Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken spillkonsoll?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 12:14   #1
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Hvilken spillkonsoll?

Lurer på om jeg bare skal krype til korset og invitere en spilloksoll til å bo sammen oss.. Poden på 5 år er helt vill etter å spille, han spiller Nintendo når han er til mormor en sjelden gang, og han er råflink! Jeg vil ikke oppfordre han å bruke tiden sin foran tv`n selvsagt, så dette blir eventuellt under strenge vilkår og faste spilletider.

Men hvilken maskin anbefaler dere? Vil jo ha den lenge siden det koster litt da.. Og at det passer til alle? Har jo en pode på 3 år som skal gjøre som storebror og.

Wii...?

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:21   #2
Lyra
Gizmor
 
Lyra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 54
Lyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken spillkonsoll?

Wii er veldig fin for mindre barn, enklere å kontrollere enn f.eks Xbox. Gutter elsker det jo hvis de i tillegg får seg et ratt!

Min datter holder seg til PC spill (utrolig mange bra, som Labbe Langøre og Josefine) samt Nintendo DS.

Lyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:24   #3
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Hvilken spillkonsoll?

Vil ha den lenge ja. Det kan jo bli litt vanskelig, levetiden til en spillkonsoll er vel maks 5 år tenker jeg. Sånn som Playstation 2 og Nintendo Gamecube (forløperen til Wii).
Personlig synes jeg Wii er best for barn. Rett og slett fordi Nintendo sikter sitt spill-bibliotek mest mot barn (eller fryktelig barnslige voksne som jeg).
Se her for et utvalg:
http://uk.wii.com/wii/en_GB/wii_software_3.html
Playstation 3 og Xbox sikter seg mere inn mot ungdom/voksne og dermed er voldsfaktoren mye høyere. Dessuten har jo Wii en fantastisk håndkontroll som kan brukes som ratt, fiskestang, golfkølle og jegvetikkehva. Jeg tenker i mitt naive sinn at sånt er utrolig mye bedre for øye-hånd koordinasjonen enn en vanlig kontroll.
Prismessig ligger den midt mellom Xbox360 og Playstation 3.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:25   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken spillkonsoll?

Wii.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:04   #5
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Hvilken spillkonsoll?

Men kan spill fra F eks Nintendo DS og de andre brukes på Wii? Sånn at vi kan låne spill fra de som har "vanlig" Nintendo? Eller må vi kjøpe kun Wii-spill?

Mor ønsker seg Wii Fit nemlig...

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:09   #6
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Hvilken spillkonsoll?

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Men kan spill fra F eks Nintendo DS og de andre brukes på Wii? Sånn at vi kan låne spill fra de som har "vanlig" Nintendo? Eller må vi kjøpe kun Wii-spill?

Mor ønsker seg Wii Fit nemlig...

Kan nok ikke det, det er to helt forskjellige konsoller selv om de er fra samme produsent.
Edit: dessuten synes jeg personlig at en Wii vil være et mye bedre sosialt samlingspunkt enn en ds på grunn av størrelsen.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 10:15   #7
Lyra
Gizmor
 
Lyra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 54
Lyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken spillkonsoll?

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Men kan spill fra F eks Nintendo DS og de andre brukes på Wii? Sånn at vi kan låne spill fra de som har "vanlig" Nintendo? Eller må vi kjøpe kun Wii-spill?

Mor ønsker seg Wii Fit nemlig...

Nei, det går ikke. Men som den lille piraten jeg er så anbefaler jeg bruk av www.modnet.no hvis dere skal kjøpe Nintendo DS. Kjøp en "Rumble pack" eller noe sånn + minnebrikke (totalt blir det ca 500 kroner). Så kan du....ta backup av spillene dine.

Lyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no