Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Mere bh-snakk: Din første bh

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-07, 15:44   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mere bh-snakk: Din første bh

Nå er butikkene fulle av mikrosmått sexy undertøy, men da mine pupper omsider begynte å stikke (bittelitt) fram rundt 1980 (da jeg var 15), var undertøy noe helt annet. Jeg husker jeg kjøpte en veldig tynn liten hvit bh, uten bøyler eller padding eller pushup eller noe som helst, i mikrofiberaktig stoff. Mener den var onesize og lå i en liten plastboks. Igrunnen bare for å ha prøvd konseptet gå med bh, puppene hadde jo samme fasong uansett den gangen. Husker veldig godt at vi sto tre venninner og kikket på dem, og at det føltes litt vilt å kjøpe noe sånt.

Egentlig så brukte jeg ikke bh sånn til vanlig, før jeg ble gravid. Da var jeg 21. Etter det har jeg alltid brukt det.
De fleste unge jenter jeg kjente da (som ikke hadde veldig store pupper) brukte ikke bh. Det var liksom helt vanlig, og jeg syntes bh var ubehagelig.
Det ville vel nærmest vært perverst idag, når de fleste går med bh lenge før ungdomsskolealder (og enten det trengs eller ei).

Husker dere deres første bh?


Sist redigert av Filifjonka : 07-07-07 kl 18:10.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 15:53   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Jeg husker det godt. Hudfarget, uten boyler eller staesj, i en rund plastboks. One-size-fits-all.

Det var litt flaut aa bruke den, saerlig hvis noen av guttene skulle komme til aa se den igjennom genseren, men det var etterhvert noedvendig i gymmen. Jeg husker at vi var flere jenter som debuterte med bh samtidig, ellers hadde det blitt for flaut.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 16:13   #3
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Husker dere deres første bh?


Ja, og den fikk jeg meg ikke før lenge etter at jeg ble voksen tror jeg. Husker at alle de andre jentene i klassen brukte bh i gymtimen. Eller nei, ikke alle, men de kuleste og mest populære gjorde det. Jeg hadde større pupper da enn nå, men klærne var jo i XL og skjulte jo alt uansett. Kunne vel trengt BH i gymmen, men var sedat på den tiden og snek meg unna hard trening. Og på turninga (for jeg DREV idrett, altså!) hadde jeg jo stram gymdrakt.

Forresten syns jeg det er SYKT, direkte SYKT med bh-lignende plagg i str. 86/92 og oppover, og føler meg direkte dårlig når jeg ser småjenter i svømmehallen med bikini. Sånn som verden er blitt er det et under med hver eneste av hunkjønn som kommer seg gjennom barndommen med egenverdet i behold. Møkkaverden.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 16:22   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Jeg var 14 år, og kjøpte meg en BH i lillagrå blonde og sateng, med tilhørende stringtruse (H&M).

Jeg spradet stolt i gangen hjemme for å vise meg frem, og uheldigvis kom min bror hjem akkurat da, og lekset opp at jeg så ut som en prostituert (ok, han brukte litt mindre pene betegnelser på det samme), og at jeg burde kjøpe meg noe skikkelig og ikke gå rundt slik.

Jeg kastet stringen, og brukte ikke string igjen før etter jeg hadde fått storebror, og det var så vidt jeg turde prøve det en gang, - for jeg ville jo ikke være billig.

Etter det kjøpte jeg to BH`er i hvit silke og bøyler på som jeg brukte lenge.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 07-07-07 kl 16:41. Årsak: La til H&M
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 16:36   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.650
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Ja, faktisk ... Den var ferskenfarget og ble kjøpt hos H&M. Husker dog ikke nøyaktig når det var.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 17:21   #6
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Jeg husker ikke helt hvordan den så ut men den var hvit. Sikkert litt kjærringaktig. Det var nemlig min mormor som fant ut at nå hadde jeg så store bryst at jeg måtte BH for ellers ville de miste fasongen. Jeg var 11, gikk i 5 klasse og jeg hadde store bryst da. Det var nok mye mere behagelig å bruke BH enn å gå uten for jeg har brukt det dagligen siden. Eller kanskje det var mormors skremmselspropagande som var avgjørende de første årene?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 17:30   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.870
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

MIn første bh var en temmelig kjerringaktig hvit sak uten bøyler eller noe, og jeg fikk den vel i 14–15-årsalderen. Jeg trengte den veldig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 17:52   #8
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Jeg var 17 år før jeg kjøpte min første BH. Brystene mine var verken veldig store eller veldig små, tror jeg. Jeg syntes bare det var så behagelig å gå uten, eventuelt kun med sportstopper under klærne.
BHen var i off-white bomullsstoff. Ikke noe dill.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 17:55   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Den var lyseblå med blomster på, kjøpt på Cubus. Størrelse 85 B, sjøl om eg i dag sikkert er 20 kilo tyngre bruke eg 75. Dette var i 1991 syns eg å huske!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 18:08   #10
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Så rart. Dette husker jeg virkelig ingenting av. Jeg tenker så det knaker, men det kan nok ikke ha gjort spesielt stort inntrykk på meg. Hvorfor husker jeg ikke sånt, da? Hm.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 18:12   #11
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Jeg kan ikke huske hvordan min første bh så ut, men jeg tror den ble kjøpt høsten jeg fylte 19 år. Før den tid brukte jeg bare "sportstopper", sånne korte bomullstopper som nå selges i barneavdelingene

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 18:14   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Husker jeg testet med litt bomull i, men torde ikke gå med det ...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 18:37   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Eg vart påtvungen ein Sloggi-topp/bh dagen før konfirmasjonen min. Eg trengte den faktisk når eg ser tilbake, men var av typen som ikkje ville erkjenne at eg var jente i pubertetsblomstring.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 18:45   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Jeg fikk min første BH i 14(?)-års gave hos en venninne. Den var i sånn jukse-silkestoff fra Adelsten. Blå og hvitstripet med store blomster på. Størrelse 75b. Akkurat størrelsen husker jeg godt fordi venninnen mine sa at den helt sikkert var for stor - den var nemlig i størrelsen til storesøsteren hennes ( ). Hun mente jeg skulle ha den og vokse inn i. Jeg hadde litt komplekser for puppene mine, og turte i allefall ikke fortelle henne at BH'en var akkurat passe, og for liten etter noen måneder.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 20:12   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Så rart. Dette husker jeg virkelig ingenting av. Jeg tenker så det knaker, men det kan nok ikke ha gjort spesielt stort inntrykk på meg. Hvorfor husker jeg ikke sånt, da? Hm.

Husker ingenting jeg heller.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 20:59   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg husker det godt. Hudfarget, uten boyler eller staesj, i en rund plastboks. One-size-fits-all.

Det var noe sånt jeg hadde også, uten at jeg kan huske hvilken som var aller først.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 21:11   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Huff - mitt første bh-kjøp var ikke en gledelig opplevelse...

Det var ett år før konfirmasjonen min, og jeg ble tvunget med på bh-innkjøp, for det skulle sys bunad til meg, og da var det visstnok nødvendig med bh for å få riktige mål.
Det var en kjedelig hvit en uten bøyler, og ikke særlig flatterende form.

Bedre ble det da jeg et par år sener på eget initiativ kjøpte bh. Det var en pen, hvit bøyle-bh med liten sløyfe og perle foran i størrelse 70 B.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 21:13   #18
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

. Før den tid brukte jeg bare "sportstopper", sånne korte bomullstopper som nå selges i barneavdelingene

Det brukte jeg også!

:drømme seg tilbake til den tiden puppene ikke trengte støtte:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 21:30   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Triumph One Size, hudfarget, i plastboks.
Kjøpt hos Karlsen Garn og Trikotasje, 1976.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 22:29   #20
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mere bh-snakk: Din første bh

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

men var av typen som ikkje ville erkjenne at eg var jente i pubertetsblomstring.

Det var absolutt ikke jeg heller! (Jeg ba til Gud om å slippe å få mensen hver eneste bidige dag i årevis. Men jeg ble ikke bønnhørt gitt.)

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no