Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg er i gang med å male noen møbler i stilen shabby chic

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 23:34   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i gang med å male noen møbler i stilen shabby chic

I dag har jeg begynt å male et lite bord, en liten kommode og en hylle. De var i utgangspunktet mørkebrune og jeg har malt ett strøk hvit grunning og et strøk egghvit oljebasert interiørmaling. Planen er å male to strøk til med oljebasert interiørmaling. Når jeg er ferdig å male skal jeg pusse de litt ned slik at de ser naturlig slitt ut.

Noen som har erfaring som har tips og råd å komme med?

Jeg bruker en malekost av litt billig type (som jeg hadde liggende). Burde jeg bruke noe annet på siste strøket?


Sist redigert av Nooria : 24-12-06 kl 02:19.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 07:22   #2
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg er i gang med å male noen møbler i stilen shabby chic

Når jeg har malt har jeg grunnet med den fargen jeg vil ha frem når det skal se litt slitt ut.
Jeg har grunnet mest med rødbrun.
Så har jeg malt to til tre strøk med hovedmaling og tilslutt har jeg hatt på noe som heter brent umbra, en brun masse man stryker på med fille.
Når det har tørket har jeg pusset ned der jeg ønsker å få det pusset ned.

Kan ikke gi deg noe råd ang pensel, jeg har brukt "dyr" pensel og rulle når jeg har malt.

Lykke til og håper vi får se bilde.

__________________
Mamma til gutt f 95, jente f 00 og gutt f 05
Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 08:02   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er i gang med å male noen møbler i stilen shabby chic

Skikkelige pensler og ruller er som å komme til himmelen når man har brukt billige før.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:00   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er i gang med å male noen møbler i stilen shabby chic

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Skikkelige pensler og ruller er som å komme til himmelen når man har brukt billige før.

Jeg har brukt masse penger på dyre pensler disse to siste årene, men nå tenkte jeg at jeg skulle få brukt noen av de billige jeg ved et par anledninger har tatt med meg i forbifarten . Kan hende jeg burde kjøpe en dyr en før siste strøk.

Therese: Møblene hadde i utgangspunktet den mørkebrune fargen jeg vil skal komme frem når jeg pusser ned.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 19:39   #5
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg er i gang med å male noen møbler i stilen shabby chic

Er som sagt spent på å se resultatet.
Skulle gjerne tatt bilder av mitt, men har for tiden bare mobilkamera da laderen til digital kamera ikke gir nok strøm så jeg får ladet opp batteriet og ny lader må bestilles.
Når den er i hus kan jeg legge inn bilder.

__________________
Mamma til gutt f 95, jente f 00 og gutt f 05
Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no