Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du fornøyd med boligen din?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 10:17   #21
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Veldig fornøyd med huset og utsikten. Om jeg skal klage på noe, er det at kjøkkenet kunne vært to kvm større. Hater tomta.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:19   #22
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Nei. Huset er helt ok. 3 soverom, stue, kjøkken, bad, vaskerom og innvendig bod. Liten hage.

Men vi bor her bare midliertidig da, til det dukker opp noe annet. Har flyttet tilbake til hjemstedet vår, her er det ikke så mange hus som selges. Så når dette dukket opp så kjøpte vi det for å ha et sted å bo, og vi venter, og venter, på et større hus. Ønsker meg et hus med minst ett soverom ekstra og en stue ekstra. Mulig vi rett og slett må bygge det selv, det er nemlig en flott beliggende tomt vi kunne tenke oss.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:21   #23
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Ikke spesielt fornøyd, men nå skal vi snart flytte. Bygger nytt!

Dette huset er for lite. Badet er knøttlite, håpløst trangt! Entreen er også liten, med fire dører i. Ikke plass til å sette fra seg noen ting. (Eller, det blir jo gjort, og da blir det straks veldig rotete.)

Det nye huset tror jeg vi skal bli fornøyd med, det blir iallefall stort nok!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:25   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

90% fornøyd. Det er et stort hus og det har tatt lang tid å få bodd seg inn og utnyttet huset på en bra måte. Og få til møblering og bilder og sånt.

Nå trenger vi bare et større inngangsparti, så nærmer det seg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:30   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

90% fornøyd.

Bare 90 %!? Himmel, du har jo verdens lekreste hus.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:31   #26
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Ikke fornøyd ennå, men skal bli stadig bedre (vi har bodd her i ca. ni måneder og brukt ganske mye av den tida på å bli foreldre). Holder på å legge parkett i stua akkurat nå; etterhvert skal det samme skje i de fleste andre rom (der det ligger laminat nå). Og så skal det males og flikkes litt, osv.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:33   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

OMG! Bor du i et stort gult hus omringet av en stor park sentralt i Oslo?

Haha - det var gult før....

Neida, det er et ganske vanlig hus fra 1969. Men det er stort og med mye vinduer og dårlig isolasjon og jeg liker å ha det varmt inne. Også er det sentralfyr, og med høye oljepriser blir det da innmari dyrt å holde det varmt.

Også ligger det åpent så all vind treffer det - det har mye å si når isolasjonen ikke er all verden.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:35   #28
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg er fornøyd og blir stadig mer fornøyd. Helt fornøyd blir jeg når roterommet endelig blir barnerom, og vi får byttet ut kjellertrappa og pusset opp trapperommet og lageret nede (skal bli arbeids/gjesterom).

Og så blir jeg om mulig enda mer fornøyd når vi om 4-5 år hiver ut hybelboerne i sokkelen og dermed får stor kjellerstue, ekstra soverom, ekstra bad og nytt inngangsparti.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:41   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jo, jeg er fornøyd med huset. Det er lite, men har god planløsning.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:45   #30
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Huset vårt er alt for lite til oss. Men, utenom det er jeg fornøyd.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:45   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bare 90 %!? Himmel, du har jo verdens lekreste hus.

Takk. Men man ser ting litt mer når man går og gnurer. Eller når man snuble i støvler for ørtende gang. Nå er lillegangen midt i gangsonen, et sted man må gjennom uansett hvor vi skal. Og det blir så rotete.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:47   #32
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Delvis. Jeg skulle gjerne hatt flere kvadratmeter, men det er uoppnåelig med vårt budsjett når vi vil bo innenfor bygrensen i Paris. Vi har pusset opp andre etasje (bad og soverom) og laget takterrasse, og er veldig fornøyd med det vi har gjort her. I første etasje har vi stue og kjøkken som jeg ikke er fornøyd med, spesielt kjøkkenet er helt forferdelig. Dessverre har vi ikke penger til å pusse opp første etasje på lenge, hvis jeg ikke vinner i lotto (og siden jeg ikke spiller er det veldig lite sannsynlig), så jeg må nok leve med det fæle kjøkkenet mitt en stund til.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:47   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

90% fornøyd.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bare 90 %!? Himmel, du har jo verdens lekreste hus.

Tenkte det samme.

Jeg er ganske fornøyd med huset vårt, men det har forbedringspotensiale. Noe har vi planer om å gjøre noe med om et par år, mens andre ting bare får være som de er. Det har tatt tid å bo seg inn i huset, akkurat som med Polyanna, men det kommer seg. Det beste med huset er at vi har god plass til gjester, noe som gir oss rom til å ha foreldre på besøk over lengre tid uten at vi klikker. Den største ulempen med huset som det er nå er nok at vaskerommet er nede i kjelleren, og der er det kaldt og ukoselig og ikke minst langt å gå. Det har vi planer om å få fikse om noen år, må bare spare litt penger først.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:48   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Semifornøyd.

Fornøyd med at det er nytt og vi har valgt endel løsninger selv. (Posistivt med å kjøpe prosjekthus). Fornøyd med at vi har kjellerstue og greit gjestebad/vaskerom.

Misfornøyd med størrelse på gangen og barnerommene - de er for små! (ulempen med nye prosjekt). Huset er vel generelt litt for lite for oss.

Jeg synes vi bor litt vel tett, men samtidig gjør det meg ikke så mye nå med små barn.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:50   #35
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Det kommer seg, det gjør det virkelig.

Vi kjøpte huset i 2005,vi falt for tomten og tenkte at resten kan vi ta etterhvert. Vi har laget et nytt bad, vaskerom og har pusset opp 1.etsaje med 3 soverom. Vi mangler kjøkkenet, men i det store og hele er vi veldig glad for å bo her. Og beliggenheten er det beste.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:53   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg er veldig, veldig fornøyd med tomta og beliggenheten. Litt lite kveldssol, men herlig med diger hage, delvis naturtomt og stor gårdsplass. Litt mye å måke på, men nå er det ganske sjelden det snør så det er et lite problem.

Jeg er også fornøyd med rominndeling og størrelsen på huset. Men siden det meste utvendig og innvendig var nytt i 1979 og litt utpå 80-tallet så er jeg ikke på langt nær fornøyd med hvordan ting ser ut. Særlig innvendig har vi masse igjen å gjøre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:31   #37
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi er ganske fornøyd. Vi har bygd det selv da, så vi burde jo være fornøyd. Men enkelte ting er ikke blitt helt som vi hadde tenkt, men det er bagateller. I høst fikk vi på plass og innredet ferdig 25 kvm kjellerstue som vi er kjempefornøyd med. (delvis sokkel, så det er 3 ordentlige vinduer der). Innen sommeren er over håper vi at vi har ferdig en inngang i sokkelen som gir oss større gang, og et lite do i tilknytning til kjellerstua. I løpet av neste år håper vi at vi får til kjølerommet vi har planer om i kjelleren, og da er huset vårt helt ferdig faktisk.
Vi har et hus på 250 kvm med 4 soverom, 2 stuer, 2 bad og 1 do.

Vi er fornøyd med beliggenhet, 500 m fra barnehage og skole, 2 km fra min jobb. Rolig barnevennlig område med lite trafikk. Og vi har den fineste tomta solmessig sett. Vi har kveldssol til kl. 22 på sommeren.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:32   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi begynner å få det litt for trangt (65 kvadrat på 4 personer), men ellers er jeg godt fornøyd. Romløsningen med tre små soverom er genial, og jeg synes det er stor stas med separat kjøkken der man kan lukke døra bak seg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:38   #39
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

NEI! Vi bor i blokk. Jeg trenger vel ikke å si så mye mer, alle som noensinne har bodd i blokk, spesielt med barn, vet hvor jævlig det er.

Nei, du, det vet vi ikke. Jeg har bodd i blokk i hele mitt liv, hvorav x antall år som barn selv og med småsøsken, og fem og et halvt år med barn, og jeg kan med hånda på hjertet si at det har vært helt utmerket.

Vi er til og med veldig fornøyd med vår 63 kvms blokkleilighet hvor vi bor fire personer nå. Men litt trangt har det blitt, så nå skal vi snart flytte til en 30 % større leilighet over to plan og med terrasse. Det skal nok bli gildt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:39   #40
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg er egentlig fornøyd med selve leiligheten, men skulle ønske vi hadde litt mer oppbevaringsplass, og kanskje et ekstra rom til gjester. Men er veldig fornøyd med planløsningen (alt på ett plan), god uteplass, som gir oss et "ekstra rom" på sommeren, og bare vi får kommet oss i gang med en lite oppshining av kjøkkenet, så er det slik vi vil ha det.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no