Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Håndkle

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 13:59   #1
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Håndkle

Har lyst å bytte ut alle håndklær.
Har du forslag til fargekombinasjoner som ikke bare er motefarger (som lime og turkis osv).
Hvordan har dere det med tanke på håndklær? Alle i forskjellige farger og mønster eller er det skikkelig stil over håndklærne?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:09   #2
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndkle

Ikke noe som matcher her i huset.

Eller, dvs, vi har en del hvite da, fra da exen min var med på å rive ett hospits som skulle bygges om til ett hus med noen leiligheter.

De er alle merket med "Førland Hospits" eller noe i den duren.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:14   #3
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndkle

Jeg har blå håndklær i alle fasonger.
Å ha håndklær med multifargekombinasjoner er ikke noe særlig etter min mening. Håndklær skal være lette å vaske, skal kunne vaskes sammen og ikke minst: Være behagelige mot huden. Jeg kjøpte håndklærne på KID interiør.
Har også noen Beaver Lux håndhklær kjøpt på Jysk, men jeg synes ikke disse absorberer vannet så godt som KID sine. Men de er tykkere og mykere mot huden.,,,

Ja, der var min håndkle oppsummering

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:30   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndkle

Håndklær til bading/dusjing etc er stort sett hvite hos oss. Hvitt er både praktsk og pent synes jeg!
Håndklær til gjester og de andre som henger synlig på badet varier jeg litt fargene på... Akkurat nå er de turkise. Til jul hadde jeg røde. (badet er forøvrig helt hvitt, med grått gulv) Pleier å følge opp fargebytte med en pyntesåpe etc i matchende farge.

Å gi deg fargetips er ikke så lett, uten å ha sett badet ditt... Hvilke farger liker du? Og hvilke farger har du på badet?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:36   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndkle

Hvis du skal bytte ut alle ville jeg gått for en eller annen nyanse av blått, og jeg ville kjøpt mange helt like. Blått fordi det er klassisk og aldri går av moten. Hvitt og lyse farger antar etterhvert en eller annen nyanse av grått, og det er ikke pent.

Jeg ville kjøpt alle i samme størrelse. Da er det superenkelt å brette en stor fin haug som ikke raser sammen fordi noen håndkler er mindre enn de andre.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:39   #6
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndkle

Bruntoner er jo også fint om du har noe av det på badet.
Lysebrune, mørkebrune og da også begunderrøde
Sterk farge som man må vaske for seg....

Husk at håndklær typisk loer på andre klær.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:53   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndkle

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvis du skal bytte ut alle ville jeg gått for en eller annen nyanse av blått, og jeg ville kjøpt mange helt like. Blått fordi det er klassisk og aldri går av moten. Hvitt og lyse farger antar etterhvert en eller annen nyanse av grått, og det er ikke pent.

Jeg ville kjøpt alle i samme størrelse. Da er det superenkelt å brette en stor fin haug som ikke raser sammen fordi noen håndkler er mindre enn de andre.

Du finner ikke et eneste blått håndkle i mitt hus

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:59   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndkle

Vi har for det meste håndklær som går i hvitt og beige. Siden begge badene går i disse fargene syns jeg det passet best. Jeg orker heller ikke å måtte sortere håndklær etter farge, greit å kunne slenge alt sammen på 90 grader.
Vil jeg ha noen knæsje farger på badene, har jeg heller litt stæsj som vaser/ såpedispenser, søppelbøtte etc. med slike farger.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:04   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndkle

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg ville kjøpt alle i samme størrelse. Da er det superenkelt å brette en stor fin haug som ikke raser sammen fordi noen håndkler er mindre enn de andre.

Jeg ha to størrelser. Store håndklær til kroppen, litt mindre til håret.
Legges i hver sine stabler, går så greit at.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:48   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndkle

Alle håndklær (bortsett fra strand-håndklærne) hos oss er hvite eller blå. De hvite vaskes med hvitt og de blå med mørkt (eller alene ettersom håndklær loer av på svart osv. Innimellom kan man ta litt klor i vannet til de hvite håndklærne, da holder de seg så fine og hvite atte.

Vi har store håndklær, litt mindre håndklær og kluter.

Beige er ikke pent og ikke praktisk da det ser ut som litt møkkete hvite håndklær.

Moten imidlertid er mørkebrune...

Valgets kval altså! Lykke til!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 18:00   #11
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Håndkle

Her var jo mange bra tips.
Badet er igrunn ganske nøytralt med hvit innredning.
Nå har jeg endel håndklær i blå/grønn toner, noen hvite og gule (og et rosa...).Har ikke problemer med å fylle ei maskin med håndklær i samme farge.
Hadde kanskje tenkt å gå for en mørk grå eller noe, men er litt usikker.
Får gå litt i tenkeboksen...

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 18:58   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndkle

Jeg har akkurat fornyet masse håndklær, og kjøpte bare ensfargede hvite.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:07   #13
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Håndkle

Lime og turkis er bare SO last year liksom

Hehe.. neida.. jeg har i allefall orange. Litt orginalt, men jeg har helt hvitt bad, så frisker opp her.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:17   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndkle

På badet oppe har jeg nå hvite, beige og marineblå badehåndklær, 70x130 eller 100x170(badelaken)
Håndhåndklær, 70x100, i marine eller beige.

Når det blir varmere og lysere skifter jeg, og det kommer frem grønne og varmorange håndklær.

På vaskerommet er det offwhite og hvite badehåndklær. De små håndklærne og vaskeklutene er blå, cerise og grønne.

På toalettrommet er det grønt som gjelder - har to offwhite som jeg bruker dersom jeg vil at det skal være litt lysere der.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:34   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndkle

Bare hvite håndklær i vårt hus

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:43   #16
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndkle

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg ha to størrelser. Store håndklær til kroppen, litt mindre til håret.
Legges i hver sine stabler, går så greit at.

Sånn må jeg også ha det.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:06   #17
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Håndkle

Vi byttet nylig alle hånklene på badet. Kjøpte flere størrelser, må ha til kropp, hår og hånd. De har vær sin plass i hyllen så ikke noe problem med flere størrelser da. Kjøpte de ensfargete hånklene på IKEA. Utrolig fornøyd med de faktisk. Loer ikke og tørker allerede veldig godt. Myke og gode. Ofte må man vaske et hånkle ganske mye før det blir godt å tørke seg med. Disse ble gode veldig raskt. Koster heller ikke så mye så enkelt å bytte ut hvis jeg vil ha en annen farge om en stund.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:07   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndkle

Hvite haandler. Ingen over - ingen ved siden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:07   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndkle

Ja, Ikea sine er veldig gode. Neste gang skal jeg kjøpe disse: http://www.cottonchild.no/9504.htm

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:30   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndkle

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Lime og turkis er bare SO last year liksom

Hehe.. neida..

Det er jo sooooo last year med lime og turkis da, men fine farger allikevel. Jeg hadde vel grøsset verre om noen hadde foreslått aprikos....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no