Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du julegardiner og juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 18:00   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Har du julegardiner og juleservise?

Det lurer jeg på ..


Har du egne gardiner du bruker til jul? Er de med julemotiv? Eller bare "riktig" julefarge

Og har du juleservise? (middag eller kaffe? Begge?)


Vil GJERNE se bilder!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:02   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har ikke egne julegardiner... I fjor hadde jeg lilla liftgardiner hengende oppe..

Igår har jeg gardiner på "storvinduene" som er lyse med rødt mønster, så de lar jeg henge. Nå har jeg hvite liftgardiner på kjøkkenvinduene, men vurderer kjøpe inn røde?

Men tror ikke jeg kommer til å skaffe meg spesielle julegardiner.


Jeg har heller ikke juleservise.. Men har faktisk litt lyst på!
Ikke sånn overdådig servise, men helt enkelt ett med kanskje hjerter på, engler eller noe sånt.. Tips??
Helst ikke ALT for dyrt.. orker ikke bruke mye penger på noe som brukes så skjelden

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:04   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vintergardinene mine/våre i stua er rød velur så de duger fint som julegardiner.

Jeg har bokklubbens juleservise til 12, både i kaffe- og middagsversjon. Fått i gave, brukes hele desember også til hverdagsmiddager og hverdagsbesøk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:06   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vi har ikke gardiner. Punktum.

Jeg har et veldig stygt julekaffeservise (fra Bokklubben), som jeg nesten aldri husker å hente ned fra loftet til jul. Det er mye hyggeligere å dekke på med mitt veldig pene, hvite kaffeservise fra Wedgewood og legge på rød duk eller røde servietter i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:06   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har selvsagt ingen av delene. Juleservise er for meg en unødvendighet og gardiner, generelt sett, har vi lite av i huset vårt. Kun på soverommene. Jeg liker best lys og åpne, store vindusflater.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:06   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Her er de gardinene jeg har nede i stua (tatt fra i sommer)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:09   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har selvsagt ingen av delene. Juleservise er for meg en unødvendighet og gardiner, generelt sett, har vi lite av i huset vårt. Kun på soverommene. Jeg liker best lys og åpne, store vindusflater.

Kan du ikke vise bilder av noen av vinduene uten gardiner?
Nysgjerrig ..

Jeg føler jeg må ha gardiner på våre vinduer, de er så store.. og uten synes jeg det blir alt for "kaldt" og lite koselig.
Jeg er ikke for overdådighet.. men heller ikke helt ren minimalisme..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:10   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vi hadde julegardiner på kjøkkenet der vi bodde før. De passer ikke her, så i fjor tok vi bare ned de mintgrønne liftgardinene som vanligvis henger i vinduene og hang opp slike remser med røde filthjerter. Det ble i grunnen ganske ok.

Har dessverre ikke bilde.

Juleservise har vi ikke.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:11   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har ikke gardiner i det hele tatt.

Ikke har jeg juleservise heller.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:14   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kan du ikke vise bilder av noen av vinduene uten gardiner?
Nysgjerrig ..

Jeg føler jeg må ha gardiner på våre vinduer, de er så store.. og uten synes jeg det blir alt for "kaldt" og lite koselig.
Jeg er ikke for overdådighet.. men heller ikke helt ren minimalisme..

Bilden får komme om et halvt år. Nå ser man nemlig ikke ut vinduene mine på grunn av at snekrene har satt plast på utsidenav de fleste. Vi rennoverer hele ruklet, skjønner du.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:16   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Bilden får komme om et halvt år. Nå ser man nemlig ikke ut vinduene mine på grunn av at snekrene har satt plast på utsidenav de fleste. Vi rennoverer hele ruklet, skjønner du.

*vente*

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:17   #12
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vi har julegardiner til kjøkkenet. Skulle gjerne hatt juleservise men har ikke skap plass.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:17   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Bilden får komme om et halvt år. Nå ser man nemlig ikke ut vinduene mine på grunn av at snekrene har satt plast på utsidenav de fleste. Vi rennoverer hele ruklet, skjønner du.

Ja, og vi skal bare ha vinduer til gulvet i stua. Det største er 3x 2.20. Vitsen med store vinduer er for meg å få inn lys og luft i rommene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:20   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Ja, og vi skal bare ha vinduer til gulvet i stua. Det største er 3x 2.20. Vitsen med store vinduer er for meg å få inn lys og luft i rommene.

Skjønner det. Men jeg har ganske "lette" gardiner, så det blir mer enn nok lys. Med for mye lys vises jo alt støvet
Og med gardiner blir skitten på vinduene litt gjemt

Men vi har en del "småvindu" rundt omkring i huset vårt - og de har vi ikke noe gardiner på - men på de aller støste har vi.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:30   #15
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har ingen av delene. Syns det er unødvendig å ha eget servise som man bare bruker noen ganger i jula. Tar bare opp plass. Jeg har vintergardiner og de holder bra også i jula! Har en voksduk med nisser på på kjøkkenbordet, teller det?

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:45   #16
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har ikkje juleservise, men julegardiner til kjøkkenet har eg. Dei er blå med engler og stjerner på.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 19:00   #17
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har panelgardiner i de vinduene med innsyn fra veien, men ikke i karnappen. Har akkurat bestilt linfargede panelgardiner med røde snirkelhjerter fra Josefssons. Passe julete synes jeg!

Vi har primstav juleserviset (middag til 12) fra bokklubben, og det bruker vi i hele desember.

Bilder fra 1. desember.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 19:02   #18
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har hverken juleservise eller julegardiner...

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 19:07   #19
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har julegardiner til kjøkkenet, men de passer ikke der vi bor nå.
Har ikke umiddelbare planer om å skaffe det. Kankje til neste år.
Juleservise har vi ikke, med unntak av ett gløggsett som vi fikkk i julegave ett år. Kunne gjærne tenkt meg ett juleservise, men meg og mannen blir ikke enig om hvilke vi skal kjøpe /ønske oss

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 19:38   #20
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har nisseservicet fra PP og røde gardiner som henges opp på kjøkkenet/allrommet + i stuen 1 desember.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
juleservice

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no