Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Forslag til gutterom fra ca. ni år

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-07, 20:38   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Forslag til gutterom fra ca. ni år

Som alle andre i familien får guttungen nytt rom til våren. Rommet er lite, ca 7 kvm, men det er full takhøyde (2.30) i hele rommet. En annen ulempe er at rommet er i vinkel og derfor vanskeligere å møblere. Og så kommer det største problemet; Hva trenger en niåring eller eldre på rommet? Tv og egen pc er uaktuelt før han eventuelt kjøper det selv.

Jeg holder på å tegne loftseng med skrivepult under, men jeg lurer på hvilke behov f.eks en tolvåring har osv.

Noen med eldre gutter som kan hjelpe?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:41   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca ni år

Samlar han på noko, eller har andre interesser som bør takast med i betraktninga?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:43   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Han samler på Donaldpocket og blader. Liker å lese bøker, spille fotball (og sport generelt) og har nettopp begynt å prøve seg på gitar.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:44   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

En god sitteplass for å lese bok, høre på cd osv. Gjerne sånn at også en eller 2 venner kan få plass å sitte. Cd-hylle og et sted å sette en cd-spiller på.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:46   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Jeg har tenkt mye på det med sitteplass. Han har jo liksom ikke så mye plass. Forslag til smarte møbler som ikke gjør rommet overmøblert= Og er det greit å ha store puter som sitteplass?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:49   #6
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Jeg ser for meg at det kan bli rotete med puter på gulvet. Hva med å ha en sitteplass under sengen og heller skrivebordet et annet sted?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:55   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg ser for meg at det kan bli rotete med puter på gulvet. Hva med å ha en sitteplass under sengen og heller skrivebordet et annet sted?

Jeg tenker at det blir litt lavt under sengen, han må jo kunne sitte oppreist oppi den. Skrivepulten har den største sitteflaten utenfor senga, også hadde jeg sett for meg skapp/hyller i enden av senga.

Med sitteputer så jeg for meg en skalgs oppbevaringsløsning der man kan feste putene på veggen når de ikke brukes.

Vi det bli fullt i et så lite rom om man har en toseter der? :usikker:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:58   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Kva med lack-hyller (bokhyller) eller Norden- skuffer med puter på. Oppbevaring og sitteplass i eitt...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:00   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Henger meg på her jeg. Vi har planer om å pusse opp rommet til Christian i år en gang og han blir 9 år i sommer.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:03   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Hm. Ja, kanskje. Da kan jeg jo kanskje gå for horisontale overskaper på sokkel med spesialsydd madrass oppå slik jeg vurderte tidligere?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 11:40   #11
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Har du i det hele tatt spurt han om hva han savner mest på rommet sitt???
Det kan jo være lurt

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:24   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Har du i det hele tatt spurt han om hva han savner mest på rommet sitt???
Det kan jo være lurt

Jeg har selvsagt spurt ham og da sa han at han kom ikke på noe han ville ha. Veldig hjelpsom med andre ord.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:09   #13
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har selvsagt spurt ham og da sa han at han kom ikke på noe han ville ha. Veldig hjelpsom med andre ord.


Fnis.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:10   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

I dag sa han at han ville ha blått og grønt rom. På tekstilene, sa hans mor og det var han enig i. Det passer bra siden jeg har planlagt dongerigardiner. Da gjenstår det å finne et kult grønt stoff.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:13   #15
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Det blir jo fine farger det!
Blir sikkert flott!

Forresten.

Jeg er fremdeles veldig misunnelig på bordet og stolene du skal ha til spisestuen. Mener du at det er 2000 pr. stol altså? Måtte si det til mamma i dag, siden hun ga alle våre til min søster for noen år siden.
JEG OG VIL HA!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:14   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det blir jo fine farger det!
Blir sikkert flott!

Forresten.

Jeg er fremdeles veldig misunnelig på bordet og stolene du skal ha til spisestuen. Mener du at det er 2000 pr. stol altså? Måtte si det til mamma i dag, siden hun ga alle våre til min søster for noen år siden.
JEG OG VIL HA!

Malte og med fire spiler i ryggen har jeg hørt at det er 2000 per stol. Skal sjekke det ut, altså.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:23   #17
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til gutterom fra ca. ni år

Vi fikk laget fire sengeplasser på et like lite rom. Trodde jeg hadde lagt ut bilder her, men det var nok på nm. Skal se om jeg finner linken eller bildene igjen på den andre maskinen.
Rommet var bare 191 cm bredt, og det tok fra oss muligheten til å ha sengen under vinduet.
Vi kjøpte en køyseng.Storebror sover oppe, og har sofa i underkøyen, supplert med en sovesofa kjøpt på Ikea (i tre, som vi kuttet av 40 cm og satt under vinduet). Så da ble sovesofaen og underkøyen en vinkelsofa med mange sitteplasser.Vi fikk plass til to bedrollere under kysengen, hvor han har blader, bøker ol. Vi kjøpte også et lite dobbelt skap på Ikea, hvor vi oppbevarer lekekassene, lego ol.
Må opplyse om at han ikke har leksepult på rommet, men vi har laget en arbeidsstasjon i gangen rett utforbi rommet hans.
Huff var vansklig å forklare,håper jeg finner bildene.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:19.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no