Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-06, 22:18   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Stort smil

Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Aah, sjekk her; skreddersydde, fancy trekk til alle IKEA-sofaene:

www.bemz.com

Våre Karlanda-sofaer trenger snart nytt trekk pga en liten ulydig katt som elsker å klore på møblene når vi ikke ser.... Nå vet jeg iallefall hva vi skal gjøre med det problemet!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 22:37   #2
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!


Jeg gleder meg allerede til morgendagen når jeg kan fortelle sambo at det er håp for våre ikke lenger veldig pene ängby-sofaer, som vi har stuet ned i kjellerstua.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 23:00   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Hm... passer de til 25 år gamle bruene velour-sofaer, tro?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 21:29   #4
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Oooooh! Jeg er jo på jakt etter nytt/ekstra trekk til min Tomelilla sofa! Her må jeg ta en nærmere titt!

Noen som har bestilt derfra?


Sist redigert av Jenna : 31-10-06 kl 21:36.
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 08:59   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Her var det mye fint ja.
Kanskje noe å vurdere for vår lett slitne sofa.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 11:24   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Jeg så denne siden for noen år siden og bestilte da noen stoffprøver...Men jeg kom ikke noe lengre enn det.

Jeg tror jammen meg jeg skal bestille herfra neste gang Tomelilla sofaen trenger oppgradering...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 22:22   #7
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Jeg kontaktet dem en gang da vi har en utgått IKEA modell som jeg ønsker å trekke om. Fikk raskt svar, de virker veldig profesjonelle og ordentlige. Dessverre kunne de ikke hjelpe meg.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 22:26   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Og prisen er jo ikke sånn aller værst heller, ikke så stor forskjell på hva trekk koster hos IKEA? Eller tar jeg feil?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:05   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Og prisen er jo ikke sånn aller værst heller, ikke så stor forskjell på hva trekk koster hos IKEA? Eller tar jeg feil?

Jeg tror prisen på et trekk til en 3-seter ligger på ca 2000,-

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:30   #10
Lalara
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2
Lalara har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Kjøpte for et halvt år siden et nytt trekk til min tommelilla treseter i beige. Betalte 1200 kr. På denne nettsiden koster de 1479 Sek som jeg regnet ut til 1290,- på DNBs valutakalkulator. SÅ prisene er ganske like ja.
Storebror skal ha denne sofaen på rommet sitt, og siden hverken det beige eller det gamle blå trekket passer til hans svart/hvite rom med røde detaljer, var denne siden super.

Lalara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 18:34   #11
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Våre Karlanda-sofaer trenger snart nytt trekk pga en liten ulydig katt som elsker å klore på møblene når vi ikke ser.... Nå vet jeg iallefall hva vi skal gjøre med det problemet!

Dere har Karlanda sofa, ja? Hvordan liker du den? Er den god å sitte i? Lett å holde pen, altså fasongen? Anbefaler du den sofaen?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 18:39   #12
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Vi har Ektorp hjørnesofa og den finnes det så mange forskjellige trekk til, på Ikea, at det skulle vare ut bruksperioden, tror jeg. De koster rundt tusenlappen, og det er billig for en "ny" sofa. Vi har to ulike trekk som vi bytter på med nå.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 20:05   #13
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Genialt!

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Dere har Karlanda sofa, ja? Hvordan liker du den? Er den god å sitte i? Lett å holde pen, altså fasongen? Anbefaler du den sofaen?

Vi har Karlanda 3 seter og stol og er veldig fornøyd!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 01:19   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Dere har Karlanda sofa, ja? Hvordan liker du den? Er den god å sitte i? Lett å holde pen, altså fasongen? Anbefaler du den sofaen?

Ja, jeg er veldig fornøyd med sofaen, særlig det enkle designet liker jeg. Vi har stol + 3-seter med sjeselongdel, men bruker ikke sjeselongen særlig. Jeg syns den er god å sitte i. Også elsker jeg fargen, som dessverre er utgått. Den er dus lilla. Det er fint å variere med ekstra puter i sofaen.

Vi har vasket trekket på den 3-4 ganger, og den ser nesten like fin ut.
Det er bare det at katten har klort litt her og der...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 09:04   #15
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ja, jeg er veldig fornøyd med sofaen, særlig det enkle designet liker jeg. Vi har stol + 3-seter med sjeselongdel, men bruker ikke sjeselongen særlig. Jeg syns den er god å sitte i. Også elsker jeg fargen, som dessverre er utgått. Den er dus lilla. Det er fint å variere med ekstra puter i sofaen.

Vi har vasket trekket på den 3-4 ganger, og den ser nesten like fin ut.
Det er bare det at katten har klort litt her og der...

Den ser ikke billig og har veldig dårlig slitestyrke?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 20:18   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Den ser ikke billig og har veldig dårlig slitestyrke?


Nei, det syns jeg ikke i det hele tatt. Har dere anledning til å dra på IKEA, så dra dit og prøv og kjenn!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 07:26   #17
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ja, jeg er veldig fornøyd med sofaen, særlig det enkle designet liker jeg. Vi har stol + 3-seter med sjeselongdel, men bruker ikke sjeselongen særlig.

Går det fortsatt an å få sjeselongdel på sofaen? Jeg kan ikke se at det går an å velge det på ikea.no iværtfall. Men kanskje hvis man snakker med dem der inne da...? Sorry maset, men har lyst på den sofaen.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:47   #18
randi
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2
randi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Hej
Jeg håber I forstår dansk. Det er meget billigere at købe betræk fra Ikea.F.eks. koster et alm. hvidt betræk til ekeskogsofaen 700dkr hos ikea og 2083dkr hos Bemz. Jeg ved ikke om der er forskel i kvaliteten.
Med venlig hilsen Randi


Sist redigert av randi : 24-01-07 kl 17:22.
randi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 16:50   #19
randi
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2
randi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Hej igen
Forresten er der nogen der har erfaringer med tommelillasofaen? Er den holdbar? Er de betræk man kan købe på Bemz pæne og slidstærke?
Med venlig hilsen Randi

randi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 20:26   #20
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lei av IKEA-sofaen? Ingen grunn!

Opprinnelig lagt inn av randi, her.

Hej
Jeg håber I forstår dansk. Det er meget billigere at købe betræk fra Ikea.F.eks. koster et alm. hvidt betræk til ekeskogsofaen 700dkr hos ikea og 2083dkr hos Bemz. Jeg ved ikke om der er forskel i kvaliteten.
Med venlig hilsen Randi

Hei Randi

Det som er med Bemz, er at du har så mange alternativer og valgmuligheter. IKEA har kanskje 6-7 trekk, og de er litt kjedelige i farger/mønster.

Tomelilla-sofaen er ok, min eks hadde den i brunt, men den ble litt slitt i fargen etter vask.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no