flere, jeg liker måten hun skrev på. Men ærlig talt, ikke kast bort timer av livet ditt på en bok du egentlig ikke liker å lese.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 17:20   #933
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Håkan Nessers Eugen Kallmans øyne - typisk fin Nesser-bok som jeg liker så godt.

Og Som Pesten av Hanne-Vibeke Holst.

Og fortsatt The stand.

banana er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 18:26   #934
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde lest halvparten og bestemt meg for at jeg ikke gadd mer. Nå føler jeg at jeg må.

Uff ja, eg også, den ligg igjen heime når eg reiste på ferie. Hadde nok forventinger om at den minna meir om den forrige boka hennar.

Showtime er kjedelig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 18:26   #935
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

«Sommerlys, og så kommer natten» av Jón Kalman Stefansson.

Anbefales.

Den er så flott!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 14-07-20, 18:37   #936
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg leser Adam Schjølberg, Mannual. Den er både morsom, sår, tankevekkende og veldig fint illustrert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 19-07-20, 15:34   #937
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Mutter'n innprentet meg at hadde man startet på en bok måtte man lese den ferdig. Jeg har vært gjennom noen trasige leseropplevelser på grunn av det. Heldigvis tok jeg til vett for noen år siden og leser nå bøker bare fordi jeg liker dem eller har nytte av dem og avslutter lesingen hvis det ikke fenger/er til nytte.

I dag har jeg funnet fram en av Peter F. Hamilton: "The Abyss Beyond Dreams", en science fiction jeg tror er forhistorien til The Void-serien hans. Dette blir spennende. Det er to bøker til i Abyss-serien ser jeg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 22-07-20, 21:00   #938
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Long Litt Woon: Stien tilbake til livet.

banana er ikke aktiv  
Gammel 23-07-20, 10:39   #939
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Peter F. Hamilton sin "The Abyss Beyond Dreams" er såpass stor og tung at den reiser hjem i bagasjen. som reiselektyre har jeg funnet fram ""Brave New World" av Aldous Huxley, fra 1932. Boka starter med fire forord, jeg starta å lese dem, men stoppet. Jeg kan lese dem til slutt. Boka leste jeg sist i en norsk oversettelse på 1980-tallet.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-07-20, 17:04   #940
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Too much and never enough.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no