Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 17:34   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør)

Storesøster (blir 3 i september) må ha nytt sete. Bakovervendt er jo tingen. Vi har nettopp vært og prøvd Britax Multi Tech i vår bil, men da fikk ikke min mann plass foran. Vi snakker ikke om at han sitter litt vondt, han klarte rett og slett ikke å kjøre, der han satt med rattet i skrittet og kneet på nøkkelen. Det er uaktuelt å bytte om på setene, fordi det andre har isofix. Det er et poeng at begge må kunne kjøre.

Hvilke andre typer finnes bakovervendt opptil 25 kg? Hun veier 16 kg, og er ganske lang. Det frister lite å kjøpe enda et sete opptil 18 kg, som hun kanskje bare kan ha i en kort periode. (Hun ble for lang i ryggen til det hun hadde).


Sist redigert av Hasselnøtt : 26-06-08 kl 17:54.
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 17:35   #2
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Britax Two Way Elite er vel også et alternativ? Vi vurderer dette til vår 3-åring.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 17:37   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Britax Two Way Elite er vel også et alternativ? Vi vurderer dette til vår 3-åring.

Sitter og ser på det, men det har jo veldig dårlig sidebeskyttelse, har det ikke?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 17:41   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.026
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Det har ikke kommet dårlig ut i tester på det punktet, i hvert fall. Det var noen i en annen tråd som sa at det har litt dårlig sidestøtte, men ikke dårlig sidebeskyttelse.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 17:44   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det har ikke kommet dårlig ut i tester på det punktet, i hvert fall. Det var noen i en annen tråd som sa at det har litt dårlig sidestøtte, men ikke dårlig sidebeskyttelse.

Jeg synes at det ser veldig åpent og flatt ut i ryggen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 17:49   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Brio Zento da? Den er den med lengst rygg. Man sitter veldig nedi. Det er ganske lavt men det gjør ikke så mye når barna har blitt så stor som nå. Min 1 åring sitter ihvertfall veldig godt i det hos bestemor.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 17:56   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Jeg har kjøpt TWE til min snart fireåring, og det er ikke så ille IRL som på bilder, synes jeg. Særlig hodebeskyttelsen virker bra nok (særlig mot alternativet, som er forovervendt).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 17:59   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

kan TWE stå fritt i baksetet, eller må det stå inntil sete foran? det er nemlig et poeng når man er to sjåfører med forskjellig høyde. vi har et hts izi combi bak førersetet, og det må jo også stå inntil setet foran.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:00   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Britax Two-Way kom bedre ut i sidekollisjon enn HTS Izi Kid i en finsk test for noen år siden. Stolen rotere litt så derfor beskytter den bedre enn det ser ut til.

Ellers så er Brio Zento en stol som passer fint til store barn.

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Det er uaktuelt å bytte om på setene, fordi det andre har isofix. Det er et poeng at begge må kunne kjøre.

Hva mener du her?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:08   #10
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

kan TWE stå fritt i baksetet, eller må det stå inntil sete foran? det er nemlig et poeng når man er to sjåfører med forskjellig høyde. vi har et hts izi combi bak førersetet, og det må jo også stå inntil setet foran.

fant svaret selv, i bruksanvisng på nett. ser ut til at det må støtte seg på forsetet, så da er dette uaktuelt for oss.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:12   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sj

Vi har Britax Secura som også er fint til store barn, en av de med lengst rygg på markedet, til 25 kg. bakovervendt, samt at det er dypt og har støtteben som jeg vil ha.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:13   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sj

Britax Secura, Hi-Way og Brio Zento er frittstående.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:16   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lan

Zento er på tilbud på briobutikken her nå til 2000kr.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:25   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.


Hva mener du her?

Det var en smule uklar, ja.
Vi har to barn, og dermed to seter. Det hadde jo vært enklere med trang plass bak passasjersetet foran, men der står det andre barnesetet med isofix, og det kan, ettersom jeg forstår, ikke flyttes over på andre siden (bak førersetet). Dermed må størstemann sitte bak sjåføren.

Ellers takk for flere forslag, det er litt dårlig utvalg hos de lokale butikkene her.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:27   #15
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sj

Kan dere ha en i midten da?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:29   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Det var en smule uklar, ja.
Vi har to barn, og dermed to seter. Det hadde jo vært enklere med trang plass bak passasjersetet foran, men der står det andre barnesetet med isofix, og det kan, ettersom jeg forstår, ikke flyttes over på andre siden (bak førersetet). Dermed må størstemann sitte bak sjåføren.

Ellers takk for flere forslag, det er litt dårlig utvalg hos de lokale butikkene her.

Selvfølgelig kan du montere et sete med isofix bak førersetet. Hvis du har isofix på ene siden har du det også på andre siden. Har ikke hørt om noen som bare har det på ene siden. Vi har alltid hatt isofixsetene bak føreren fordi vi ikke kan "låse" førersetet pga stor høydeforskjell på meg og mannen. Storesøster sitter derfor bak passasjersetet og der blir det trangt foran. Men det gjør jo ingenting når man ikke skal kjøre.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:30   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sj

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Selvfølgelig kan du montere et sete med isofix bak førersetet. Hvis du har isofix på ene siden har du det også på andre siden. Har ikke hørt om noen som bare har det på ene siden.

Joda, vi har kjørt i besteforeldrebil som bare har isofix på den ene siden bak.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:32   #18
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lan

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Joda, vi har kjørt i besteforeldrebil som bare har isofix på den ene siden bak.

Det var nytt for meg. Hva slags bil var det?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:33   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Det var nytt for meg. Hva slags bil var det?

Eh.. altså skal jeg vite det synes du
(Må høre med dem.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 19:39   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Selvfølgelig kan du montere et sete med isofix bak førersetet. Hvis du har isofix på ene siden har du det også på andre siden. Har ikke hørt om noen som bare har det på ene siden.

Da har du hørt om det nå. Vi har bare på den ene siden. Det er min mann som har montert det, og det var bare på den ene siden.

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Kan dere ha en i midten da?

Nei, det var det ikke plass til. Dvs, den kommer ikke mellom førersetene, men inntil, så vi var like langt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no