Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange kvadrat?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 11:00   #41
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi har 120 kvm og blir 5 til våren. Trur vi skal klare oss greit, men vi treng å flytte på litt veggar. Stua må bli mindre og det eine soverommet større. Og boden må bli bad. Og på sikt vil eg innrede loftet til ei loftstue slik at ungane har ein plass å trekke seg vekk frå oss voksne når dei får besøk. Men då slit vi virkelig med lagringsplass! Må rett og slett berre bli flinkare til å kaste ting.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:06   #42
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi har 200 kvadrat, til fem, og det er akkurat passe. Jeg har hobby som etterhvert krever litt plass (fire symaskiner og et eget rom til stoff, strykeplass, skjæreplass osv...). Ungene og jeg deler på kjellerstua, og det fungerer bra foreløpig.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:07   #43
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er 4 og har 140 kvm fordelt på 3 etasjer (15 kvm av det er bod - en på 4 kvm i underetasjen og en på 11 kvm på loftet som skal bli skikkelig garderobe for sommer/vintertøy.) Vi har tre soverom, bad, bod og kontorplass i en etasje, stue, kjøkken, gang, vaskerom/dusjbad i en etasje og loftsstue/gjesterom, bod i toppetasjen. Dette passer perfekt for oss, men jeg ser at om vi skulle hatt et barn til ville vi hatt et soverom til i samme etasje som de andre (her er forresten utbygging fullt mulig ), og litt større stue.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:11   #44
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er per nå 4 stk på 220 kvm + full kjeller og stort loft ( ikke full ståhøyde alle steder).
Barna har hvert sitt ganske lite rom, men derimot en stor tv-stue å boltre seg på.

Konklusjon : Det er veldig veldig mye å vaske

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:12   #45
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

5 stk på 240 kvadrat, har god nok plass. 60 kvm leier me ut og skal bruke sjølv når ungane blir større. Da får dei eigen inngang, bad, kjøkken, tvstue o.l. med åpent til oss (stengt av no når me leier ut).

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:19   #46
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi har rundt 160 kvm, fire i familien, tre soverom på samme plan og et soverom/gjesterom/kontor i tillegg. Litt lite bodplass, men det kommer seg når vi får carport med tilhørende bod. Vi har et uinredet bad, det fungerer p.t som bod, og det blir ikke innredet før carport og bod ute er klar. Sykkelen min fortjener å stå inne.

To der ene stuen også er inkludert kjøkken. Kunne tenkt meg mer golvplass i dette rommet, men trenger det ikke. Veldig glad for at vi har stue nr to når småttisene vokser til.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:20   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

4 Stykker på 115 kvm. Helt greit men ønsker meg veldig et soverom/oppholdsrom ekstra... Vi har uinnredet rom i kjelleren på 30 kvm som skal bli kjellerstue, vaskerom/dusj/wc og gang med utgang - engang i fremtiden....

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:30   #48
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi bor tre på 77 kvm. Vi har forsåvidt nok kvadrat, og planløsningen utnytter dem godt, men hos oss er problemet at vi bor så "kompakt" at vi aldri kan trekke oss litt unna hverandre. Uansett om man lukker dører hører man mye av det som skjer i alle de andre rommene, og jeg ønsker meg en kjeller- eller loftstue som ungene kan bruke når de har venner på besøk. Hvis ikke ser jeg for meg at det blir lite besøk her i årene framover.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:39   #49
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi bor 4 stk + stor hund på 100 kvm. Men de er ikke så godt utnyttet, med stoor stue og kun to soverom. Vi synes vi har liten plass, og gleder oss til vi blir ferdige med huset vi planlegger å bygge snart. Det blir gedigent (mye pga min manns kino-underetasje), og jeg gruer meg til vaskingen.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:44   #50
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er fire på 75 m2, ALT for lite. Men vi har en kjeller som er like stor, og når den er pusset opp har vi ca 150 m2. I tillegg har vi rundt 35 m2 kjeller på garasjen som skal innredes når gutta blir tenåringer. Så vi har igrunn nok areal.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:47   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er 3 på 75-80 kvadrat, og det kunne vært nok om planløsningen var bedre. Nå håper vi å få bygget ut, slik at vi får mellom 30 og 50 kvadrat til, og da har vi virkelig god nok plass.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:47   #52
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Jeg er ikke sikker på hvor mye det er her på hovedplanet, men om/når vi bygger på, så blir tilbygget vårt ca like stort som deres. Huset vårt er langt og smalt, ca 14m x 7-8m tror jeg, og planløsningen er teit.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:49   #53
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er fem og har 236 kvm. Det er akkurat passe.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 12:36   #54
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Vi er fem og har 236 kvm. Det er akkurat passe.

Ja, men du hadde det akkurat passe den helgen vi var sju på 43 kvm også.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 12:41   #55
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er fire på litt over 100 effektive kvadratmetre. Jeg kunne egentlig tenke meg 15 kvm til, men er ellers strålende fornøyd med de kvadratmetrene vi har.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 12:46   #56
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi er 5 personer på ca 130-140 kvm, ingen kjeller. Skulle gjerne hatt mere plass, ja. En loftstue til ungdommene og mere bodplass er det jeg ønsker meg.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 13:34   #57
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi har mer enn nok plass. Kan det være nærmere 200 på fire personer, mon tro? I tillegg har vi en leilighet på 90 som vi tar inn i huset ved eventuelt behov, pluss et lysthus som fungerer som ekstra stue. Dobbel garasje og en egen oppbevaringsgarasje og en jordkjeller til rot. Det rare er at vi på fem måneder har klart å fylle opp vanvittig mye mer enn jeg hadde sett for meg, så jeg tror du har et poeng, Blondie. Vi var mye flinkere til å rydde da vi bodde på 120 med carport.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 13:37   #58
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Vi har nylig blitt 5 og bor på 100kvm, har masse plass

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 13:54   #59
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Det er jo ganske avhengig av planløsningen blant annet. Et hus på 150 kvm kan være like bra som et på 200 i noen situasjoner. Vi har en litt teit planløsning som gjør at jeg gjerne skulle hatt mer plass, men tror en bedre planløsning med like mye boareal hadde vært tilstrekkelig.

Amen.
Vi har vel rundt 180 kvm. men håpløs planløsning på en del ting som ikke er så enkelt å gjøre noe med ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 14:10   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Hva er "god planløsning"? Jeg liker veldig godt planløsningen her i huset: Inngang, bi-inngang/vaskerom, gjestetoalett og stue med åpen kjøkkenløsning i 1. etg. Soverom, bad og loftstue i 2. etg. Sokkelen er utleid. Grunnflate på 100 kvm.

Om jeg skulle forandret på noe så ville jeg endret de 3 store soverommene til 4 mindre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no