Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 11:48   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg satt og leste en tråd her som bla innholdt økologiske juletrær. Da ungene var små brukte vi å dra på selvhogst for å finne juletre, men det ble slutt på dette. Dermed måtte vi kjøpe i mange år, før vi til slutt endte opp med et kunstig. Når det gjelder miljøvern, synes jeg det er like greit å ha kunstige trær. Da får jo skogen litt mere fred. Hva synes dere? Selv liker jeg best gran.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:53   #2
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi har som regel vært i den lille skogen til svigers og hugget trær - vanligvis gran, men det varierer litt. Tror vi skal se etter furu i år, for vi bør ha et tre som ikke ryr så ille - Ida på 9 mndr kan være litt klåfingra

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:53   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg liker best edelgran. Eller gran. Furu funker bare ikke.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:54   #4
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg må ha skikkelig tre, og det skal være edelgran.

Gubben lurte på om vi skulle kjøpe plast, men det vil jeg ikke ha..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:55   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi pleier å ha edelgran...
Storesøs pleier å være med "ste-bestefar" og hogge det på eiendommen til mamma & co.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:58   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Det er koselig å dra ut i skogen å hugge selv. Jeg husker at vi noen ganger bakset oss gjennom en meter nysnø, de siste årene har det vært bart.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:59   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Furu må vi ha da jeg ikke tåler gran av noen slag.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:03   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg liker best edelgran, så det er det vi pleier å ha. I fjor gjorde vi et unntak, og kjøpte "vanlig gran", og jeg har nesten blitt omvendt altså! Så jeg tror det blir gran neste år også.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:04   #9
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Finnes det fortsatt muligheter for at man kan hugge selv hos noen? Står kanskje annonser noen steder.. Om man ikke har famile med skog selv da, for det har ikke vi..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:04   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi pleier å dra på en gård her i nærheten å hogge selv
Drar litt før selve hogstdagen og plukker ut treet

Veldig koselig

Pleier å ha vanlig grantre
Syntes det er finest når ikke barnnålene blir for lange som på feks furutre

Mulig vi går for edelgran i år.
Bonden har begge typer

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:04   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg bruker kunstig juletre.

Jeg slites mellom ønsket om grantre med god lukt og min fobiaktige redsel for å få småkryp inn i huset.

Fobien har vunnet så langt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:05   #12
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vanlig flott gran som er selvhentet i skogen! Det er jo litt av sjarmen det, å gå tur i skogen, grille pølser og drikke varm kakao, for så å tusle seg hjem med treet!

Og skogen har bare godt av å bli trimmet litt ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:05   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Her vet vi om flere steder hvor vi kan være med og hugge treeet selv i skogen.

Gjerne i forbindelse med hest og vogn(slede når det er snø), pepperkaker, gløgg og mange hyggelige mennesker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:07   #14
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vanlig flott gran som er selvhentet i skogen! Det er jo litt av sjarmen det, å gå tur i skogen, grille pølser og drikke varm kakao, for så å tusle seg hjem med treet!

Og skogen har bare godt av å bli trimmet litt ...


Men det er vel ikke lov da, uten avtale med skogeier.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:09   #15
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi bruker edelgran.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:09   #16
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Sharkira du får undersøke om det er noen som ha trær for selvhogst i området. Kanskje du kan kontakte en av skogeierne i området. Hør med kommunen f.eks.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:09   #17
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Men det er vel ikke lov da, uten avtale med skogeier.

Nei, det er klart, så derfor går vi i skogen til min bror. I år lurer jeg faktisk på om vi skal bli med min venninne til skogen hennes i Åseral.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:10   #18
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Her har det vært ikke-juletre helt til i fjor, hvor vi "høstet" ett på Skeidar....

Mannen kan ikke se vitsen med å gå i skogen og hogge ned et tre, som skal plasseres i stua og lide en sakte død der mens det er pyntet med glitter og stas (unnskyld om noen mistet julestemingen).

Jeg syntes at enten må det være ekte grantre fra skogen, ellers kan det være det samme. Plasttre kan de få ha for meg.

Så da ble det ikke noe juletre hos oss da.... Helt til i fjor da Snuppa tok det som en selvfølge at vi skulle ha juletre - og begynte å spørre om når vi skulle pynte. Da fikk vi så dårlig samvittighet at vi svelget noen kameler og kjøpte det dyreste plasttreet vi kunne finne i siste liten.

Mener fortsatt at plast er bare tullball, men hva gjør man ikke for barna....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:11   #19
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Plastikk så klart!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:43   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi bruker å gå til skogs og hente juletre lille julaften
Synes det er så koselig!! Har alltid gjort det vi.

Så får vi plukke ut vårt juletre selv liksom

Så det blir "vanlig" furu her ja

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no