Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer, vol III

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-17, 10:19   #61
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Luvi: Ganske vanlig med sånne brytere nå for tiden, så jeg tipper at når du bare får begynt å bruke komfyren, er det ikke bryterne du vil tenke mest på etterhvert. Men, jeg glemte jo å si gratulerer med å ENDELIG ha fått ordentlig komfyr i hus igjen!

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 16-02-17, 15:10   #62
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Kollega som kommer med påstander og når kilden oppgis viser det seg at det står akkurat motsatt av påstanden. Det tuller til troverdigheten til teamet vårt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-02-17, 15:37   #63
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Smerter! Smerter legen bortforklarer som "normalt" når jeg ikke hører om èn eneste sjel som har de samme smertene i samme situasjon!

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 09:39   #64
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Wow Luvi! Jeg er fascinert over nivået av dårlig kundeservice du opplevde. Enda godt de ordnet opp til slutt. Men det skulle ellers bare mangle altså.



Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hudormer! Jeg jobber på en ungdomsskole og har stadig ungdommer rundt meg med fantastiske hudormer på nesa, men jeg, som ELSKER å klemme på kviser, ormer, inngrodde hår etc, kan ikke gjøre noen ting med det! Jeg mener, tenk de avisoverskriftene etter at Gal Lærer Kastet Seg Over Elev og Klemte Nesa Hans!

Kjenner jeg kan sympatisere med det der. Har du sett videoene til Dr Pimplepopper eller? Noen av de er sjokkerende tilfredsstillende å se på.


Jeg er for øvrig rystet over å ha vært borte så lenge at jeg holdt på å gå glipp av ny "ting som irriterer"-tråd.

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 09:57   #65
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Folk i kommentarfeltene på nettaviser. HVORFOR må man synke så lavt at man som voksent menneske synes det er helt greit å slenge ut av seg vulgære og nedsettende kommentarer om en persons utseende og personlighet (hvilket man jo ikke vet noe om siden man jo ikke kjenner personen)? Eller komme med "morsomme" (les: nok en gang frekke og nedsettende) kommentarer basert på kun å ha lest overskriften i artikkelen?

I går ble jeg så oppgitt og irritert og lei meg at jeg kastet meg ut i en personlig kampt mot nettrollene. Det er jo en tapt sak, jeg vet det, og man kommer jo ingen vei, men i går var jeg bare der at jeg ikke orket å se på alt folk slenge ut av seg uten å tenke seg om. I kommentarfeltet på Nettavisens artikkel om "Pilotfrue" som har blitt gravid etter å ha slitt (aner ikke hvor lenge), og nå har lykkes etter sitt andre IVF-forsøk.

Jeg tenkte at "dette kan man bare ikke sitte passivt å finne seg i" og bestemte meg for at heretter skulle jeg ta til motmæle hver gang jeg ser folk som oppfører seg kjipt i kommentarfeltene, men det er jo for mye av det og jeg kjenner jo at jeg blir bare lei meg og desillusjonert av å lese alt sammen. Vet ikke om jeg orker å ta den kampen jeg bestemte meg for å ta i går likevel.

Hvorfor gjør de sånt? Mødre, fedre og besteforeldre som går til angrep på unge jenter i full offentlighet og kaller dem fjollefrue, Dolly Duck og diverse annet basert på utseende og fordommer? Ja, ok, så kan det godt hende at enkelte gjør valg vi andre ikke ville gjort (som å bruke hva-det-nå-heter i lepper og botox i panna), men hvorfor må man mobbe folk på det viset? Jeg synes det går over stokk og stein. Noen tanker kan man godt holde for seg selv, eller uttale til ektemann/kone synes jeg.

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 11:09   #66
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

At hodet mitt ikke vil virke 100% mtp skjerm og skarpt lys. Jeg vil bli frisk nå!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 11:52   #67
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

At hodet mitt ikke vil virke 100% mtp skjerm og skarpt lys. Jeg vil bli frisk nå!

Hvis lyset kommer ovenfra, prøv med caps, det hjelper meg i hvert fall siden jeg da unngår skarpt lys rett i øynene. Jeg har en liggende på jobben, som jeg bruker på de møterommene med skarpt ovenfralys som ikke lar seg dempe.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 12:04   #68
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvis lyset kommer ovenfra, prøv med caps, det hjelper meg i hvert fall siden jeg da unngår skarpt lys rett i øynene. Jeg har en liggende på jobben, som jeg bruker på de møterommene med skarpt ovenfralys som ikke lar seg dempe.

Nå er det dagslys med sol og snø ( jeg er hjemme og tatt ned markiser der vi har det). Prøvde meg på pc skjerm og da gikk alt galt idag. Tlf skjermen funker bedre for hodet mitt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 12:05   #69
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nå er det dagslys med sol og snø ( jeg er hjemme og tatt ned markiser der vi har det). Prøvde meg på pc skjerm og da gikk alt galt idag. Tlf skjermen funker bedre for hodet mitt.

Jeg bruker solbriller inne når utelyset er plagsomt, ikke noe flaut i det.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 13:07   #70
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

At folk ikke kan parkere innenfor de hvite stripene. To parkeringsplasser i et allerede lite område var ubrukelig fordi det ikke var plass. I den ene bilen satt det til og med en sjåfør. Det var ikke mine til å gjøre noe når han så at flere slet med å parkere.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 13:18   #71
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Mens vi er inne på parkering, hver vinter når det er snø på bakken og oppmerkingen ikke synes er det skikkelig snodig parkering utenfor eldstes skole. Noen ganger ser det ut som folk bare parkerer helt tilfeldig, rett og slett slenger bilen fra seg nær sagt hvor som helst, gjerne tre i lengden slik at den midterste ikke kommer seg ut. Oppmerkingen er slik at man parkerer i midten og så er det vei rundt slik at man kommer seg inn og ut av parkeringsområdet. Dette er jo de ansatte, foreldrene og andre som bruker parkeringsplassen klar over, men likevel parkerer folk midt i veien hver eneste vinter slik at når man skal kjøre ut av parkeringsplassen må man enten kjøre sikksakk mellom parkerte biler eller kjøre helt ut til siden, oppå det som egentlig er plen, og prøve å klemme seg mellom feilparkerte biler og bygningen. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å huske at veien er der selv om det er snø på den?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 14:35   #72
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Ja, ikke sant, Myria. Skulle tro at så lenge man ikke ser oppmerkingen så kan man parkere som man vil.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 15:20   #73
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

15-åringer som er stengt for oppussing.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 15:31   #74
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

At naboen på plassen bak meg i åpent landskap skal absolutt ha åpent vindu. Hun har en helt annen termostat enn meg, men jeg hater å sitte i trekk også. I tillegg merker en hvor godt vinduene lyddemper, for vi har en trafikkert vei på utsiden også i tillegg til trekken.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 18-02-17, 12:06   #75
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Folk som får lillefingeren og så tar hele hånda. Vi har stilt opp med litt kjøring, henting og overnatting for noen av venninnene til minsta, og nå forventes det at vi gjør det. Jeg mener, jeg kan godt ha noen venninner her i vinterferien fordi det er vanskelig å få det til å gå opp med jobb og barnepass, men da vil jeg bli spurt. Og så føles det ekkelt at jeg satte ned foten og sa nei.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 18-02-17, 19:21   #76
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

At jeg er sykt forkjøla.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 18-02-17, 20:36   #77
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

God bedring!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 18-02-17, 21:32   #78
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Folk som ikke hører,jeg virkelig misliker å snakke foran grupper å vil ikke være leder for en gruppe på 17.Mai men blir ikke hørt. Det finnes mange andre å ta av.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 18-02-17, 21:57   #79
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

15-åringer som er stengt for oppussing.


Gut (16) har forskansa seg i ein hettegensar. Situasjonen har vore fastlåst i to-tre år. Dei får inn mat og drikke, men guten kjem ikkje ut.

Frode Grytten

Folk som alltid kjem med små stikk som liksom skal vere humoristisk meir, og derfor set dei dei ekle blinke-smiliene etter et halvsur melding. Braaaah!!!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 18-02-17, 21:58   #80
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Folk som får lillefingeren og så tar hele hånda. Vi har stilt opp med litt kjøring, henting og overnatting for noen av venninnene til minsta, og nå forventes det at vi gjør det. Jeg mener, jeg kan godt ha noen venninner her i vinterferien fordi det er vanskelig å få det til å gå opp med jobb og barnepass, men da vil jeg bli spurt. Og så føles det ekkelt at jeg satte ned foten og sa nei.

Men så slepp du å gå og vere sur halve ferien fordi du sa ja, og du sette ei grense for deg sjølv. Hurra for det!!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no