Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-16, 12:51   #961
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Godt poeng Njulaif!

Men må vi virkelig ha spoilertag på det som har skjedd hittil?


Tenkte det var av hensyn til de som har spart alle snuttene til kveldens episode på TV.

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 13:04   #962
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Men følger dere en masse instagramprofiler osv for å få med dere alt, eller ligger det samlet et sted?

Frk_Fryd er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 13:10   #963
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Men følger dere en masse instagramprofiler osv for å få med dere alt, eller ligger det samlet et sted?

Jeg gjør ikke det. Jeg er medlem av den der SKAM-gruppa for de over 30, og abonnerer på en tråd der hvor folk legger inn kommentar hver gang det skjer noe. Så går jeg inn å sjekker når jeg har tid/ork/lyst. Praktisk for sånne som meg som hadde blitt gal av å selv skulle sjekke sånt hele tiden.

Og alle oppdateringer om chat-er og Isaks instakonto kommer jo på skam.p3.no.

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 13:11   #964
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Tenker og som Njulaif.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 13:12   #965
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg gjør ikke det. Jeg er medlem av den der SKAM-gruppa for de over 30, og abonnerer på en tråd der hvor folk legger inn kommentar hver gang det skjer noe. Så går jeg inn å sjekker når jeg har tid/ork/lyst. Praktisk for sånne som meg som hadde blitt gal av å selv skulle sjekke sånt hele tiden.

Og alle oppdateringer om chat-er og Isaks instakonto kommer jo på skam.p3.no.

Ja, den varslinga på facebook er super!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 13:41   #966
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg gjør ikke det. Jeg er medlem av den der SKAM-gruppa for de over 30, og abonnerer på en tråd der hvor folk legger inn kommentar hver gang det skjer noe. Så går jeg inn å sjekker når jeg har tid/ork/lyst. Praktisk for sånne som meg som hadde blitt gal av å selv skulle sjekke sånt hele tiden.

Og alle oppdateringer om chat-er og Isaks instakonto kommer jo på skam.p3.no.

Og hva heter denne gruppa?

Frk_Fryd er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 13:42   #967
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Og hva heter denne gruppa?

SKAM - Fanside for deg over 20...

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 13:45   #968
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

SKAM - Fanside for deg over 20...

Takk! Da fant jeg den. Facebooken min krever ofte at jeg må være veldig spesifikk før jeg finner den rette gruppa.

Frk_Fryd er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 22:11   #969
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Godt poeng Njulaif!

Men må vi virkelig ha spoilertag på det som har skjedd hittil?

Nei, ikke nå etter fredagsepisoden er sendt vel?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 22:13   #970
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg bruker også varslingstråden på FB.

http://www.dagbladet.no/kultur/glem-...-even/63950129

Mye jeg gikk glipp av i starten, av "homohint", tydeligvis.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 08-10-16 kl 10:58.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 22:16   #971
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.


Og alle oppdateringer om chat-er og Isaks instakonto kommer jo på skam.p3.no.


Ikke alt. Det er en del av det som blir postet på insta som ikke ligger på p3.no.

For første gang irrer jeg meg over en av skuespillernes prestasjoner. Hun som spiller "Emma" er litt overdrevet og det føles veldig som hun spiller, i motsetning til de aller fleste andre som stort sett oppleves som mer naturlige.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 22:29   #972
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ikke alt. Det er en del av det som blir postet på insta som ikke ligger på p3.no.

For første gang irrer jeg meg over en av skuespillernes prestasjoner. Hun som spiller "Emma" er litt overdrevet og det føles veldig som hun spiller, i motsetning til de aller fleste andre som stort sett oppleves som mer naturlige.

Alt Isak sitt kommer på P3.no, jo.

De andre sitt gjør ikke det. Kun hovedpersonens.

Litt enig ang Emma.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 08-10-16, 00:38   #973
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg er ikke overbevist av Emma. Hun føles litt som de reklamene med han stakkaren som stadig får (70-talls) drama inn i livet sitt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 08-10-16, 01:06   #974
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Vilde er jo brilliant i den nervøse leiarrolla!

Eg høyrde ein som sa at dei ikkje har manus på replikknuvå, bare på dei store linjene og at det er derfor dialogen er så ekte. Eg veit ikkje om det stemmer?

Angåande Emma som skuespelar, synest eg ho får fram den litt pågåande rollen sin - litt usikker på kva som er dårleg skuespill og kva som er irriterande rolle. Eg blei i alle fall irritert då ho kon ut og avbraut Even og Isak. Uansett er det vel ikkje tilfeldig at det er ein karakter med litt androgyn stil som faller for Isak. Og den koblingen til gutt/jente-rollen i Stranger Things er og interessant med tanke på dette med kjønnsidentitet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 08-10-16, 11:01   #975
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Ja, jeg hørte jo Isak sa hun minner om Natalie Portman, men jeg synes hun minner om Ruby Rose.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-10-16, 22:11   #976
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Nokon, jeg tror jeg har lest i intervju med manusforfatter eller serieskaper eller hva hun var, at alt var skrevet ned på replikknivå, men at det var en vanlig oppfatning at det ikke var det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 10-10-16, 10:39   #977
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.854
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Overhørte eldstemann i går. Han ser visst på Skam. Jeg har ikke sett enda men tar vel en titt etterhvert når det ligger endel ute på nett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 12-10-16, 16:48   #978
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Eg ler og ler av klippet fra i dag og Vildes kommentar: "Det er et system her!"

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 12-10-16, 22:25   #979
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.944
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Ha ha, nå ler jeg godt.

banana er ikke aktiv  
Gammel 12-10-16, 22:30   #980
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Vilde!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no