Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-18, 08:50   #841
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Altså: jeg har fått noe som heter svømmekløe og det høres skikkelig pysete ut, men det er det IKKE for jeg har prikker over hele meg som klør noe helt crazy. Heldigvis er det på returen nå tror jeg, men siste skrik ble prikker på fotbladene slik at jeg ikke får på meg sko. Det klør og væsker osv. 4-åringen lurte på om jeg hadde fått kopper.
https://www.fhi.no/ml/badevann/svommekloe/

Det positive er at jeg gleder meg til å komme på jobb forhåpentligvis etter helgen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 09:01   #842
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Altså: jeg har fått noe som heter svømmekløe og det høres skikkelig pysete ut, men det er det IKKE for jeg har prikker over hele meg som klør noe helt crazy. Heldigvis er det på returen nå tror jeg, men siste skrik ble prikker på fotbladene slik at jeg ikke får på meg sko. Det klør og væsker osv. 4-åringen lurte på om jeg hadde fått kopper.
https://www.fhi.no/ml/badevann/svommekloe/

Dette har vært i vårt nærmeste badevann tidligere, nevøen min fikk det da de var her på besøk for noen år siden. Jeg tror ikke det har vært noe problem i år, eldstejenta har badet der mye, og har ikke blitt smittet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 09:25   #843
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Det er sånn at sletts ikke alle folk «blir infisert», noen er mer disponert enn andre for å reagere på parasitten, og det blir verre og verre hvis man har hatt det før. Vi var flere som badet sammen, men bare jeg som ble seende ut som vannkopper, heldigvis kan man si.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 09:48   #844
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Herregud, det ante jeg ikke gikk an en gang, Floksa!!

Men huff, håper du kommer av gårde!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 09:58   #845
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.


Ellers: Værmeldinga, som viser pøsregn under DumDumBoys-konserten i kveld.

Jah! Jeg kjenner jeg håper noen heller vil kjøpe billetten min...

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 10:15   #846
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er sånn at sletts ikke alle folk «blir infisert», noen er mer disponert enn andre for å reagere på parasitten, og det blir verre og verre hvis man har hatt det før. Vi var flere som badet sammen, men bare jeg som ble seende ut som vannkopper, heldigvis kan man si.

Det er visstnok lettere å unngå hvis man tørker seg med håndkle rett etter bading, for da gnir man parasittene vekk. Hvis man lufttørker er det lettere å bli infisert.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 10:31   #847
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

NAV! Tenk om de kunne svare direkte på spm istedet for å sende linker som ikke svarer på det jeg spør om. Møkkafolk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 12:23   #848
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er visstnok lettere å unngå hvis man tørker seg med håndkle rett etter bading, for da gnir man parasittene vekk. Hvis man lufttørker er det lettere å bli infisert.

Ja, jeg leste om det etterpå. Det var smart å dusje raskt også. Jeg både lufttørke OG vasket meg med såpe og sjampo i dette parasitt-vannet. har lært det nå da og skal vel omtrent aldri bade i ferskvann igjen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 10-08-18, 23:45   #849
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Nsb/sj, som bare dropper passasjerer i en svensk by i huttaheiti, sier at togene herfra er innstilt, værsågod, finn dere plass på første og beste ekspressbuss og send regning, førstemann til mølla.

Hakket før min 15-åring og resten av gjengen hans, ble stående der sent på kveld, med beskjed om full buss, går ikke an å bestille flere billetter, finn et hotell. Etter mye mikk og ikke så rent lite "hvem har det mest travelt", så fikk det visst kjøpt billett via en pappas vipps–konto, kastet av noen stakkarer som hadde gått på bussen uten å kjøpe billett (for det gikk jo ikke), og karret seg til de aller siste setene, inkludert et klappsete. Så jeg får ham hjem i kveld. Kudos til gjengen som reiser alene, tre togbytter, og masse kluss og omgjøringer begge veier, som gjorde at begge reiser måtte kriselegges om underveis.

Mannen var på vei i bil til Sverige for å hente da vi fikk kontrabeskjed, så han er glad han ikke nå er langt pokkers inni Sverige...

Konfirmasjon i morgen. Ikke aktuelt å bli over en natt til.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 19:35   #850
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Folk som legger sokkene sine på ganggulvet fordi de kanskje skal bruke dem en annen gang. Folk som setter skitne kopper og tallerkener i vasken i stedet for i maskinen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 19:36   #851
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Og forresten: folk som legger den tomme dorullen i vasken eller på gulvet. Tror de den hopper opp i søppeldunken?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 19:36   #852
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dette har vært i vårt nærmeste badevann tidligere, nevøen min fikk det da de var her på besøk for noen år siden. Jeg tror ikke det har vært noe problem i år, eldstejenta har badet der mye, og har ikke blitt smittet.

Det er visst den øverste dammen i samme vassdraget som er verstingen i år. (Der føler jeg ikke helt for å bade uansett.)

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 19:51   #853
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og forresten: folk som legger den tomme dorullen i vasken eller på gulvet. Tror de den hopper opp i søppeldunken?

Det er de samme som tror at skitne kniver og asjetter på magisk vis tryller seg inn i oppvaskmaskina. Tenåringer og opprydding, ass.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 19:51   #854
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Folk som legger sokkene sine på ganggulvet fordi de kanskje skal bruke dem en annen gang. Folk som setter skitne kopper og tallerkener i vasken i stedet for i maskinen.

Her anbefaler jeg varmt en valp. Etterlatte sokker blir kidnappet. Det kan riktignok hende du må flytte irritasjonen til at sokkeflyktninger "ryddes" til kjøkkenbenken.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og forresten: folk som legger den tomme dorullen i vasken eller på gulvet. Tror de den hopper opp i søppeldunken?

Nja, den gjør jo gjerne det, via mor eller far.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 20:27   #855
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg irriterer meg over manglende mageplass når det gjelder festmat som tapas/koldtbord, som jeg ELSKER! Masse absolutt nydelig mat, og jeg pleidde å kunne spise hur mycket som helst av det, men blir jo mett før jeg har så mye som smakt på en brøkdel. At jeg bare har plass til to fliser med kake etterpå plager meg ikke, kaker er oppskrytt, men sånne fylte egg! Reker! Nydelig rå laks! Deilig tomatsalat! Tynne skiver andebryst! Og ikke mer plass i magen!

(Jeg har hur mycket plass som helst til sjokolade og smågodt, irriterende nok. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 20:35   #856
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Urk. Lagde nachos og formen er litt stor og tung og passer akkurat på risten så jeg glapp formen når den skulle inn i stekovnen så knuste innerglasset på ovnen, gitt.

Har funnet delen på AEG sin nettside så da er det bare å finne ut hvor de har delelageret sitt...
Noen som vet? Fant ikke noe adresse på det så jeg har spurt på FB siden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 21:32   #857
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og forresten: folk som legger den tomme dorullen i vasken eller på gulvet. Tror de den hopper opp i søppeldunken?

Gjør den ikke det? Haha, vi har samme problem med doruller. De ligger på hylla, på vasken, på benken osv. Vi har ett do hvor dette ikke skjer, og der står det søppelbøtteved siden av doen.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 21:35   #858
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det er visst den øverste dammen i samme vassdraget som er verstingen i år. (Der føler jeg ikke helt for å bade uansett.)

Det er bare vann med visse forutsetninger som har disse parasittene. Tror det var noe med mye vegetasjon i vannet? Her i Trondheim er det noen få vann som er kjent for å gi svømmekløe og de er merket.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 22:15   #859
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg er irritert over at jeg er nervøs for å gå på jobb på mandag. Drøyt to uker sykemelding før to uker ferie, jeg burde få det til å fungere, men den forbannede nervøsiteten. Nesten hele arbeidsdagen min er foran skjerm, jeg aner ikke om jeg er klar. I tillegg har to veldig gode arbeidskollegaer hatt sine siste dager på jobb mens jeg var borte. Shit.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 11-08-18, 22:36   #860
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her anbefaler jeg varmt en valp. Etterlatte sokker blir kidnappet. Det kan riktignok hende du må flytte irritasjonen til at sokkeflyktninger "ryddes" til kjøkkenbenken.



Nja, den gjør jo gjerne det, via mor eller far.

Han er en av foreldrene.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no