Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic, in eller ut?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-10, 13:38   #241
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg er heeelt enig!! Jeg kunne aldri bodd i et overdillet shabby-chic-hjem, og jeg ser jo at dersom jeg skulle flytte sammen med min stål,stål,grått,sort,betong-mann av kjæreste så hadde vi fått en jobb å gjøre med de prikkete Oilily-koppene mine, alle kors og alle stars&stripes -deltaljer, men vi hadde fått det skikkelig kult hjemme

Sånne blandingsstiler er jo kulest av alt hvis man får det til . Jeg har også sånn landstil-ish inspirert hjem, men her er det veldig lite dill. Årsak: bor trangt, blir fort overlesset. Og liker ikke støv. Og har barn som roter. Og katter som klatrer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 13:40   #242
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror forøvrig et betongbord er bedre i hagen og vårt klima enn noe som dette:

Grusomt!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 13:46   #243
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er så sin sak, men jeg tror også det sitter mange professorer der ute med ekstremintelligens og evig utdannelse som koser seg i furusofaen.

Jeg tror den andelen er betydelig større enn vi aner ja ....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 13:54   #244
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eller bueganger og hvit juksemur i funkishus. Gjerne med brystpanel og tapetborder også. Sleng på litt tørka rosebuketter hengede fra taket, og gardinbrett i furu så blir det komplett.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:20   #245
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Bare MÅ legge ut noen bilder fra min svigermors sommerhus i Lofoten.... Nice eh? Jeg tror jeg brukte 2 timer på å gå husesyn i det lille huset for å kikke på alt hysterisk nips som hun har plassert rundt omkring.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lofoten oktober 09 004.jpg (169,1 KB, 39 visninger)
Filtype: jpg Lofoten oktober 09 006.jpg (182,1 KB, 48 visninger)
Filtype: jpg Lofoten oktober 09 009.jpg (167,0 KB, 36 visninger)
__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:24   #246
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

...og forresten, her er mer:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lofoten oktober 09 008.jpg (171,6 KB, 22 visninger)
Filtype: jpg Lofoten oktober 09 012.jpg (181,3 KB, 21 visninger)
Filtype: jpg Lofoten oktober 09 013.jpg (172,5 KB, 30 visninger)
__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 14:42   #247
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Åh, Elin kan du stjele den lille oljelampa med Bambi til meg!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 19:38   #248
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Jeg outer ikke 90-tallshelvetebilder fra tidligere eiere på åpent nett, Elin. Men jeg kan avsløre mengder av lutet og malt furu, ulltepper i blått, rørosrødt og sennepsgult og kongeblå bondesofa.

Nå har jeg glemt alt jeg skulle kommentere, siden du har lagt inn fjørti innlegg. Men jo, jeg er ikke enig i at det bildet er et typisk 2010-kjøkken? Kirsebær er vel ikke akkurat top hit nå, jeg var i hvert fall mektig lei av det i 2005. Og poenget mitt var altså gulvet og betongbenken, som jeg så gjerne ville ha i 2005.

Det er mulig at det finnes en overlappende industriell shabby chic stil, jeg bare poengterte at det er ikke det jeg mener når jeg sier at jeg liker en mer rå, industriell stil. Og nei, det er flere år siden jeg sluttet å følge med.

Og er det virkelig ikke mer enn 10 år siden vi første gang hørte om shabby chic? Jeg synes jeg har grøsset av det i evigheter.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:20   #249
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Åh, Elin kan du stjele den lille oljelampa med Bambi til meg!

He,he! Ja, den liker vel du

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:30   #250
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

He,he! Ja, den liker vel du

Den var fantastisk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no