Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinoff - merker du matboksene til barna?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 10:01   #21
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Altså her har jeg min natursvin side for jeg har ikke matbokser til ungene, her går det i plastikkposer, rett og slett for av vi ikke klarer å løse logistikken med å ta med matboks hjem, huske å ta inn i bilen og huske å vaske denne.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:01   #22
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jeg merker med klistrelapp på bunn og lokk. Det samme gjelder flasker og leker.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:02   #23
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Her merkes både matbokser og vannflasker.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:04   #24
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De fleste merker heldigvis yttertøy og sko og sånt (sko er det utrolig viktig å merke, for unger elsker å "stjele" sko og hive dem rundt i garderoben), men veldig mange glemmer å merke matbokser. Der jeg jobber går det greit siden ungene kun har matbokser med seg til frokost, men nå i juli får de ingen måltider i barnehagen og ungene har med seg både 2 og 3 matbokser hver. I tillegg er alle avdelingene samlet rundt et langbord til alle måltidene, så da er det 5000 (for å overdrive litt) matbokser å holde styr på. Argh!

Dersom disse barna vanligvis får mat i barnehagen så skjønner jeg faktisk litt at matboksene ikke merkes for noen uker midt på sommeren.

Likevel skjønner jeg godt at det fra ansattes side er desto mer nødvendig når det kanskje er flere og andre barn (sånn er det ihvertfall i vår barnehage) og dere ikke kjenner matboksene like godt.

Takk for innspill. Innser at vi har slurvet litt med merking i det siste.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:14   #25
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Ja, alltid.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:20   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jepp. Det og zinksalver, solkremer, solbriller, kopper, drikkeflasker etc. Jeg bruker å ha et brett klistrelapper i hylla til ungene på skolen og i barnehagen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:29   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Skjønner at jeg må kjøpe klistrelapper... har merketusj, klarer oss vel med den sånn i krisefall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:31   #28
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Matboksen er merket, ja.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:36   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Jeg er sånn merke-nazi og merker ALT.

Jeg også. Merker nesten alt som kan være kjekt å få tilbake dersom det dras med ut av huset.

Ikke minst Nintendo'en og spillene til den.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:40   #30
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Ja, merker alt fra lokk til sko.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:41   #31
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Ja, både matbokser og flasker merkes.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:45   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jepp.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:47   #33
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

De merkes, men likevel kom han hjem med feil matboks her om dagen. Jaja, navnelappen hadde falt av på den boksen vi fikk med hjem.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 11:42   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Den er merket, men det er egentlig bare fordi far i huset hadde en Dymo-maskin liggende i bilen og den måtte vi jo teste.
De har bare med mat til frokost, og Knotten har selv full kontroll over matboksen sin. Dessuten er han den eneste som har akkurat sånn matboks.

Sånn generelt så har jeg ziplock-pose med merkelapper og ferdig oppklippet hullstrikk (til regnbukser) hengende på plassen hans, så det er ikke noe problem å merke i en fei om noe er glemt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 11:45   #35
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jeg merker så og si alt som blir tatt med i barnehagen. Men en morgen jeg hadde det litt travelt merket jeg ikke matboksen. De spiser så og si aldri frokost der så det er sjelden jeg har med matboks. Og etter det har jeg ikke sett noe til matboksen vår. Så jeg lærte på den.
Men det er også det eneste som har blitt borte i barnehagen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 11:47   #36
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sånn generelt så har jeg ziplock-pose med merkelapper og ferdig oppklippet hullstrikk (til regnbukser) hengende på plassen hans, så det er ikke noe problem å merke i en fei om noe er glemt.

Det var kjempe lurt. Takk for tipset. Jeg pleier å ha merkelapper i lomma på jakka, men du kan jo banne på at jeg ikke har på meg den jakka når jeg trenger det. Veldig smart å ha slike strikk liggende også.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:42   #37
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Ja, merker med tusj. Både matbokser, drikkeflasker og termoser.

Og sekker, sitteunderlag og grillpinner.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:19   #38
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jepp, fine små klistrelapper.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 16:52   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Altså her har jeg min natursvin side for jeg har ikke matbokser til ungene, her går det i plastikkposer, rett og slett for av vi ikke klarer å løse logistikken med å ta med matboks hjem, huske å ta inn i bilen og huske å vaske denne.

Det er mange foreldre som har med plastposer, men da pleier de å skrive navn med tusj utenpå.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dersom disse barna vanligvis får mat i barnehagen så skjønner jeg faktisk litt at matboksene ikke merkes for noen uker midt på sommeren.

Ja, jeg tror mange foreldre kanskje ikke helt innser at det kan bli problematisk for de ansatte, siden de ikke er vant med at det er sånn. Men det gjør jo ikke akkurat noe å merke matboksene heller, selv om det er for kort tid. Dessuten har de som spiser frokost i barnehagen med seg matbokser hele året. Jeg har merket alle matboksene (min sønn går i samme barnehage).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 16:57   #40
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Selvfølgelig merker jeg matboksene. De er jo enkle å merke. Sko og sokker og klær og og og derimot ...

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no