Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor stort er ditt kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 10:29   #41
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vårt kjøkken er på ca 18 kvm. Det er 4,7 x 3,9 m. Vi har innredning i L-form langs 2 av veggene. Spisebord med plass til 8 har vi der. Har i tillegg spisestue på stua, så jeg synes kjøkkenet har bra størrelse.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 10:41   #42
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvor stort kjøkkenet er. Kanskje 12-13 kvadratmeter?! Det er åpen løsning inn mot stua, noe som selvsagt gir god romfølelse + at det er god plass til kjøkkenbord.
Legger ved et par bilder.


Fint kjøkken du har.
Ligner på våres.
Har du Ståt fra IKEA??

Vi er snart ferdige med vårt kjøkken i Ståt-
Benkeplatene ligger på stue gulvet i vente på å få farge.
6cm tykk heltre plater som skal få fargen Georgiansk mahogni farge.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 10:49   #43
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Tusen takk Majsa!

For å illustrere hvor forskjellig et kjøkken kan bli bare med noen grep legger jeg ut bilder fra hvordan kjøkkenet var da vi var på visning for 3,5 år siden. Det var kjøkkenet vi falt for og dermed endte opp med å kjøpe leiligheten.

Kjøkkenet var uforandret (bare med våre ting i ) frem til desember i fjor. Da malte vi veggene og hadde følt lenge på at de kule stålhyllene måtte vike for mer skapplass.

Kjøkkenet vårt er nå mer funksjonelt, men ikke på langt nær så kult som før. Har dessverre ikke ok bilder av slik det var med våre ting, men dere får som sagt se hvordan den forrige eieren hadde det.











Sist redigert av Heiko : 21-01-07 kl 10:54. Årsak: Jobber hardt med de j***** bildene!
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 10:54   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Heiko; jeg synes kjøkkenet var mye flottere nå enn før!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 10:55   #45
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Jeg fikk det til!!!!

Tusen takk Majsa, endelig forsto jeg det når jeg fikk med meg det med de boksene

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 13:43   #46
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Kjøkkenet vårt er ganske lite 8-9 m2 knapt gulvplass mellom benker og skap. MEN vi er veldig fornøyd, laget alt nytt i 03 da vi kjøpte huset. Vi har også åpnet opp mye mellom kjøkken og spisestua. Vi har fire barkrakker rundt kjøkkenøya som gjør det mulig å spise der. Savner ikke kjøkkenbord når vi har kjempestort spisestuebrod rett ved siden av.


Dette er før vi var ferdige, men en ser jo helheten til en viss grad. Her mangler foringene opp mot taket, lyslist og stikkontaktene i stål over benken.





Spisestua uten klaffer i bordet,det går 16 stk rundt med begge klaffene i


Åsså måtte jeg bare...hehe som jeg savner sommerhagen min..*ser ut på snøen*

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:39   #47
Tullpia
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Telemark
Innlegg: 3
Tullpia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Kjøkkenet vårt er på 20,7, dette er mitt drømme kjøkken. Spise plass til 8-10 personer, godt med benkplass og fortsatt god plass til lek og arbeid. Fikk nytt hus nå i januar så jeg er ikke vandt med så store forhold fra tidligere, derfor er jeg sikkert ikke så kravstor heller. Har ikke stilige løsninger men har et kjøkken jeg har blitt glad i. Har innebygde hvitevarer i rustfritt stål og inngang rett til vaskerommet så bedre trenger ikke jeg det.

Tullpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 22:27   #48
lila
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
lila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vi har 15 kvm. Stort nok egentlig.

Senna: Det kjøkkenet deres er noe sånt vi drømmer om

lila er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 23:04   #49
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vårt kjøkken er vel ca. 15 kvadrat. Det var grusomt da vi overtok med noen gyselige skittenbeige fliser, messingventilator og ovn med SCHVÆRE gull/messingknotter. Dessuten var det nesten ikke lys, så vi har skiftet fliser, kjøpt ny ovn med induksjonstopp og ventilator, nye håndtak på dører og skuffet, nye spotter over benk samt lys i tak.




Nå har vi kjøpt heltre eik benkeplater, ny vask, ny kran og ny oppvaskmaskin, og vi skal male (få noen til å male) kjøkkeninnredningen. Det beste med kjøkkenet er kjølehjørnet!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:24   #50
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Fint kjøkken du har.
Ligner på våres.
Har du Ståt fra IKEA??

Vi er snart ferdige med vårt kjøkken i Ståt-
Benkeplatene ligger på stue gulvet i vente på å få farge.
6cm tykk heltre plater som skal få fargen Georgiansk mahogni farge.

Ja, det er Ståt fra Ikea vi har.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 00:23   #51
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Ja, det er Ståt fra Ikea vi har.

Det har vi å, og tror at det er de samme handtakene som Minni har!!

Men det er en av verdens minste kjøkken, om noen vet åssen kjøkken det er i "mor til 2 hus"(mener det er det det heter...)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 11:21   #52
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Kjøkkenet mitt er ca 7,5-8 kvadrat. Men jeg har åpen løsning mellom stue og kjøkken, så det virker mye større og luftigere.

Jeg har Ikea-kjøkken som opprinnelig var mørkegrønt (!). Så mala jeg det lyst, og i fjor bytta jeg ut frontene med hvit Ärlig; rimelig og fint. Sånn ser det ut:




Sånn så det ut før jeg bytta fronter og malte vegger og fliser:

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 11:43   #53
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vi har et lite kjøkken på 10,2kvm. Det er egentlig ganske trangt å lite men fikk utnytta plassen en del bedre når vi pussa opp i sommer.

Før var det 2 rekker med både overskap og underskap. og kjøleskapet sto mitt på en vegg foran vinduet.

Når vi pussa opp tok vi vekk ene raden med overskap men la til like mange skuffe reoler i en rekke til med benkeplass. På den måten fikk vi mer lagringsplass, mer benkeplass, og siden vi bare har en vegg med overskap blir ikke rommet trangt og ukoselig. Selv om jeg vurderer å kjøpe noen skap til å henge opp der, men trives sån med luften i rommet.

Grunnen til at vi ikke har valgt overskap på den siste veggen over ovnen er egentlig at det er en ventilasjonsboks som ikke viser på tegningene som gjør at vi ikke kan ha hjørneskap, så eventuelle skap kommer helt alene mitt på veggen. det passer på en måte ikke. Men vi har planer om å sette opp noen hyller, de er til og med kjøpt inn.. men Ting Tar Tid.


Vedlagte bilder
Filtype: jpg ferdigkjøkken2.jpg (41,0 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg ferdigkjøkken1.jpg (51,2 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg kjøkkenmedfliser.JPG (61,0 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg kjøkkenet.jpg (54,8 KB, 6 visninger)

Sist redigert av Isolde : 04-02-07 kl 21:59.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:08   #54
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Åh, nå ble jeg plutselig usikker igjen.. har bestilt Adel bjørk fra Ikea, men så er det jo sååå fint med hvitt kjøkken ser jeg av bildene. Hva gjør jeg?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:11   #55
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Åh, nå ble jeg plutselig usikker igjen.. har bestilt Adel bjørk fra Ikea, men så er det jo sååå fint med hvitt kjøkken ser jeg av bildene. Hva gjør jeg?

Prøver å få annulert bestillingen?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:15   #56
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Prøver å få annulert bestillingen?

Er jo mulig det, men jeg vet ikke hva jeg har lyst til aller mest, bjørk eller hvitt.. får gruble litt til tror jeg.. Håper flere legger inn bilder..

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:18   #57
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Er jo mulig det, men jeg vet ikke hva jeg har lyst til aller mest, bjørk eller hvitt.. får gruble litt til tror jeg.. Håper flere legger inn bilder..

Det verste med å være voksen er at man må ta valg som koster mye. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:32   #58
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det verste med å være voksen er at man må ta valg som koster mye. Fnis.

He he.. det er heeelt sant!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no