Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shine opp gammelt bad

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-07, 09:12   #1
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Shine opp gammelt bad

Vi skal kanskje selge i nærmeste framtid, og badet trekker ned. Det er skikkelig fælt, linoleum på gulvet, blomstrete lyseblå tapet, og gammel og slitt baderomsinnredning. Det er 20-30 år gammelt. Badekaret er slitt og skjevt. Hva kan vi gjøre for at det skal se OK ut? Hva kan det lønne seg å gjøre? Male over tapeten? Skifte baderomsinnredningen? Eller vil folk pusse opp selv?

Skulle ha slengt med et bilde av badet, men mannen er bortreist i helga, og har tatt med seg kameraet.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 11:38   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

Jeg tror jeg hadde nøyd meg med å sparkle evt. ujevnheter og male tapeten med en nøytral våtromsmaling. Jeg tror også det finnes egen maling man kan bruke for å shine opp badekaret. Jeg ville nok også vurdert å bytte linoleumen på gulvet. Er det mulig å male innredningen i en fin farge som står til vegggene etter at du har malt dem?

Jeg tror at dersom badet virkelig er slitt, vil folk flest velge å pusse det opp etter egen smak likevel. Men, det skader ikke å fikse litt på helhetsinntrykket ved litt enkel oppusisng.

Lykke til.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 14:46   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

Er du på nm? I så fall kan du få link til oppussing av badet vårt.

Hvis ikke kan jeg kopiere det over her...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 16:34   #4
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Er du på nm? I så fall kan du få link til oppussing av badet vårt.

Hvis ikke kan jeg kopiere det over her...

Har vært på NM. Utrolig hvor fint det ble for så lite penger! Vi har ikke fliser, bare tapet og linoleum. Vi må nok ta fram malerkosten. Kanskje vi bytter badekaret? Det var jo ikke så dyrt.


Sist redigert av cora : 24-02-07 kl 16:59.
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 18:26   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

Enten/eller: Pusse opp skikkelig, eller flikke og male. Maks bytte ut badekaret.

Og det er sjelden du får igjen pengene for en skikkelig oppussing.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 18:28   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

Man kan forresten male gulvet også, med gulvmaling.

Jeg malte veggene, gulvet og deler av innredningen på toalettet i kjelleren, og byttet belysning og speil. Hengte opp en fin, diger innrammet poster og la en knallrød matte fra ikea på gulvet. HELT annet rom!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 18:53   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Har vært på NM. Utrolig hvor fint det ble for så lite penger! Vi har ikke fliser, bare tapet og linoleum. Vi må nok ta fram malerkosten. Kanskje vi bytter badekaret? Det var jo ikke så dyrt.

Jeg har vært litt treg. Bra du fant tråden selv.

Skulle kommentere det; at dere kan male dere også, selv om dere ikke har fliser.
Malingen holder fortsatt forresten, 1 år etter. Hadde bare ikke jeg klart å søle hårfarge på veggen, så hadde det fortsatt vært like fint. Sånn ellers er det kun normal slitasje.

Badekar kan man få pent brukt også!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:35   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

Jeg ville bare ha malt og brukt lite penger på overflatene. En stor investering og grundig oppussing koster masse penger og energi for dere, og skal dere flytte er det surt å ikke få tilbake penger brukt på oppussing og attpåtil flytte fra et lekkert bad.

Vi fikk høre før vi solgte for noen år siden at det eneste som lønte seg var å male over med nøytrale farger (hvitt, beige osv.), pynte opp med blomster og tekstiler. Ikke noe voldsom renovering av kjøkken, bad osv. bare for å få solgt lettere. Oppussingsobjekter selger det også, for da får jo kjøper det som de vil selv.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:46   #9
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

De fleste pusser nok opp litt selv da de kjøper hus, for vi har jo som regel forskjellig smak, men selv om en har tenkt å pusse opp så er det greit at det ser noenlunde greit ut, for da blir det ikke noe som må gjøres med en gang, men kan tas litt etterhvert,
Så jeg ville nok kanskje malt vegger og kanskje innredning og sett om å få byttet badekar, det kan en også få billig brukt, men som ikke ser brukt ut, tror ikke jeg ville lagt så veldig mye penger i det. Er gulvet greit ville jeg ikke gjort noe med det, er det ikke så ville jeg valgt et billig og greit belegg,
Hadde neppe flislagt et bad for å få solgt, tror ikke en får såpass mye mer,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:02   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shine opp gammelt bad

Generelt sier min meglerkompis at man får igjen for å fikse badet, men ikke for de dyre flisene og andre dyre valg man tar. Hvis jeg skulle fikset det hadde jeg valgt klassiske grå gulvfliser og hvite veggfliser og enkel innredning. Hvis ikke hadde jeg latt det være, bare tatt overflater så vidt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no