Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gulv på kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-07, 21:25   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gulv på kjøkken

Vi har seriøst begynt å planlegge nytt kjøkken og skal åpne vegger ut mot stuen og da har vi parkett i stuen og et stygt belegg på kjøkkenet som heldigvis skal vekk.
Gubben snakker litt om fliser men jeg vet sannelig ikke. Uansett skal vi ha varmekabler under så det er igunnen greit med fliser men er litt usikker på om det blir fint!
Lurer heller da på å ha fliser inne i kjøkkendelen (altså i arbeidssonen) og legge parkett utenfor på kjøkkendelen og mot der det opprinnelig er parkett med en list mot det nye. Eller ha parkett over det hele.

Vi kommer til å skifte hele parketten om noen år når barna blir eldre og sjansen for riper og hakk begrenser seg veldig så det blir uansett et skille her i mange år fremover..

Hva slags gulv har dere på kjøkkenet?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:26   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Fliser på kjøkken er nydelig og kjipt å holde rent. Hvertfall om flatene er litt ru.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:28   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Jeg synes fliser gir et kaldt inntrykk og jeg ville aldri valgt det selv.
Parkett på kjøkkenet er en vinner hos oss.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:29   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Hva med linoleum? Det er jo på full fart inn igjen.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:30   #5
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Varmekabler og spanske fliser er deilig under føttene en tdlig morgen.

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:31   #6
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Vi har fliser på kjøkkenet, og er kjempefornøyd med det. Fint å se på, og lett å holde rent.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:32   #7
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Vi har fliser. Akkurat pusset opp.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:34   #8
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Jeg har eikeparkett på kjøkkenet og er veldig fornøyd. Jeg regner med at den må slipes ned om noen år uansett, så hakk og riper bekymrer meg ikke.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:20   #9
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Ikke velg fliser, det er fryktelig hardt å stå & jobbe på! Jeg mistrives veldig med mine.
Hvis du skal ha varmekabler kan du fint ha parkett, men dere må følge leggeanvisningen nøye. Hviis du velger en hard tresort blir det ikke så lett riper i den, men skal du unngå ødeleggelser er jo laminat det hardeste.
De proffe gutta på jobben (jeg jobbet med gulv i nesten alle varianter) anbefaler vinyl! Slitesterkt, veldig lett og holde rent og pent (det finnes utrolig mye fint i vinyl nå).
Hvis jeg skulle valgt hadde jeg ikke hørt på dem men valgt et børstet, rustikt eikegulv (heltre plank) med matt lakk. Dette fordi det ville matchet mitt ønske om fransk landstil på kjøkkenet....

__________________
Hilsen Alan ('70), mamma til Fredrik ('01) og Andreas ('03)
Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:21   #10
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Jeg har varmekabler og fliser, er storfornøyd

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:22   #11
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Vi har tregulv i arbeidssonen (likt som i stuen og i flere rom ellers i samme etg). Fliser med varmekabler under ligger under spisesonen. Vi er veldig fornøyde med varme under bena når vi koser oss til måltidene.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:25   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Jeg ville ihvertfall ikke valgt for ru fliser, et hærk å holde rent. Glattere fliser er en drøm å støvsuge og feie kluten over. Men det er jo veldig lekkert med heltre plank. Eller fliser i arbeidsonen og parkett mot stua, med list mot.
Har aldri tenkt over at det er hardt å stå på fliser, man beveger seg som regel en del og holder jo vanligvis ikke på i timesvis i strekk.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:26   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Alan, her.

Ikke velg fliser, det er fryktelig hardt å stå & jobbe på! Jeg mistrives veldig med mine.
Hvis du skal ha varmekabler kan du fint ha parkett, men dere må følge leggeanvisningen nøye. Hviis du velger en hard tresort blir det ikke så lett riper i den, men skal du unngå ødeleggelser er jo laminat det hardeste.
De proffe gutta på jobben (jeg jobbet med gulv i nesten alle varianter) anbefaler vinyl! Slitesterkt, veldig lett og holde rent og pent (det finnes utrolig mye fint i vinyl nå).
Hvis jeg skulle valgt hadde jeg ikke hørt på dem men valgt et børstet, rustikt eikegulv (heltre plank) med matt lakk. Dette fordi det ville matchet mitt ønske om fransk landstil på kjøkkenet....

Som Alan sier ville jeg ikke valgt fliser på kjøkkengulvet, og spesielt ikke i arbeidssonen fordi det er hadt å går på.
Vi bruker mye tid på kjøkkenet og gulvet er viktig for ben og rygg.
Jeg ønsker meg oljet eikegulv ...


Sist redigert av gullet : 15-02-07 kl 22:27. Årsak: måtte ha med litt mer
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:29   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Har parkett og ville valgt det igjen, eller kork-fliser kanskje.
Fliser ville jeg ikke valgt, hardt å stå på, i tillegg knuses ting lettere.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:31   #15
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Har aldri tenkt over at det er hardt å stå på fliser, man beveger seg som regel en del og holder jo vanligvis ikke på i timesvis i strekk.

Jeg tenker på det hver gang jeg skal lage middag som krever litt mer innsats enn vanlig.
Jeg har hatt dette kjøkkenet i snart 5 år og gleder meg ENORMT til august, da flytter jeg til et kjøkken med parkett.

__________________
Hilsen Alan ('70), mamma til Fredrik ('01) og Andreas ('03)
Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:32   #16
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg ønsker meg oljet eikegulv ...

Sjekk børstet eikegulv med matt lakk - samme utseende som et oljet gulv, men MYE enklere å vedlikeholde/holde rent.

__________________
Hilsen Alan ('70), mamma til Fredrik ('01) og Andreas ('03)
Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:37   #17
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Jeg hadde fliser på kjøkkenet i mange år, og likte det veldig godt. Nå har vi parkett, men når vi skal bygge igjen tror jeg kanskje flis igjen ja.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:57   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Siden dere skal ha delvis åpen løsning synes jeg det er penest om gulvet er likt overalt.

Vi gjorde det samme for et par måneder siden, slo ned veggen mellom stue og kjøkken så vi fikk delvis åpen kjøkkenløsning. Vi hadde eikeparkett i stua og et ekkelt gulvbelegg på kjøkkenet. Vi rev hele parketten i stua og la bjørkeparkett (nydelig lys farge, ser så rent ut) i stue og på kjøkkenet så alt går i ett. Da ser det mye større ut også, når det ikke er forskjellige gulv. Dessuten blir renholdet en lek!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 08:37   #19
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg hadde fliser på kjøkkenet i mange år, og likte det veldig godt. Nå har vi parkett, men når vi skal bygge igjen tror jeg kanskje flis igjen ja.

Vi har hatt parkett og laminat på vi har pusset opp våre kjøkken.
Har byttet til fliser begge gangene. Liker det best. Synes det ser finere ut også.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 08:40   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv på kjøkken

Jeg synes generelt det er finest med samme gulv over alt når det er snakk om åpen kjøkkenløsning. Dette fordi jeg sjelden ser pene overganger i tillegg til at jeg liker en helhetlig løsning. De få gangene jeg har sett en pen kombinasjon av parkett og fliser er hvis flisene ligger inntil parketten i lengderetningen av parketten - da slipper man en sånn stygg overgangslist.

Eller synes jeg fliser på kjøkkenet er pent å se på, om ikke annet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no