Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Genialt med to oppvaskmaskiner?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 14:50   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?

Det er en tanke som ikke har falt meg inn en gang, og skjønner godt Joey-eksempelet. Vi er bare tre. Skal man liksom ha det i stedet for kjøkkenskap? Eller skitner man til så mye at man kan fylle opp to maskiner om kvelden?
Jeg har ingen tro på at man greier å holde det ryddigere med to maskiner uansett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 15:25   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?

Genialt spør du meg! Og noe jeg har tenkt å anskaffe oss i fremtiden
Som lat og dårlig husmor med ett enormt forbruk av kopper og bestikk(les: omtrent alt vi har i skapet blir brukt daglig) og kjøring av oppvaskmaskinen to ganger i døgnet uansett, er jo dette den ultimate latmannsløsningen.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 15:32   #23
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det må da være genialt? Da har man alltid en maskin å sette skitne glass inn i så slipper man å ha de stående på benken. Selvsagt kan man si at da er det jo bare å tømme den fulle, rene maskinen og sette inn glasset der, men erfaringer tilsier vel at oppvaskmaskiner sjelden blir tømt i det øyeblikket de er ferdig, liksom.

Ja, det var for denne grunnen jeg også tenkte det. (Plass er ikke et problem) Vil ikke ha det for å ha en til skitten og en til rent.

F.eks så blir oppvaskmaskinen nesten full før middag, og så etter middag så er det ikke plass til alt fra middagslagingen, barnehagesekkene, osv. Synes det er kjedelig å la det stå igjen mye skittent på benken eller i kummen, når alt "endelig" er shinet til kvelden.. Og så frister det lite å ha hast med å måtte ta ut av maskinen når alt er rent senere på kvelden, for å da bli kvitt siste rest.

Tenkte det kunne være mye deiligere med nok plass alltid.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 15:35   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?

Det er genialt. Vi har det, og selv om vi ikke får ryddet ut av maskinen med en gang ting er vasket, har vi alltid et sted å stable den skitne oppvasken, så den ikke havner på benken eller i kummen. Og det sparer skapplass. Anbefales! Jeg skal aldri bo med bare en oppvaskmaskin igjen.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:06   #25
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det må da være genialt? Da har man alltid en maskin å sette skitne glass inn i så slipper man å ha de stående på benken. Selvsagt kan man si at da er det jo bare å tømme den fulle, rene maskinen og sette inn glasset der, men erfaringer tilsier vel at oppvaskmaskiner sjelden blir tømt i det øyeblikket de er ferdig, liksom.

Hos oss hadde det bare endt med 2 vaskemaskiner med rent før de ble tømt, og da enda mere og rydde samtidig. Jeg ser ikke helt den med 2 oppvaskmaskiner utenom en er veldig mange i husstanden. Men jeg kunne sikkert hatt det om jeg hadde hatt kjempekjøkken. Må jo være genialt når en har gjeser, noe vi ofte har over mange dager. 2 vaskemaskiner og 2 stekeovner, det hadde vært bedre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:21   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?

Du plukker vel bare rent ut av maskinen da, tenker jeg? Genialt for unger som ikke når opp i skapene, blant annet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:26   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

For meg høres det bare ut som merarbeid. Ugh. Jeg har mer enn nok med å rydde ut av én maskin.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:26   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg kommer fra en diger familie, men det holder med en oppvaskmaskin. Det er bare at man fyller den og kjører oftere, ikke sant? Så mens vi i firemannsfamilien kjører en oppvaskmaskin om dagen, så kjører min mor en pr. måltid når alle er hjemme. Og når alle er hjemme er det 20 stykker rundt bordet. To oppvaskmaskiner virkelig bare tull. To stekeovner, derimot, eller faktisk, to komfyrer. Genialt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:28   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Du plukker vel bare rent ut av maskinen da, tenker jeg? Genialt for unger som ikke når opp i skapene, blant annet.

Man har da ikke ting i skap - annet enn vinglass, glassboller, vaser og karafler? da jeg hadde mitt eget geniale kjøkken som jeg hadde planlagt selv, så hadde jeg alt i skuffer, og ungen, den gang 4 år, nådde alt. Det blir mye mer orden når man har mange mange skuffer, og setter kjeler, tallerkner og til og med vanlige kjøkkenglass oppi skuffene. Skuffene bør kles med matter/silikon el.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:30   #30
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

To oppvaskmaskiner trenger vi ikke, men to vaskemaskiner derimot... :jatakk:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:32   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg har flere ganger i det siste tenkt at det hadde vært noe for oss.

Jeg liker ikke å sette på oppvaskmaskin hvis den ikke er full.

Det ender ofte opp med masse oppvask som står på kjøkkenbenken mens maskinen går. Jeg er lei av å ha oppvask stående på kjøkkenbenken og hadde likt å heller ha en maskin nr. 2 å sette det i.
Jeg hadde uansett satt rene kopper og kar tilbake i skapene, men jeg hadde unngått alt det som hoper seg opp på benken.

Jeg er utrolig lat på oppvask og vasker omtrent alt i maskinen. Skal vi da lage ting fra bunnen av slik vi ofte gjør blir det ganske mye oppvask ut av det.

Det var enklere i Toro-perioden min da en gryte var det som trengtes til en middag.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:33   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

To vaskemaskiner har vi, men kun den ene er så langt montert. Det jeg ser for meg er at den gamle vaskemaskinen skal bli brukt til skikkelig ekle skitne ting som f.eks mannens arbeidsklær, dørmatter osv. Vi har en kjapp vaskemaskin og trenger ikke to av hensyn til at det hoper seg opp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:49   #33
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg synes det er smart og ville ha vurdert det hvis jeg skulle hatt totalt nytt kjøkken. Grunnene er de samme som flere nevner:
* Fint hvis man har gjester eller av andre grunner varierer mye med mengden oppvask.
* Den ene vil i praksis fungere som et ekstra skap, og er fint når man har barn (på grunn av rekkevidden) og det "vanligste" vil stå i dette skapet.
* Man slipper å ha oppvask stående på benken (som jo også bare er en form for oppbevaring) hvis man har mer enn man kan fylle i en maskin.
* Det er mer miljøvennlig for man kan alltid kan vaske smekkfulle maskiner.

Hvis man har tenkt å la det fungere som en gigantisk oppvaskmaskin ser jeg problemer med en slik løsning.

Kjenner jeg faktisk gleder meg til å innrede et kjøkken. Mulig jeg bare er blitt gal, eller det er så lenge til at jeg ikke har rukket å begynne å grue meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 19:06   #34
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

* Det er mer miljøvennlig for man kan alltid kan vaske smekkfulle maskiner.


Kanskje det er derfor jeg prakkes litt mer enn resten?
Jeg vasker aldri noe annet enn smekkfulle maskiner.

Kanskje det vanligste er å vaske maskinene i forhold til når det er praktisk greit å tømme de?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 19:21   #35
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg vasker heller aldri noe annet enn helt fulle maskiner. Etter en dag med fire personer som spiser frokost og middag (for det meste lagt fra bunnen), er maskinen helt fullt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 19:21   #36
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

I min verden høres det helt flott ut, men jeg har dårlig plass så det kommer aldri til å skje.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 19:59   #37
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg vasker heller aldri noe annet enn helt fulle maskiner. Etter en dag med fire personer som spiser frokost og middag (for det meste lagt fra bunnen), er maskinen helt fullt.

Vi vasker også bestandig fulle maskiner, og det medfører at det ofte står igjen skitten oppvask på benken mens maskinen går.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:05   #38
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg synes det høres enkelt og greit ut i teoriten, forferdelig rotete og tøysete ut i praksis.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:20   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg kunne i grunn ha tenkt meg både to stekeovner og to oppvaskmaskiner. Hvis vi hadde plass, og det har vi ikke. Det går kjapt tre kjeler, en stor lasagneform og diverse rekvisita i løpet av en enkelt middag, og da er maskinen nesten full.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:27   #40
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg skulle gjerne hatt to komfyrer om jeg hadde hatt plass, men to oppvaskmaskiner trenger jeg ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no