Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Glutenfritt brød med attitude

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-21, 14:19   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt brød med attitude

Fria sine frosne brød er faktisk ganske gode da. Kanelbollene og.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 14:28   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfritt brød med attitude

Fria er vel noen av de jeg opplevde smakte verst. Det er dog lenge siden jeg har smakt, de er så himla dyre. Jeg har innfunnet meg med knekkebrød.

Kamp: Er deigen spesielt tung, siden du presiserer at den skal eltes med Kenwood? Jeg har bare en liten billig-variant av en kjøkkenmaskin, vil den slite med den?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 15:44   #23
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfritt brød med attitude

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

:

Kamp: Er deigen spesielt tung, siden du presiserer at den skal eltes med Kenwood? Jeg har bare en liten billig-variant av en kjøkkenmaskin, vil den slite med den?

Jeg bakte jo i storskala når jeg drev bakeri, derav kraftig (1700watt) maskin. Jeg syns ikke deigen er spesielt tung. Kunne nok fint tatt den for hånd også. Men jeg har som sagt lite erfaring med mindre kraftig maskiner.

La ut oppskriften på ncf sine sider for en stund siden og har fått over 100 tilbakemeldinger og antar ikke alle har kraftige kenwood maskiner.

Alternativ er jo å halvere oppskriften.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 16:30   #24
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Glutenfritt brød med attitude

Super oppskrift Kamp Den skal jeg prøve, men må bare finne en plass de selger Schar melmix først.

Fra frysedisken så handler vi bare Hatting eller Elda. Tenåringen elsker Eldas ostebaguette og jeg liker Hatting sine fiberrundstykker. Vi mener at Hatting sine hamburger brød er helt OK når de blir tint i mikroen (har som oftest litt dårlig tid). Vi liker også Hatting sine pitabrød. Det brukes som erstatning til nanbrød (lager ofte flatbread når vi har tid - bytter ut hvetemel med GF mel og steker i tørr stekepanne).

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 17:44   #25
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfritt brød med attitude

Jeg har spist et brød som jeg så oppskrift på i some de siste dagene.
1 dl havregryn/havremel (kjører bare grynene i blender til det er sånn noenlunde malt)
1 egg
0,5 dl vann
1 ss kesam
0,5 ts bakepulver
1 klype salt

Rører det bare sammen med en skje, sveller i 15 min, spres ut til to sirkler på bakepapir, og steikes på 200 grader i et kvarters tid. Cøliaki-ungen synes riktignok ikke det var så godt, men jeg likte det! (Har laga større porsjon også, og bare gitt det en runde i brødristeren når jeg ikke har spist det ferskt.)

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 17:52   #26
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfritt brød med attitude

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg har spist et brød som jeg så oppskrift på i some de siste dagene.
1 dl havregryn/havremel (kjører bare grynene i blender til det er sånn noenlunde malt)
1 egg
0,5 dl vann
1 ss kesam
0,5 ts bakepulver
1 klype salt

Rører det bare sammen med en skje, sveller i 15 min, spres ut til to sirkler på bakepapir, og steikes på 200 grader i et kvarters tid. Cøliaki-ungen synes riktignok ikke det var så godt, men jeg likte det! (Har laga større porsjon også, og bare gitt det en runde i brødristeren når jeg ikke har spist det ferskt.)

Disse lager jeg en variant av, bare med Cottage Cheese i stedet for kesam. Putter gjerne i og på noen frø hvis jeg har.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no