Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Når begynner du å pynte til jul?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Når starter du å pynte?
I good tid, rundt oktober! 0 0%
Starter så smått i november ja. 3 2,05%
Helt i starten av desember! 63 43,15%
Ikke en dag før lille julaften! 44 30,14%
Pynter ikke til jul.. 1 0,68%
Midt i desember. 35 23,97%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-06, 12:06   #81
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Jeg stemte "i midten av desember".

Men det blir litt sånn gradvis. Utendørs juletrelysene, adventsstjerna, adventsstaken, og et par andre lysestaker tennes første søndag i advendt.
Julekalenderen, samt "julekortsamleren" kommer frem første desember.
Resten av pynten blir vel plukket frem sånn en uke og to før jul, og så pynter vi juletreet på lille julaften.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 11:44   #82
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Vi drar opp alt vi har 1. søndag i advent. Men så er jeg klar for å ta det ned 1.juledag og så, selv om vi så klart venter til 2. januar.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 12:01   #83
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Begynner ved første "lovlige" juledag.
Dvs enten 1.desember eller 1.Søndag i Advent.

Gleder meg som en unge til å begynne. Nå når vi går i byen så legger jenta mi merke til all julepynt som har begynt å komme. Så vi tar oss tid til å stoppe opp å snakke om de. Forteller om hvorfor de er der, og at det er bare 14 dager igjenn til vi også skal begynne å pynte. Så nå har 2-åringen hørt om de fleste tradisjonene å gleder seg masse til vi og skal begynne.

Så vi bedrive planlegging av juleforbredelsene. Like mye kriblende glede av det. Leser juletadisjonsbok, planlegger julevinduer, drømmer om nellik-appelsiner og masse mer.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 12:41   #84
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Jeg stemte for midten av desember, men vi begynner vel vel sånn gradvis før det .

  Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 19:26   #85
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Ungene pynter 1 Desember. Juletreet tar vi 22. All pynten er nede igjen etter nyttårsaften.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:17   #86
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

1.søndag i advent kommer adventstake og julestjerner i plexiglass opp i vinduene. Julekalenderen og juleservicet tas også fram og brukes hele desember.
Resten av julepynten kommer etter hvert, nærmere julaften og juletreet pyntes lille julaften!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:46   #87
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Gleder meg til advent jeg nå!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:02   #88
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Starter vl egentlig føste søndag i advent med å henge opp stjerner.
Julegardinene kommer gjerne opp da også (på kjøkkenet og do, men sistnevnte sted har ikke stjerne da) for vinduene blir vasket når jeg henger opp stjernene.
Resten av julepynten kommer gjerne siste uken før jul.
Juletreet blir pyntet lille julaften og juleduker blir lagt på julaften (noen ganger lille julaften etter at ungene er i seng.

Begynte å glede meg til jul jeg nå.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:48   #89
Lille Blå
Titter innom
 
Lille Blå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 24
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Pynter kun med blomster, lys og adventsstake til 1. søndag i advent. All annen julepynt kommer inn 23. des. Tilde har bursdag 15. des og jeg vil gjerne ha bursdagsfeiring overstått og vel så det før jeg begynner å pynte

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:53   #90
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Starter med litt adventspynting til 1. søndag i advent.

Julepyntingen kommer sånn gradvis fra midten av desember.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:56   #91
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Vi begynner så smått rundt 1. søndag i advent. Da pynter vi kjøkkenvinduene og kjøper noen julete blomster. Juletre og øvrig pynt kommer som regel fram 22. desember.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:41   #92
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Det var litt vanskelig å stemme. Vi pynter kjøkkenvinduet med julegardiner og lys og med lys i mange andre vinduer og i et lite tre i hagen til 1. søndag i advent evnt. til 1. desember alt etter hva som kommer først. Resten av pynten venter vi med til 22. eller 23. desember.

Da jeg var liten pyntet vi ikke med annet enn stjerne i vinduet før 23. desember, men jeg har begynt med litt pynting allerede dagen før for å fordele jobben litt. Juletreet skal tas til slutt og siden ungene skal "hjelpe" må vi jo ta det forholdsvis tidlig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:45   #93
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Godt det finnes folk som er like ville etter jul som meg, og som vil nyte den lenger enn en dum uke.

Jeg pynter like før julaften, men beholder alt frem til 20. dag jul. Jeg vil ikke gå lei før jula er der på ordentlig og lar den vare riktig lenge i etterkant i stedet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:40   #94
Gullik
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 52
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Begynner å pynte 1.desember jeg!

__________________

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 15:02   #95
Pølse&Makaroni
Skumla
 
Pølse&Makaroni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 19
Pølse&Makaroni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Midt i desember sånn ca.

Pynter ikke så veldig mye. Henger opp julegardiner i stua, setter frem et par nisser og henger kanskje opp et par pepperkakehjerter i vinduene.

Pølse&Makaroni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 16:17   #96
Tia
Fullverdig medlem
 
Tia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 37
Tia er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

1. søndag i advent kommer adventsstaken fram, pluss julegardinene på kjøkkenet, stjerne i et vindu og adventslysestake i et annet vindu.

Julepynt og juletre kommer på plass lillejulaftenkveld.

Tia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 16:29   #97
Lotta
Fullverdig medlem
 
Lotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Midt-norge
Innlegg: 39
Lotta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Jeg begynner å pynte til jul fra og med den 1.søndag i advent.
Da kommer adventstjernene frem, adventstaken og nisselandsbyen.
Jeg henger også opp julegardinene på kjøkkenet da.
Men vi pynter juletreet på lillejuleaften.

Lotta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 22:44   #98
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Lillejulaften. Kan henge opp en dørkrans tidligere.
Er ikke så "julete" som mange andre.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 23:00   #99
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Jeg begynte i dag. Adventstakene og julestjernene i vinduene kom opp
i dag. Pynten kommer i midten av desember og juletreet rundt 22.des.
Skal ha hele familien på julegrøt den 30. nov så da tenkte jeg at det
ville bli koselig med litt adventspynt også.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 23:08   #100
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Foreldra mine har alltid pynta lille julaften og latt det stå til laaaangt ut i januar. Da foretrekker jeg å pynte midt i desember og ikke la det stå så lenge.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no