Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Beste melkefri "fløte" til matlaging

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-15, 12:54   #21
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste melkefri "fløte" til matlaging

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ja, Wilmersburg er vegansk. Den tåler vi óg. Det var et svar til en annen som foreslo ost fra andre dyr enn kuer.

Ah, jeg var blind der noen minutter tror jeg. Da forstår jeg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 12:59   #22
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste melkefri "fløte" til matlaging

Bayonne: Jeg 99,99% sikker på at du finner osten på Mega.

Mange med melkeallergi (i alle fall de som er allergisk mot melkeprotein) reagerer ofte også på soya dessverre. Det er derfor det ofte blir vrient å finne erstatninger, for veldig ofte er soya et erstatningsprodukt.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 14:03   #23
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beste melkefri "fløte" til matlaging

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Bayonne: Jeg 99,99% sikker på at du finner osten på Mega.

Mange med melkeallergi (i alle fall de som er allergisk mot melkeprotein) reagerer ofte også på soya dessverre. Det er derfor det ofte blir vrient å finne erstatninger, for veldig ofte er soya et erstatningsprodukt.

Han er heldigvis ikke kjempeallergisk. Han tåler litt melk, men vi må holde det til et minimum har vi funnet ut nå. Barnelegen mente han ikke trengte tenke på allergien for utslaget på prøvene var så små. Men i det siste har han slitt veldig med diare, etter to uker melkefritt er han kvitt det så da er det tydelig at det må til. Vi har ikke merket noe til at han reagerer på soya heldigvis. Vi har fått mega som lokalbutikk nå, men de har ikke det største utvalget på allergivennlig ennå. Skal høre om de kan ta inn den osten i tillegg til Alpro yoghurt.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no