Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du julegardiner og juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 21:40   #41
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Ja, vi har juleservise.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:32   #42
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har aldri gardiner jeg. Men liftgardin på kjøkkenet. Den byttes ut med en rød en i jula.
Har ikke juleservise. Skal aldri ha heller.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:35   #43
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vi har hverken juleservice eller julegardiner. Ikke er jeg noe fan av julegardiner, og ikke tror jeg at vi hadde brukt juleservice heller.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:40   #44
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har julegardiner på kjøkkenet og julepotteskjulere til kjøkkenvinduet. Dessuten har jeg juleservice, både kaffe- og middag, men serveringsfat og lysestaker og det hele.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Julevindu RP.jpg (67,0 KB, 46 visninger)
Filtype: jpg servise.jpg (33,1 KB, 42 visninger)
__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:13   #45
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har ingen av delene.

Gardiner har vi bare på soverommene uansett.

Og i jula bruker vi et kjempefint servise som var bryllupspresang til mine besteforeldre. Det er vårt juleservise, for vi bruker det bare i jula.

Gleder meg litt til jul jeg.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:17   #46
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Har nisseservicet fra PP

Det har jeg også og det brukes masse i julen

Ellers har jeg ikke julegardiner

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:25   #47
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Klart jeg har julegardiner!
På kjøkkenet har jeg kjøpt nye røde på salg i fjor.

Juleserviset er Christmas Willage som passer til Edme serviset og røde linduker så er bordet dekket.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 100_0042 (250 x 188).jpg (13,1 KB, 37 visninger)
Filtype: jpg 100_0050 (250 x 188).jpg (11,1 KB, 28 visninger)
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:40   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Nei, vi har ingen av delene. Jeg kan ikke se for meg at vi kommer til å kjøpe det noen gang heller - vi kommer sannsynligvis alltid til å ha overfylte skap og skuffer, så å kjøpe et ekstra servise til julebruk er helt ut. Og vi bodde i leiligheten her i minst fem år før vi fikk skaffet oss gardiner, så nå skal de jammen få henge! (Det er Marimekko-gardiner med digre røde blomster, så de er i og for seg julete nok. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 00:17   #49
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vi har et nydelig juleservice med blått mønster på som jeg kjøpte på Rema 1000. Julegardiner har jeg til to rom. Kjøkkenet har noen rutete kapper og ene kontoret har noen røde lengder.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 00:40   #50
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har julegardin til kjøkkenet. Da vi endelig flytta inn et par dager før jul i fjor, så hadde vi ikke kjøkkengardiner. Måtte dermed ut og handle i full fart, og kjøpte de første og beste - knallrøde enkle julegardiner med et lite broderi på.

Ble nesten februar før jeg fikk kjøpt/sydd andre gardiner til kjøkkenvinduet, så jula varte lenge her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 07:21   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg lurer mest på hva juleservice er.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 07:50   #52
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vi har julegardiner på kjøkkenet, dvs naturhvite kapper med tynne røde striper, omtrent som disse:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=00111965

Juleservise har vi ikke, men jeg har tenkt å kjøpe meg røde kjøkkenglass til å bruke sammen med det hvite serviset mitt. Sammen med røde kuvertbrikker blir det akkurat passe julete for meg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 08:01   #53
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vi har nisse-serviset til PP og bruker det flittig fra 1. søndag i advent. Resten av året har vi det i en skjenk som står i stua og når julen kommer, så bytter vi ut hverdagsserviset med juleserviset vårt.
Kjempekoselig synes jeg - jeg har veldig mange koselige barneminner knyttet til det serviset.

Gardiner har vi selvsagt, men egne julegardiner har jeg bare på kjøkkenet. Cafè-fag som er røde og beige med hjerter på. Veldig fine!

I stua har jeg nå gardinlengder med røde Marimekko-blomster som forsåvidt passer til jul, men jeg har lyst på helt dyp røde gardiner jeg kan bruke på vinterhalvåret.
Jeg er veldig glad i rødt!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 08:05   #54
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg lurer mest på hva juleservice er.

Det er bare å google det:

http://verden.abcsok.no/index.html?q...vice&cs=latin1

så finner du ut hva juleservice er

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 08:34   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har ikke egne julegardiner, nei. Selv min mor har jo sluttet med sånt...

Juleservise har jeg heller ikke. Synes liksom det holder lenge å ha samlet sammen det "vanlige" middagsservise....

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 08:41   #56
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg lurer mest på hva juleservice er.

Det er å lange juleserviser til de stakkarne som er medlemmer av misbrukssamfunnet.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 08:43   #57
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det er å lange juleserviser til de stakkarne som er medlemmer av misbrukssamfunnet.

Åh! jeg trodde at det var en spesiell service som de som handlet mest til jul fikk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:13   #58
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har ikke juleservise. Det skal jeg heller ikke ha. Julegardiner har jeg ikke hatt tidligere, men i år har svigermor sagt at hun skal sy til meg. Så da har jeg muligens en ”julekappe” til kjøkkenvinduet (øverst). Jeg vurderer dessuten å skaffe julegardiner til snupps rom. Også tror jeg kanskje jeg skal skaffe meg litt ”blingbling” (fargede lys) å henge ute.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:15   #59
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Har ikke egne julegardiner, nei. Selv min mor har jo sluttet med sånt...


Er man håpløst gammeldags hvis man liker å pynte med julegardiner, altså?

:gammelmodig og stolt av det:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:17   #60
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg lurer mest på hva juleservice er.

Jeg trodde faktisk det var den (manglende) servicen man fikk i butikkene rundt juletider. Men nå har jeg skjønt at det er den servicen man får hjemme hos ’a mor i romjulen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
juleservice


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no