Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male trappen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 01:56   #1
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Utrop

Male trappen

Det har jeg begynt med i før julssesongen. Ja ha. Så er det store spørsmålet, hvilken farge skal jeg ha som toppstrøk ? Helt hvit, eller eggeskallshvit som er på de fleste listene og sånn, eller andre forslag ? Gi meg tips og råd- før det er for sent ! Ellers blir trappa kritthvit. Kan legge inn bilder etterhvert, har kun grunnet den nå

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 08:27   #2
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male trappen

Jeg stemmer for eggehvit sånn som listverk og slikt. Tror det blir penere!

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:00   #3
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male trappen

Kritthvit! (For det har vi. )

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:03   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trappen

Trappen her er lutet og skal males
Jeg skal male alt bortsett fra selve trinnet, det skal jeg bruke Herdins lakkbeis i fargen eik på
Alt det andre skal males i fargen Eva
Har malt en trapp tidligere i samme farge, og det ble veldig pent

Eva er et ørlite hakk mørkere eller varmere enn eggehvit.
Jeg har forøvirg Eva på alle lister også

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 16:18   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male trappen

Lurt å male trappetrinn litt mørkere enn det andre.. Noe med lyset og øye, og å ikke snuble på vei ned..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 20:38   #6
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male trappen

Jeg ville vegret meg i forhold til å male trinnene hvite. Tror ikke det vil se pent ut etter en stund ...

Jeg har lenge syslet med tanken på å male trappene, og har sett for meg noe a'la det Angelique nevner; altså å beise trinnene.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 21:02   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trappen

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg ville vegret meg i forhold til å male trinnene hvite. Tror ikke det vil se pent ut etter en stund ...

Jeg har lenge syslet med tanken på å male trappene, og har sett for meg noe a'la det Angelique nevner; altså å beise trinnene.

Det er lurt, jeg har hatt malte trinn, dog i annen farge enn resten, men trinnen blir usannsynlig glatte.
Mer glatte enn lakkert.

Jeg hadde tre barn opp og ned den trappen, med mange knall og fall.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 21:06   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trappen

Å, jeg vil også male trappa! Pusser dere den ned først? Har nemlig hørt at å male en trapp er vanvittig mye arbeid i forkant.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 21:52   #9
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male trappen

Jeg har begynt på trappeprosjektet mitt, og skal gjøre omtrent som Angelique. Dvs mørk beis på trinnene.
Jeg regner med at å pusse ned trinnene blir en ordentlig drittjobb, så jeg har ikke tatt meg ork til å pusse gelenderet. Det gikk helt fint det, jeg bare malte rett på.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 21:55   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trappen

Forrige trapp jeg pusset opp, dette huset var skikkelig hønngammelt, der brukte jeg først vinkelsliper på trinnene for å få vekk det verste
Så brukte jeg pussemaskin etterpå
Måtte rive av tre-fire lag linoleum, og det var et skikkelig prosjekt.
Har dessverre ikke bilder, da dette var før jeg kjpte digitalt kamera

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:14   #11
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male trappen

Vår er heldigvis bare lakkert, men det er mange lag lakk som må pusses vekk.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:29   #12
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Male trappen

Vi har i malt trappen vår i eggehvit,trinnene har vi beiset i noenlunde samme farge som merbau parketten vår.Over beisen har vi 3 lag med halvblank beis.Kjempe bra,var redd det skulle glatt,men det ble det ikke.Vi har alle dører,lister og alt panel malt i eggehvit også.Viktig med litt helhet.

http://www.fotoknudsen.no/archive40/...pPrg5cO.jpg?90

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:37   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trappen

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Vi har i malt trappen vår i eggehvit,trinnene har vi beiset i noenlunde samme farge som merbau parketten vår.Over beisen har vi 3 lag med halvblank beis.Kjempe bra,var redd det skulle glatt,men det ble det ikke.Vi har alle dører,lister og alt panel malt i eggehvit også.Viktig med litt helhet.

http://www.fotoknudsen.no/archive40/...pPrg5cO.jpg?90

RÅLEKKERT!!!
Akkurat slik vil vi har vår trapp
Har også malt panel på veggene og merbau på gulvet i soveromsgangen oppe

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 02:03   #14
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male trappen

Leandra: Trappen din var kjempelekker ! Håper at min blir like fin. Har ikke bestemt meg for om jeg går for helt hvit eller eggeskall, vi skal ikke male trinnene, jeg tror de får stå som kontrast mot det hvite.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 09:51   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male trappen

Vi har hvitmalt trapp - dvs den er egghvit og det er veldig lekkert.
Men - alt syns jo. Vi malte den i februar, det er allerede skallet av maling 3-4 steder (hakk o.l) og hår og støv syns veldig fort. Ideelt sett bør man tørke over trappa hver 2. eller 3. dag.

Så beisede/lakkerte trappetrinn er langt mer praktisk, hvis det passer til stilen i resten av huset. Det er jo lekkert også - selv om jeg syns helt hvit/egghvit er mest delikat.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:20   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male trappen


Rålekker trapp!

Kanskje et prosjekt for våren her i huset?
Trappa vår er er hvitbeiset, men begynner å bli slitt i trinnene.

Mye pussing?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:34   #17
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male trappen

Jeg har lyst til å male vår bjørketrapp egghvit (som mye annet her i huset) men med trappene og kanten oppå rekkverket (fikk litt jernteppe på hva det kalles) beiset i en mørkere farge.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:49   #18
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trappen

Kan man male rett oppå en lakket furutrapp? Må jo pusse trinnene, men gelenderet? Og er det ikke noe som heter heftgrunn, som man kan bruke is stedet for å¨pusse? Hilsen grønn og lat.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:53   #19
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male trappen

Jeg ville malt trappen som listene, men limt på teppe/filter i en mørkere farge i midten av trappetrinnene

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:54   #20
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male trappen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Kan man male rett oppå en lakket furutrapp? Må jo pusse trinnene, men gelenderet? Og er det ikke noe som heter heftgrunn, som man kan bruke is stedet for å¨pusse? Hilsen grønn og lat.

Du må pusse trappen først ja, ellers vil nok malingen begynne å skalle av etter en stund!
Pusse, så behandle, så male!

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no