Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gasskomfyr

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 12:06   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Gasskomfyr

Nå har vi veid for og i mot i et års tid, og jeg lurer på om det er noen som har erfaring med gasskomfyr og barn. Altså at større barn bruker dem. Jeg synes at det høres litt skummelt ut, men egentlig aner jeg jo ikke.

Noen som har gasskomfyr og som vil komme med erfaringer?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:12   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gasskomfyr

Jeg har ikke, og burde vel derfor ikke svare.
Vi kikket på forskjellige alternativer da vi flyttet for tre år siden, og jeg følte meg usikker på gass i forhold til å la store barn bruke den hjemme alene, så vi ikke ville ha det. Vi valgte induksjon, og er kjempefornøyd med det. det fins jo også komfyrtopper med en kombinasjon av forskjellige plater, inkl. gass.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:12   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gasskomfyr

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Tenker du på hele komfyren eller kun gasstopp?

Jeg har (svært god) erfaring med gasstopp (har barn i barneskolealder). Kan evt. svare mer, hvis du lurer på noe.


Vi har sett på 90 cm brei komfyr med fem gassbluss og elektrisk steikeovn.

Tiåringen var har hjulpet til og begynt på middagen ei stund nå. Synes du at det er forsvarlig når man har gass?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:14   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gasskomfyr

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har ikke, og burde vel derfor ikke svare.
Vi kikket på forskjellige alternativer da vi flyttet for tre år siden, og jeg følte meg usikker på gass i forhold til å la store barn bruke den hjemme alene, så vi ikke ville ha det. Vi valgte induksjon, og er kjempefornøyd med det. det fins jo også komfyrtopper med en kombinasjon av forskjellige plater, inkl. gass.

Mannen, som jobber med gass, mener at det er trygt. Men siden han ikke har erfaring må jeg liksom søke informasjon hos dem som har det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:14   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gasskomfyr

Jeg elsker å lage mat med gass. Det er ingenting som taler MOT gass, i mine øyne. Bare fordeler. *vilha*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:28   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gasskomfyr

Takk for mye god informasjon.

Vi skal ha naturgass via ledning og inn i huset. Bor slik til at det er mulig. Skal varme opp gulvene med gass.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:32   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gasskomfyr

Hva om det ikke er voksne tilstede som kan sjekke at platen blir slått av? Her i huset hender det ofte at barna/tenåringene varmer seg noe mat etter skolen, lager makaroni eller noe. Jeg hadde ikke lyst på gass av den grunn. Kjedelig hvis barna ikke kan få bruke komfyren.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:33   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gasskomfyr

Det blir ikke gasspeis, nei. Var planen først, men mannen orker ikke å rive pipa, og jeg vil ikke ha gasspeis med pipe.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:14   #9
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gasskomfyr

Vi har 2 med gass, og 2 uten. Jeg kommer nok til å bytte ut de 2 andre, og bare ha gass. Er VELDIG fornøyd. Det går fort, og man har full kontroll! Det er nok lurt å sette gass-blussene litt fra hverandre hvis det er plass til det. Mine står litt for tett, merker det når jeg har flere gryter på. og i tillegg en litt stor stekepanne. Gassflaska har vi på utsiden av huset, det er ikke nødvendig, men jeg er glad for det. Så har vi sånne flasker vi fyller på selv, det lønner seg økonomisk.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:39   #10
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gasskomfyr

Jeg kan jo fortelle ut fra egen erfaring da jeg var liten. Vi flyttet til Spania da jeg var 10 1/2 år og der brukte de den gang kun gass på komfyren. Det var skikkelig uvant for oss alle men det gikk kjempefint det. Jeg hjalp jo mamma innimellom uten problemer.
Jeg har også lyst på gass den dagen vi må bytte ut den vi har i dag.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:50   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gasskomfyr

Vi har en 90 cm gasskomfyr med 6 bluss, og jeg har aldri opplevd at gassen har seget ut uten at det er tenning på platene. Foreløpig så er jo ikke barna så store at de lager mat selv, og jeg har egentlig ikke tenkt på det som noe problem. Det er automatisk tenning på blussene, så vi trenger ikke drive med tenning ved siden av, så det er jo bare å skru av og på som på en vanlig komfyr.

Vi er uansett kjempefornøyd med gasskomfyren og jeg har ikke en dag savnet vanlig komfyr. Gassflaskene oppbevares utenfor.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:59   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gasskomfyr

Fire uker med gass har passert og vi er veldig fornøyde. 11-åringen er under opplæring. I dag har jeg testet wokblusset og det gikk kjappere enn hva jeg håpet. *oppdaterer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:59   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gasskomfyr

:misunnelig: Jeg er gassfrelst etter å ha bodd i England.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 17:28   #14
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gasskomfyr

Vil også ha.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 18:01   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gasskomfyr

Vi hadde i spikerteltet. Mitt første møte med frossen grandiosa ble en svart bunn med rå ost på toppen. Jeg har ikke prøvd det igjen. Nå har vi gasskomfyr i campingvogna, det går bra. (Har ikke prøvd frossenpizza i den).

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:09   #16
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gasskomfyr

Jeg vil ha samme løsning som cilen, 2 gass og 2 vanlige, evt. bytte ut de vanlige med induksjon. Jeg brukte gass i flere år i utlandet, og synes det er supert.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:55   #17
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gasskomfyr

Jeg har gass. 4 gass plater og 2 elektiske. Ovenen er elektrisk. Gaar aldri tilbake til elektrisk hvis jeg ikke maa. Gaar saa mye fortere naar man skal koke vann og steke egg

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:42   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gasskomfyr

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vi hadde i spikerteltet. Mitt første møte med frossen grandiosa ble en svart bunn med rå ost på toppen. Jeg har ikke prøvd det igjen. Nå har vi gasskomfyr i campingvogna, det går bra. (Har ikke prøvd frossenpizza i den).

Vi har elektrisk ovn. Heldigvis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:37   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gasskomfyr

Kom på denne tråden mens jeg laget middag i kveld. Tenkte at jeg kunne oppdatere nå, etter over 1,5 år, med at jeg elsker å koke på gass og 10- og 12-åringen behersker den godt. Hallelujah!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:54   #20
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gasskomfyr

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Kom på denne tråden mens jeg laget middag i kveld. Tenkte at jeg kunne oppdatere nå, etter over 1,5 år, med at jeg elsker å koke på gass og 10- og 12-åringen behersker den godt. Hallelujah!

Så gøy å høre. Jeg har også igrunn veldig lyst på gass når den dagen kommer og vi må bytte ut den gamle komfyren vår.
Har jo vokst opp med å koke på gass når jeg bodde i Spania.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no