Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Glitter på juletreet eller ikke?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 14:11   #41
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes mest det er trist å høre at såpass mange ikke synes Glitter er noe fin og ikke vil ha Glitter i stuen i julen. Noen sa jo til og med at de ikke kan fordra Glitter, det synes jeg var unødvendig krasst.

Ja, personleg synes eg at Glitter bør få feire jul med sine egne, og det er sjølvsagt difor eg ikkje vil ha henne på mitt tre

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:12   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ja, personleg synes eg at Glitter bør få feire jul med sine egne, og det er sjølvsagt difor eg ikkje vil ha henne på mitt tre

Nei, å henge henne på treet var kanskje å gå litt langt. Jeg kan være enig i det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:12   #43
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Ikke glitter her heller,rett og slett fordi jeg ikke synes det er fint
Masse lys,og masse kuler,liker best røde store kuler.Og så har vi glass engler på.Og selvfølgelig litt som ungene har laget.
MEN,må jo innrømme at når de kommer hjem med disse papirlenkene,så får jeg litt hetta Hjelp,hvordan og hvor skal jeg klare å få overbevist dem om at de tar seg mye bedre ut et annet sted enn på treet Helst på rommet deres..
Kan tolerer mye,men disse grelle lenkene i all slags farger,vil jeg ikke ha på juletreet

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:13   #44
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, å henge henne på treet var kanskje å gå litt langt. Jeg kan være enig i det.

Kanskje vi kan lage glansbilder av henne? :løysingsorientert:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:15   #45
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes mest det er trist å høre at såpass mange ikke synes Glitter er noe fin og ikke vil ha Glitter i stuen i julen. Noen sa jo til og med at de ikke kan fordra Glitter, det synes jeg var unødvendig krasst.



Giltter, du må gjerne komme og sitte på treet mitt hele julen om du vil.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:23   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Hos meg er det rom for Glitter på langs og på tvers.

Men hun er stor jente og bestemmer selv hvor og hvor lenge hun vil være.

Jeg blir forresten ganske fornæmet over dem som synes at Glitter ikke er pen, (noe hun er) og at de ikke kan fordra henne.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:25   #47
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Huff, jeg kan ikke fordra matchende juletre. Vi har glitter, kuler som er arvet fra foreldre og besteforeldre, egenproduserte kurver og barnas mer eller mindre gode forsøk på juletrepynt. Flagg har jeg faktiskt ikke fått tak i, må sette det på handlelisten.

Hvis mannen ønsker flagg og glitter, så synes jeg han burde få det. Juletre skal være personlig, ikke sakset ut fra ett hvilket som helst interiørblad. *grøss*

Helt enig. Slik er det hos oss også. Noe kjøpt, noe arvet, noe poden har laget, flagg, glitter osv.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:29   #48
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes mest det er trist å høre at såpass mange ikke synes Glitter er noe fin og ikke vil ha Glitter i stuen i julen. Noen sa jo til og med at de ikke kan fordra Glitter, det synes jeg var unødvendig krasst.

Noen er rett og slett litt likegyldige også, og synes bare "Glitter er ok".

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:30   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hos meg er det rom for Glitter på langs og på tvers.

Men hun er stor jente og bestemmer selv hvor og hvor lenge hun vil være.

Jeg er selvsagt helt enig. Og om Glitter vil gå rundt treet, eller bare ligge lett henslengt på grenene, må også være opp til henne selv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:31   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Noen er rett og slett litt likegyldige også, og synes bare "Glitter er ok".

Ja, det er trist. "Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:32   #51
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Men kva med alle desse mennene som vil ha både Glitter og flagg? Er det lov?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:57   #52
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Ehm ehm... Jeg er av den bestemte oppfatning at jultrepynt ikke er pent. Å henge glitrende stas på et tre (som også gjerne er av plast) gjør jeg kun av humor og barnslig glede. Så jeg synes vel i bunn og grunn det er litt småharry med "forseggjort" juletre med dyr, matchende pynt. Jeg overlesser treet mitt med alt mulig rart. Helst lys i ulike farger. Kuler i mengder, i alle mulige størrelser og farger. Glitter må det være. Akkurat flagg er jeg ikke så lysten på, symbolikken blir litt feil hjemme hos oss. Jeg har ikke stjerne i toppen, men et aldeles gyselig spir i gull, sølv, grønt, rødt og blått. Jeg har også bestilt noe julepynt fra USA. Ingen er så flinke i glorete pynt som amerikanerne.

Så altså: JA til glitter!

(Jeg må også legge til at jeg har kjøpt 1020 lyspærer i ulike farger som huset vårt skal pyntes med 1. desember. Det kommer til å blinke og lyse opp som bare juling. Til de voksnes forargelse og barns store glede.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 14:59   #53
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Jeg vil ha glitter på treet, men ikke flagg. Egentlig så foretrekker jeg det vi kalte "englehår" da jeg var liten, sånne stjerner med tynne glittertråder, fremfor sånt tykt glitter.
Flagg minner meg om 17. mai, og det blir helt feil for meg i desember. Derfor ingen flagg. (Da min mor innførte flagg på juletreet var jeg ganske stor, og det ble ingen suksess, så jeg tror ikke flaggene var på mer enn et par-tre år før de forsvant.)
Ellers så har vi mange hjemmelagede kuler, både som ungene har laget, og som jeg/vi har fått i gave av forskjellige. Mye har kommet til etterhvert, men det meste av pynten er den aller første julepynten jeg kjøpte etter at jeg flyttet hjemmefra. Husker jeg kjøpte den billig på salg i januar.......var fattig på den tiden.
Uansett så er det mange minner knyttet til juletrepynten vår, for oss alle, og det kunne aldri falle meg inn å kjøpe ny pynt.
I år skal vi feire jul på hytten, men juletrepynten tar jeg med hjemmefra.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:03   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Absolutt ikke.... i alle fall ikke på mitt juletre.
Vi skal feire med foreldrene mine i Norge, og der er det glitter, dorullengler, eggekartong-nisser og en salig blanding av nytt, gammelt, stygt og fint på juletreet og ellers.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:05   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Jeg har aldri forstått vitsen med flagg på juletreet.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:08   #56
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Men kva med alle desse mennene som vil ha både Glitter og flagg? Er det lov?

kompromiss, jeg vil ikke ha glitter eller flagg, han vil ha begge deler. Jeg sa ok til flagg til slutt, men skal han på død og liv ha dem på, så får han henge dem opp selv. Resten av julepyntingen er det jeg som står for.

Jeg er vokst opp i et hjem uten glitter og flagg, han med.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:10   #57
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

kompromiss, jeg vil ikke ha glitter eller flagg, han vil ha begge deler. .

Han vil ha både i pose og sekk, forstår jeg.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:11   #58
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg har ikke de store preferansene egentlig. Juletre skal se ut som et... tja.. juletre?Jeg bruker det vi har. I skrivende stund husker jeg ikke en gang om vi bruker glitter. :enkel:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:15   #59
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Han vil ha både i pose og sekk, forstår jeg.

Han er da mann

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:21   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitter på juletreet eller ikke?

Hverken glitter eller flagg her...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no