Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Genialt med to oppvaskmaskiner?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-10, 19:25   #81
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg lurer på det samme som Irma, min maskin bruker nemlig også under 10 liter med vann.

Feilfeil, vår bruker 11,1 liter, ser jeg nå. Rett skal være rett.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:25   #82
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men uansett er det vel bedre å vaske kjeler i en kum med vann enn i rannende vann? Sånn miljømessig sett?

Jo, det er det helt sikkert bedre å vaske i fylt kum enn i rennende vann med tanke på vannforbruk. Som sagt vasker vi kjelene i oppvaskmaskinen, så jeg har i grunn ikke tenkt så mye på det med rennende vann i forbindelse med oppvask. (Jeg googlet og fant ut at man beregnet rundt 60 liter vann på en runde med oppvask i kummen. Jeg antar at man da også iberegner litt rennende vann.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:28   #83
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og om du får plass til kopper og kar + panner i maskinen, så vær så god. :ekstremt raus:

Panner vasker vi for hånd. Som regel av typen enkel kattevask litt ettersom hva vi har stekt, ikke i fylt kum.

Man kan kanskje dytte panner i oppvaskmaskinen også? Noen som har erfaring med det, tåler pannene oppvaskmaskin?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:32   #84
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Stekepanne med teflon liker ikke oppvaskmaskin så godt. Kaseroller av stål (?) blir matte, men de av aluminium (tror jeg) holder seg bra. Det man kan risikere er at plasthåndtak løsner, tror jeg. Jeg ville heller ikke vasket jerngryter i oppvaksmaskinen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:15   #85
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg vasker teflon og stål i maskinen. Går så bra atte.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:25   #86
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Hvis jeg skulle ønske meg noe annet på oppvaskfronten må det bli en storkjøkkenmaskin. Ser ikke behovet for to maskiner. Vi fyller en maskin om dagen når vi vasker alt stort for hånd.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:42   #87
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg kunne godt hatt det dersom vi hadde hatt plass. :lat:

Vi kjører ellers maskinen hver kveld etter leggetid for barna. Da er den smekkfull med mindre vi har hatt veldig lettvint middag.

Hver kveld? Jøss.
Er maskina lita da eller? Det er jo plass til rimelig mange glass og tallerkener i ei maskin?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:44   #88
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg vasker teflon og stål i maskinen. Går så bra atte.


Jeg vasker også stål i maskinen, men de er veldig matte.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:45   #89
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hver kveld? Jøss.
Er maskina lita da eller? Det er jo plass til rimelig mange glass og tallerkener i ei maskin?

Tja, den er innebygget fra Bosh. :dunno:
Og full, jeg har jo inni minst to kaseroller, matbokser og plastboller og sånt også da. Sjelden vi bare har en kaserolle til middag. Eneste som ikke brukes i maskinen er stekepannen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 00:35   #90
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Nå har jeg reflektert litt å funnet ut at jeg skal ha to oppvaskmaskiner. Gleder meg! Jeg elsker å ha det skinnende rent og ryddig på kjøkkenet mitt og jeg er lite glad i stress. Med to oppvaskmaskiner vil jeg alltid ha plass til alt som blir skittent. Slik at kummene og alle benkeflatene alltid kan få lov til å skinne plettfritt, uavhengig av hvor mye oppvask det er mens ene maskinen er full.


Jeg elsker å leve enklest mulig, og så det er viktig for meg at det ser pent ut rundt meg. Derfor planlegger jeg det meste i forhold til å få det lettvindt for meg i tillegg til fint.


To stekeovner har jeg allerede. En med tilleggsmuligheter for damp, og en med grillelement, slik at jeg alltid har ovn til det som skal lages. Og jeg har 5 stekeplater (3 store) slik at jeg kan kokkelerere helt fritt uten prakk. Har to store oppvaskkummer, der den ene er ekstra stor med plass til ovnspanner og mere, slik at jeg slipper prakk med håndvasken. Kjøleskapet har jeg valgt i fullstørrelse, slik at jeg har det lettvint med at det er oversiktlig og ikke blir for trangt. Og jeg har valgt å ha et innebygget fryseskap i fullstørrelse med gjennomsiktige skuffer, på kjøkkenet, slik at jeg mest lettvint kan få brukt frysevarene.


To vaskemaskiner har vi derimot ingen behov for. På badet har jeg lett tilgjengelig plass til å ha alt av skittentøyet ferdig sortert pent ute av syne. Og siden vi alle har flere sett med tøy, har jeg ingen behov for å intensivere hurtigheten for hvor fort tøyet blir rent.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 01:08   #91
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Høres ut som om du har et stort og deilig kjøkken.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 01:31   #92
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Høres ut som om du har et stort og deilig kjøkken.

Takk. Det er ikke så veldig stort, men jeg har valgt løsningene ut i fra det jeg har behov for.


F.eks så har revet veggene som stengte det litt inn, og så trekt kjøkkenet litt inn i spisestuen. Valgte å forlenge den ene kjøkkenveggen istedenfor å ha den mer vanlige løsningen med sjenk. Dermed fikk jeg et åpnere kjøkken med store benkeflater i tillegg til å få inn modulene jeg ønsket meg. Praktisk og det ble veldig pent. Stemningsfullt ble det også, med forskjellig belysning og mulighet for demping.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 17:42   #93
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Du skjønner at jeg kommer til å si at du må legge ut bilde nå, ikke sant?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 18:14   #94
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Det hørtes ut som et drømmekjøkken!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 18:18   #95
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

To oppvaskmaskiner står på lista over ting jeg ikke skal ha, sammen med kaffetrakter, vannkoker, mikrobølgeovn og tørketrommel. Jeg skulle heller ikke ha toastjern, men Bror forbarmet seg over barna og gav dem det i presang Aluminium, skarpe kniver, alt av tre, myke slikkepotter og jern vaskes for hånd. Men jeg fyller ikke kummen til randen, for å si det sånn. Og det er enkelt å få rent om det tas raskt etter matlaging.

Det jeg har og som jeg aldri mer skal bo uten, er to steikovner

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 18:26   #96
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Hvorfor vil man leve uten vannkoker, mikrobølgeovn og tørketrommel

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 18:28   #97
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Hvorfor vil man leve uten vannkoker, mikrobølgeovn og tørketrommel

Av disse tre har jeg kun tørketrommel og savner ikke de to andre.

Jeg ville ikke hatt to oppvaskmaskiner, men hadde planer om 2 vaskemaskiner der vi bodde før. DET ser jeg seriøst monn i.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 18:30   #98
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Jeg kan iallefall svare for vannkoker for min del. Det går kjappere å koke opp vann på induksjonstoppen enn i vannkokeren. (Vi har vannkoker allikevel, siden vi har en gutt som har trengt flaskemat om natta.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 18:39   #99
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Hvorfor vil man leve uten vannkoker, mikrobølgeovn og tørketrommel

Hva i all verden skal jeg med det?
Vann kokes på induksjonsplata.
Mikrobølgeovn arva vi i sin tid etter Svigerfar, etter 6 måneder med 0 bruk ga vi den bort.
Tøy tørker vi i tørkerommet i kjelleren eller ute.

Det er jo superenkelt, alle har da tørkerom

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 19:56   #100
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

For dem av oss som bruker gjesterom som tørkerom... vel, det er to etasjer unna tørketrommelen, og bruker ti ganger så lang tid som den...

For dem av oss som stadig vekk (dessverre, jeg er ikke supermor, så det blir gjerne sånn oftere enn jeg liker) varmer barnemat på glass, er micro ganske genialt, fordi å varme det på ovnen tar... ti ganger så lang tid, MINST.

Og, vel.. indusksjon har vi heller ikke.

Så, vi har vannkoker (ikke at den brukes så mye da), og tørketrommel og micro (sistnenvte kjøpt etter at guttungen ble så gammel at middagsglassene kom inn i vårt liv, og etter noen mnd med varming i vannbad)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no