Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du om kvelden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-15, 09:31   #41
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Jeg har unger med lakenskrekk, så det er ikke mye tid igjen mellom at ungene er lagt og jeg selv skal legge meg.
Ellers går typisk ettermiddagene til taxi-virksomhet, lekseoppfølging, egne studier (nedprioritert, gitt), trening og tøys og fjas. Pinterest, bøker og den slags.
Og så må det jo lages mat, vaskes opp, vaske klær og alt det der kjedelige greiene der.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 09:31   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Pinterest tar litt tid, ja. Men så gøy!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 09:40   #43
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Nett, ja. Det tar jo bare bittelitt tid ... FP, FB, Pinterest, bokelskere og ravelry er mine "faste"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 09:51   #44
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Jeg er også blant dem som ikke har tid til å kjede meg. Jeg gjør husarbeid, bader og leser bok, ser på tv/film/serier, surrer rundt på nett, jobber, og/eller snakker og koser med kjæresten min.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 09:56   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Med stadig større barn blir "voksendelen" av kvelden stadig senere (om ikke alltid kortere ), men det er hyggelig med store barn om kvelden også. Noen ganger leser vi sammen eller ser en TV-serie vi alle liker, noen ganger trengs det litt gjeting på skolearbeid, men ganske ofte ender vi med hver sin pad/laptop en stund.

Etter at sønnen har lagt seg, er det sofasløving (herunder surfing, spilling, lesing, ferieplanlegging, skravling) og vanligvis en TV-episode eller kanskje en film.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Husarbeid nekter jeg plent å gjøre etter kl. 21.

Det er jo en av de beste tingene med sene kvelder. Det er jo ingen som kan forvente at man skal gjøre noe nyttig mellom 21 og 01?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 09:57   #46
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jo en av de beste tingene med sene kvelder. Det er jo ingen som kan forvente at man skal gjøre noe nyttig mellom 21 og 01?

Det er nok derfor de så ofte varer til 01 også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 10:00   #47
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Husarbeid nekter jeg plent å gjøre etter kl. 21.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jo en av de beste tingene med sene kvelder. Det er jo ingen som kan forvente at man skal gjøre noe nyttig mellom 21 og 01?


Helt enig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 10:03   #48
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Min kveld slutter kl. 23. Hadde vært kos om den varte litt lenger, men det aner meg at den hadde vært slutt 21 eller 22 neste dag, om jeg hadde oversett signalene og sittet oppe til 01.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 10:13   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Men Cumulus: Du må få deg en altoppslukende hobby! Lær deg å spille gitar, begynn med obskøne korssting, bak surdeigsbrød og sammenlign kulturer, strikk noe, se på gøye serier på BBC (Akkurat nå er jeg ferdig med Fork to fork og ser allotment challenge, jeg elsker engelske hageprogram), bak deg gjennom en hel bakebok (Prøv Slikkepott av Lise Finckenhagen) og gjør kollegaene dine veldig lykkelige, dyrk noe, tren på stuegulvet med youtube eller en treningsapp, kos deg glugg i hjel på Pinterest, begynn å tegne eller fargelegge, mulighetene er uendelige!

Hva liker du å gjøre, bare for deg?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 11:47   #50
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Jeg jobber (er lærer, så jeg retter og planlegger undervisning), prater med ungene, gjør husarbeid, chatter med venner på FB, planlegger reiser o.l. i framtida, ser på netflix, trener litt (yoga/tøying/redcord), leser. Litt for mye netflix, litt for lite husarbeid og trening.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 11:50   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Jeg Pinterester alt jeg skal gjøre når jeg får tid. Det aner meg at jeg ikke akkurat får bedre tid når jeg bruker så mye tid på Pinterest.
Samtidig er det jo ufattelig avslappende og lugnt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 12:11   #52
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Leser bøker, chatter med venner, surfer på nett, går tur med nabo,ser film/serier, prater med mannen eller er på vennebesøk.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 12:11   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Nutildags - sovner på sofaen, strikker og ser på TV.

Til vanlig - jobber, er i en stall, på tur med hunden eller leser bok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 12:15   #54
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Når ungene er i seng 19.30 så er som oftest kjøkken og stue ryddet, og jeg har lagt frem alt til neste dag. Må ofte bruke 15-20 min på å ta det siste på kjøkkenet, og ting jeg ikke har fått gjort hvis det har vært en hektisk ettermiddag.

Så sitter jeg på nett, strikker litt, ser tv, chatter og litt sånn. Og 21.30-22.00 er det natt for meg også.

*kjedelig liv*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 16:28   #55
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Tror ennå jeg har tilgode å kjede meg. Jeg trives for godt i mitt eget selskap til det.

Men ettermiddager/kvelder går med til:
Fotballkamper med Jonas
Henting/bringing
Trening
Møter/kurs
Skyting
...og minimalt med hus-/hagearbeid.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:20   #56
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Her går det enten i møter av ulik art (foreldremøter, styremøter etc.), trening, gjøre ærend, leksehjelp til de som trenger det, og vips i seng. Ja også litt FP og nett innimellom der.
Kjeder jeg meg en dag, synes jeg det egentlig er deilig.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:30   #57
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Kvelden min starter ca kl 20. Jeg trener et par kvelder i uka, men utover det går det stprt sett i jobbing og forefallende husarbeid. Jobben prøver jeg å komprimere til tre kvelder i uka, men da er det stort sett jobbing fra ungene legger seg til midnatt. Nå skal vi også pusse opp hus, så det går med mye tid på planlegging av det innimellom slagene.

Og så blir det selvfølgelgi litt surfing innimellom og så prøver jeg å runde av kvelden med en TV-serie, spesielt de dagene jeg jobber. Går jeg rett og legger meg etter jobbing får jeg ikke sove.

Det blir altfor lite søvn, siden begrepet "kveld" er strukket til 01-01.30.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 22:22   #58
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Jeg kjeder meg definitivt ikke. Om kvelden gjør jeg masse husarbeid, trener, treffer venner, driver frivillig arbeid enten hjemme eller ute og leser meg opp på sosiale medier/medier/diverse. Og så bruker jeg og mannen å se en eller annen serie noen kvelder i uka (hvis jeg får det til innimellom slagene, men prøver jo å prioritere tid med ham) eller så leser jeg bøker.

Syns generelt kveldene er alt for korte, og skulle gjerne hatt flere timer i et døgn.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 22:31   #59
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Strikker, rydder, vasker klær, henter ungdommene på trening, baker brød, trener hjemme selv.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 22:40   #60
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kjeder meg egentlig aldri. Unntatt på langtrukne og uinspirerende møter. Og i hvert fall aldri om kvelden, som er livets indrefilet! Jeg prater og planlegger ting med mannen, drikker vin, ser film og serier, leser og fjoller rundt på internettet. I tillegg jobber jeg ganske ofte om kveldene. Husarbeid nekter jeg plent å gjøre etter kl. 21.

Kvelden er livets indrefilet ja.

Det er da jeg gjør det jeg synes er skikkelig morsomt. For eksempel så driver jeg innimellom surfingen her nå i kveld med å tappe hjemmelaget ingefærøl på pene flasker. Og så hører jeg på musikk samtidig og håper at jeg fremstår mer som en vakker og flink husmor enn en eldre person som driver med hjemmebrent.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no