Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

/strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-16, 21:10   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

/strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Jada, det har gått til hodet på meg.

Nå har jeg sendt forespørsel på pris på disse to mønsterpakkene:

Røda Randen (Hallo, Ingrid Bergman har hatt en! )

og

Vildäpplet:


Jeg hører jo at disse genserne er helt sinnsykt vanskelig å strikke, ikke er jeg utpreget glad i mønsterstrikk og telling, garnet er helt dustetynt, men herregud de er så fine! Og det er historie og gamle filmstjerner og håndfarget garn og vintage og alt som er gøy!

What say you? Gogogo! eller Glem det! Hm?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 21:21   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Så nydelige

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 21:39   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Vildäpplet var kjempefin! Jeg synes umiddelbart det virket litt skummelt vanskelig, men jeg er litt strikkenybegynner fremdeles og liker heller ikke for mye telling, mønsterstrikk eller tynt garn. Ut fra strikketrådene dine virker det som du har både evne og tålmodighet til dette og så er du, i motsetning til meg, mer fokusert på resultatet og mindre på ferden dit (mens for meg er selve strikkingen hele poenget og så er resultatet bare en bonus) så jeg sier Gogogo.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 21:45   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Jeg elsker tynt garn og masse mønster så jeg sier go ahead. Særlig nr 2 var kjempefin. Dessverre har jeg allerede to hentesett, Dales Peacegenser og et par bunadstrømper på pinnene så jeg skal ikke en gang spørre hvor du fant dem. Dessuten har jeg brukket armen og har ikke strikket på to uker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 21:49   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Kjempelekre! Go for it!

(Dessuten kan vi alltids møtes til skravling, strikkin og Trashing en kveld.)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 21:53   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

De ser ikke sinnssykt vanskelige ut altså!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 21:58   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Kjempelekre! Go for it!

(Dessuten kan vi alltids møtes til skravling, strikkin og Trashing en kveld.)

Ja! Strikking og skatefilm!

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

De ser ikke sinnssykt vanskelige ut altså!

Det er visst masse med vridde masker og huhei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:02   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Vridde masker er ikke vanskelig!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:05   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja! Strikking og skatefilm!


Det er visst masse med vridde masker og huhei.

Og jeg kan hjelpe med vridde masker og huhei!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:05   #10
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Jeg strikker raske sjal og rare vester på pinne 4-5, og har sånne pinne-3-prosjekter liggende klare til innimellom, når jeg er i humør til langtekkelige greier. Jeg sliter mer med 40 cm glattstrikk på pinne 3 enn vanskelige mønster.

Jeg som driver med flere prosjekter samtidig og som stort sett alltid blir ferdig til slutt, sier selvfølgelig: du er gal, men go for it!
Nydelige

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:06   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

OK, bra du har trua, Filifjonka. jeg vet ikke hva det er engang. :skrekk: Men det kan jo være noe i det at vi norsmenn er født inn i strikking, og har en genetisk forståelse som ikke andre har.

Rettstrikk i en liten evighet gjør meng ikke så mye, det er mer mønster og flere farger jeg syns er frustrerende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:12   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Så finespesielt den grønne!

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:17   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Fine gensere, jeg synes ikke de ser spesielt vanskelige ut, men den det kan nok bli en tålmodighetsprøve.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:21   #14
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Jeg fikk veldig lyst på Røda Randen. Akkurat som jeg ikke har tusen ting på pinnene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:25   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg fikk veldig lyst på Røda Randen. Akkurat som jeg ikke har tusen ting på pinnene.

Jeg tror muligens det er den jeg vil ha også. Først. Jeg skal kanskje ned på den gården som lager garnet. Si i fra om jeg skal ta med en garnpakke til deg også!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:36   #16
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Nydelige. Spesielt nr.2. Jeg sier go ahead!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 22:47   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Eg knakk plutselig mønsterkoden medan eg strikka Elgseter frå Sandnes, eg synest Vildäpplet ser omtrent ut til å vere same vanskelegheitsgrad. Mi erfaring er at når det først løsner, løsner det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 23:39   #18
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.832
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Røda randen matcher profilbildet ditt !!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-16, 23:41   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Takk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-16, 09:17   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikkegalskap/ Hvor crazy er dette?

Jeg ska strikke en genser i bohusstrikk av samme designer som nr 2 der! Er forberedt på å bruke lang tid da. Så gogogo!

(Garnpakke og mønster fra bohuslæns museum / angoragarnet til en halv liten formue så det bør helst bli fint! =1700,- svenske tror jeg det var)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no