Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er dette spisestuebordet fint?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-07, 10:43   #1
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er dette spisestuebordet fint?

Dette er et bord i valnøttfiner og selve bordplaten liker jeg veldig godt. (Ser penere ut i virkligheten enn på bildet...). Men jeg er så usikker på bena! Er de fine eller er de det ikke? Nå er jo dette bildet ganske stusselig...



Man kan se det litt bedre her på side 5 i katalogen:

http://www.bitc.se/pdf/Katalog_0607.pdf

Jeg trenger litt tilbakemeldinger for jeg klarer ikke bestemme meg....

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 10:45   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

For meg er dette et campingbord.
Men det finnes nok en DEL mennesker her som har bedre smak enn meg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 10:55   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Er litt ening med vimsen her.
Jeg liker godt enkel design. Men det var noe med fasongen her som minnet meg for mye om raspateksbord (sikkert skriveleif).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:00   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Jeg liker ikke bordet slik jeg ser bildet i innlegget ditt. På bildet i katalogen er det klart mye finere. Tenker du å ha stolene som hører til også?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:03   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Det stiller jo en del krav til stoler. Jeg synes platen virket veldig spinkel. Jeg liker kombinasjonen med tre, men dette appelerete ikke helt.

Den grove kontrasten er kanskje bedre med heltre, enn med finer?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:04   #6
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Jeg likte det ikke, campingbord var egentlig passende.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:04   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Jeg skulle til aa skrive grusomt, men saa gikk jeg inn og kikket paa bildet i katalogen og jeg maa si at jeg forandret mening da. 100 %. Det var skikkelig fint slik det var der. Om du skal kjöpe eller ikke, blir derfor for meg helt avhengig av hvilke stoler du skal ha til og hvordan det ser ut ellers hos deg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:05   #8
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg liker ikke bordet slik jeg ser bildet i innlegget ditt. På bildet i katalogen er det klart mye finere. Tenker du å ha stolene som hører til også?


Enig.

Utrolig mye fint i den katalogen . Er det bare til salgs i Sverige ? Hvordan er prisene?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:06   #9
Billeba
Aktiv
 
Billeba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 103
Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Den grove kontrasten er kanskje bedre med heltre, enn med finer?

Enig. Men jeg er nok veldig tilhenger av heltre også da. 'Fake' kan være veldig fint, men jeg syns da det er finest hvis det ikke er laget som en etterligning til tre.

Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:11   #10
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Helt enig at det enkeltstående bildet er skikkelig kjipt. Vi har ikke tenkt evt stolene som hører til, men 7'er stolene kanskje. Men jeg er som dere veldig usikker på disse bena - tror det er de som ødelegger mye, for selve bordplaten er veldig pen med lett buede langsider.

Uff, ettersom jeg er så usikker får vi kanskje se etter noe annet...

Kanskje dette er bedre?


Stua blir ikke så stor i det nye huset, så vi trenger en nett spisestue.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:14   #11
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Enig.

Utrolig mye fint i den katalogen . Er det bare til salgs i Sverige ? Hvordan er prisene?

Nei, de har det på Møbelringen iallefall. Tror bordet koster rundt 4-5000 kr.

Og bordplata ser faktisk ikke fake ut - den er utrolig nok veldig pen. Det var derfor jeg falt litt for dette bordet...

Skal ikke være lett dette. Må tygge på det noen dager til, tror jeg.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:24   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Opprinnelig lagt inn av Billeba, her.

Enig. Men jeg er nok veldig tilhenger av heltre også da. 'Fake' kan være veldig fint, men jeg syns da det er finest hvis det ikke er laget som en etterligning til tre.

En av mine hobbyhester det der.

Heller respateks enn liksomtre. Jeg liker ikke kjøkkenbenker som ser ut som stein heller. Laminat er bra det om det ikke gir seg ut for å være noe annet.

Blir som vegetarkoteletter....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:42   #13
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Jeg syns beina ødela borde..Ikke min stil ihvertfall

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:45   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Bord nr. en var ikke fint (pga. bena).
Bord nr. to var bedre, men ikke helt min stil, så derfor likte jeg ikke det så veldig godt heller.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:48   #15
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Helt enig at det enkeltstående bildet er skikkelig kjipt. Vi har ikke tenkt evt stolene som hører til, men 7'er stolene kanskje. Men jeg er som dere veldig usikker på disse bena - tror det er de som ødelegger mye, for selve bordplaten er veldig pen med lett buede langsider.

Uff, ettersom jeg er så usikker får vi kanskje se etter noe annet...

Kanskje dette er bedre?


Stua blir ikke så stor i det nye huset, så vi trenger en nett spisestue.

Da synes jeg det andre var finere.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:54   #16
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Hihi - her er det mange delte meninger. Fint det, altså.

Kom gjerne med forslag til andre typer spisebord dere liker. Men det må ikke være stort og kraftig!

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 12:03   #17
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Jeg likte bedre bordet under (med "Ellipse"-beina).

Vi har dette fra Bolia:

i sortbeiset eik, og vi er utrolig fornøyd med det. Spesielt at det er firkantet, for det gjør det så mye lettere for alle å se hverandre og snakke sammen.

Dette bordet fra Bolia er vel litt i samme stil som de du har sett på:

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 12:06   #18
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Jeg tipser om Bolia, som jeg ofte gjør, de har fine møbler til greie priser:








__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 12:07   #19
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

kiddo;

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 12:09   #20
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dette spisestuebordet fint?

Du och jag, Claire

(Men du la ikke ut bilde av bordet mitt )

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no