Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-15, 11:16   #41
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Her kommer dommedagsprofeten)

Du tenker kanskje på dette litt generelt og ikke med en gang, men husk på at du lever i Norges kanskje mest ustabile boligmarked akkurat nå. Det vil si at du bør sikre deg mot å kjøpe og selge veldig langt fra hverandre i tid. Så om dere funderer på flytte, så kan det være lurt å gjøre huset så godt som salgsklart, fikse de småtingene man vil fikse før et salg, snakke litt med meglere, osv, kanskje skaffe en takst, slik at når dere kjøper så kan dere selge på sekundet. Prisene synker nå, utleieprisene stuper, og det tar stadig lengre tid å få solgt.

Om det stabiliserer seg litt så er jo ikke det noe problem når man skal inn og ut i samme marked, men når det er veldig ustabilt så øker risikoen ved å sitte på to boliger.

Snakker du generelt for Norge nå, eller spesielt der Hyacinth bor?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 12:22   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Altså. Vi kan jo male! Men huset vårt har 7000 vegger. Vi startet for fire år siden og er fremdeles ikke ferdige.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 12:28   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Snakker du generelt for Norge nå, eller spesielt der Hyacinth bor?

Jeg tenkte der Hyacinth bor, ja. Etter det jeg hører er det en stor smell som ikke er tatt ut på prisene enda, siden folk ikke får det de vil ha (eller trenger, huslånet tatt i betraktning) når de forsøker å selge huset, og så forsøker de leiemarkedet i stedet. Dermed stuper prisene der også, og de kan bli tvunget til å selge likevel. Det at hus ligger ute så lenge er en veldig tydelig indikator, det samme er leiemarkedet.

I Oslo går det jo fortsatt så det griner. Jeg begriper det ikke, men der har jeg tenkt "boble" siden jeg var ny på markedet i 1995, så der skal du ikke høre på meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 12:35   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Jeg tror ikke dommedagsprofetiene slår til i den grad enkelte hevder, jeg, da, jeg tror det fortsatt i altfor stor grad finnes for mange folk stinn av gryn.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 12:51   #45
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror ikke dommedagsprofetiene slår til i den grad enkelte hevder, jeg, da, jeg tror det fortsatt i altfor stor grad finnes for mange folk stinn av gryn.

Joda, "utad" kan mange det virke som om mange har mer gryn enn de egentlig har. Leste dette i dag: http://e24.no/lov-og-rett/flere-inka...oente/23528322

Tror det er veldig mange som lever over evne for å imponere likesinnede.

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 12:51   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror ikke dommedagsprofetiene slår til i den grad enkelte hevder, jeg, da, jeg tror det fortsatt i altfor stor grad finnes for mange folk stinn av gryn.

Det er mulig jeg er naiv, men jeg er også litt der. Hardere tider er det nok, ja, men jeg tror heller ikke på noen kollaps i området. At boligprisene roer seg, det er jo forsåvidt ok, for stigningen har vært vanvittig i 15 år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 12:57   #47
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er mulig jeg er naiv, men jeg er også litt der. Hardere tider er det nok, ja, men jeg tror heller ikke på noen kollaps i området. At boligprisene roer seg, det er jo forsåvidt ok, for stigningen har vært vanvittig i 15 år.

Ville ikke vært veldig positiv hvis jeg skulle ha solgt i Stavangerområdet nå. Resten av landet tror jeg ikke det blir en kollaps med det første.

Greia er at det er mye psykologi med i bildet når først prisene begynner å synke. Det som skjer i en slik prosess er at kjøperne begynner å vente for å se hvor langt det synker. Noe som selvsagt gjør at det synker enda raskere....

Det er ihvertfall utopisk å tro at det aldri kan komme en boligkollaps også i Norge.

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 13:00   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Snipp, her.

Joda, "utad" kan mange det virke som om mange har mer gryn enn de egentlig har. Leste dette i dag: http://e24.no/lov-og-rett/flere-inka...oente/23528322

Tror det er veldig mange som lever over evne for å imponere likesinnede.

Kan være det, men jeg kjenner jo mange veldig godt, og de ER stinn av gryn, altså.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 13:03   #49
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Snipp, her.

Joda, "utad" kan mange det virke som om mange har mer gryn enn de egentlig har. Leste dette i dag: http://e24.no/lov-og-rett/flere-inka...oente/23528322

Tror det er veldig mange som lever over evne for å imponere likesinnede.

Næsj. Andelen høytlønnede med inntekt mellom 700' til 1 mill har ca 10% av 4 mill inkassosaker. De fleste inkassosaker løses ved purring eller 1. inkassobrev.

Jeg har som Polyanna ventet siden ca 1995 på at nå må boligboblen ta slutt her på Østlandet. Ikke engang finanskrisen oktober 2008 ga de store skjelvingene. Selv om storbankene varslet 10% boliglånsrente.

Det er mange voksne mennesker som både har betalt lånene sine, og ikke minst tjent godt på å være boligeiere ila den siste 20 års perioden. Med dagens rente og rentefradrag koster det ikke stort mer å betjene 2 mill i lån enn å leie en to til tre roms.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 13:08   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

At boligprisene flater ut er helt greit, for de har vært kunstig høye lenge her. Selv om det vil gå tregere i boligmarkedet en stund, så tror jeg også det omsider kan åpne markedet for førstegangskjøpere i området igjen. De har vært sjanseløse lenge.

Men, som sagt, det er mulig jeg er naiv. Jeg vet om folk som solgte og skulle kjøpe billig når krakket kom som følge av finanskrisen, og det krakket kom heller aldri. Og jeg tror også det er en myte at mange her lever over evne og pynter på fasaden. Folk har høy inntekt og god råd, og mange i 40-årene rakk å etablere seg i bolig før prisene gikk til himmels. De sitter veldig greit i det nå. (Vi er et lite hakk for unge, men sitter greit likevel.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 13:13   #51
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Et krakk betyr uansett ikke at prisene går helt i kjelleren. Over tid vil prisene alltid stige.

Her er hva som skjedde med prisene i USA når det sank:

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 13:18   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Ja, over tid er fast eiendom et ganske sikkert kort, og så lenge man beveger seg inn og ut i samme marked pleier ikke det om det går opp eller ned å bety så mye. Det er uro og skjelvinger som er mest skummelt når det går litt tid mellom kjøp og salg, fordi det kan bli noen kortsiktige ganske store smell. Litt pga den psykologiske effekten som ble nevnt her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 13:48   #53
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg flyttet fra eldre , schwær enebolig til et ca 10 år gammelt, selveid rekkehus. Det kalles kjedet enebolig siden det er carport mellom husene da, men vedlikeholdet er fremdeles mindre. Det ligger forresten i området rundt der HI bor. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Det er vesentlig mindre vedlikehold, men viktigst for meg, det er motiverende når naboen med det "like" huset gjør en jobb, og det er lettere å komme over dørstokkmila sammen feks på sånne ting som å leie lift sammmen når det må males. Og det sparer penger.

Men jeg tror nabolaget har alt å si. Naboene mine er stort sett ekstremt hyggelige og flittige mennesker. Tonene er enkel, som i at på en dag man ikke har lyst til å prate kan man såvidt slenge et kort nikk over postkassa, mens andre dager har man plutselig en improvisert pizzafest med tre av naboene fordi man bumper borti en av dem på vei inn med hver sin pizza.

Og så understreker jeg det Pessiana skrev.

Jeg har også flyttet fra diger enebolig med tilhørende diger tomt til rekkehus (selveier). Jeg stortrives og skal aldri inn i enebolig igjen. Mitt rekkehus er gammelt og det er selvfølgelig behov for vedlikehold. Men det er vesentlig mindre som må gjøres enn i det gamle to vegger mot en hel haug på eneboligen. Pluss mindre hage.

Naboene mine er supre og ungene stortrives. Ikke er det mer lytt enn at jeg lever fint med det heller (enslig voksen mann på en side, eldre ektepar som bor mer på hytta enn hjemme på den andre). Velfungerende velforening har vi også.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 14:11   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Balanse, vil du prikke meg om området ditt? Hvis du vil? Trenger tips!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 14:13   #55
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Jepp.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 14:27   #56
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Sendte deg en PM, men så nå at du hadde en radius på en kilometer ift å flytte, så tviler sterkt på at min hood er aktuell. Husker ikke akkurat hvor du bor, om jeg har visst det noen gang, men det er vel i nabokommunen?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 15:36   #57
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

I mitt borettslag blir maling satt bort. Den siste tiden har alle vinduer og dører blitt byttet, taket er byttet, huset er malt og råtne veggbord er byttet uten at vi har løftet en finger. Veranda/terrasse og plen/hekk/gjerde må vi selv vedlikeholde. Snømåking er satt bort, men vi må ta rett utenfor egen inngang.

Husleien har selvsagt økt pga omfattende renovering av borettslaget, men nå er det forhåpentligvis en stund til slike store ting må tas.

Skulle vi gjort alle disse tingene i et hus så hadde vi brukt utallige timer eller tatt opp et lån for å få andre til å fikse det (borettslaget tar også opp lån til slike ting), noe som hadde ført til en del ekstra stress.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 17:52   #58
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Altså. Vi kan jo male! Men huset vårt har 7000 vegger. Vi startet for fire år siden og er fremdeles ikke ferdige.

Det går jo på proritering av tid, da. To voksne klarer å male et hus på 14 dager om det ikke regner.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 17:57   #59
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Jeg hadde ALDRI brukt 14 dager av mitt liv til å male et hus, hvis jeg heller kunne økt husleien på 150 kr og så hadde "noen" fikset det. Og som tidligere huseier, som ikke fikset det å eie et helt altfor stort hus, så er det faktisk ganske provoserende når folk bare ler og kimser det bort og sier at det handler om prioriteringer. Prioritering er en ting, gjennomføringen er noe annet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 18:04   #60
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Øverst på min ønskeliste er jo en lettvint, ny enebolig med passe stor tomt i gitte områder av byen. Det er helt utenfor det vi kan betale. Så da har vi kompromisset oss til et rekkehus som er stort nok og fyller alle behov, er praktisk og greit og med avstand til jobb som passer, man kan ikke få alt. Vi kunne ikke ha stort oppussingsobjekt med stor hage, det hadde drept oss tror jeg. Om noen år må vi sikkert gjøre endel vi også, men da er ungene større.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no