Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?
Musikkinstrumenter?! Til husbruk?! 22 15,28%
1 16 11,11%
2-5 61 42,36%
5-10 23 15,97%
Flere enn 10 22 15,28%
Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 08:37   #1
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Det lurer jeg på etter at de to eldste kom hjem med ytterligere et instrument hver. Jeg har en følelse at vi ligger litt over snittet, nemlig...

Spesifiser gjerne i tråd hvis du vil - hva slags instrumenter, og hvor mange utøvende musikanter?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:38   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Haha- så mange at jeg seriøst ikke har tall på de..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:42   #3
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Får svare selv også:

3 utøvende musikere foreløpig.

2 trompeter
1 c-trompet
3 kornetter
1 Flügelhorn
1 banjo
2 gitarer
2 ukuleler
2 pianoer (ja!)
1 munnspill
2 blokkfløyter
1 tverrfløyte

Samt diverse rytmeinstrumenter; maracas, tamburin, rytme-egg.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:45   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Ett piano, to gitarer, og en ganske fin xylofon, eller egentlig heter det vel noe annet, for den har metalltangenter.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:45   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

To, hvis blokkfløyter teller.
Btw, den ene er en tussefløyte fra Egil Storbekken.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:46   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Vi har en barnegitar som mangler en streng hvis det teller. Ingen av oss kan en eneste note her i huset.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:46   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Vi har en gitar som ingen kan spille på.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:47   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Ehm ....ingen!! Med mindre en maraccas teller!??

Jeg er vokst opp i et hjem med blokkfløyte, munnspill, gitar, trompet og piano. Spilte selv F-horn og Walthorn da jeg gikk i korps. Jeg antar vi får instrumenter i hus når ungen blir litt større; ønsker meg piano.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:49   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

I leiligheten:
Piano
2 stk blokkfløyter
Munnspill

I boden:
gitar
trompet

Jeg kan faktisk spille ordentlig på blokkfløyte, og gjør det innimellom. Ungene synes det er veldig gøy. Jeg synes ikke det er like gøy når de etterpå har lyst til å spille.

Jeg spiller litt piano (er virkelig ikke flink). Snuppa øver seg litt forsiktig.

Vi er ikke egentlig særlig musikalske.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:50   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Jeg kan jo prøve å liste opp det jeg husker...
3 B trompeter
2 C trompeter
4 B kornetter
1 ess/d trompet
1 f/g trompet
1 piccolotrompet
2 tverrfløyter
1 piccolofløyte
2 seljefløyter
2 bambusfløyter
1 obo
1 waldhorn
1 tysk trompet som kan spilles
1 tysk trompet som er laget til lampe
1 posthorn
2 signaltrompeter
1 xylofon (kromatisk)
1 kinesisk blåseinstrument
1 kinesisk strengeinstrument
1 liten bongas
1 stor bongas
diverse slaginstrumenter
3 blokkfløyter
1 munnspill
1 piano
1 synt
1 gitar
1 kinesisk tromme


-og sikkert masse mer som jeg ikke kommer på i farta
Vi er 5 (snart 6) utøvere


Sist redigert av gnuri : 07-09-10 kl 21:32.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:50   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

gnuri: ja, dere har i overkant flere musikkinstrumenter enn det som er vanlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:52   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Jeg har et trommesett, en gitar og og en djembe samt en drøss med ymse perkusjonsinstrumenter. Kanskje litt juks, men det blir langt over ti i sum.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:52   #13
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Haha, jeg har funnet min overkvinne! Fantastisk. Men jeg slår deg med to pianoer, da.

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg kan jo prøve å liste opp det jeg husker...
3 B trompeter
2 C trompeter
4 B kornetter
1 ess/d trompet
1 f/g trompet
1 piccolotrompet
2 tverrfløyter
1 piccolofløyte
1 obo
1 waldhorn
1 tysk trompet som kan spilles
1 tysk trompet som er laget til lampe
1 posthorn
2 signaltrompeter
1 xylofon (kromatisk)
1 kinesisk blåseinstrument
1 kinesisk strengeinstrument
1 liten bongas
1 stor bongas
diverse slaginstrumenter
3 blokkfløyter
1 piano
1 synt


-og sikkert masse mer som jeg ikke kommer på i farta
Vi er 5 (snart 6) utøvere

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:53   #14
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Ehhhh, ingen. Hvis man ikke kan regne med grytelokk etc.
:går og skammer meg:

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:55   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Jepp- og to pianoer kommer vi ikke til å få heller!

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Haha, jeg har funnet min overkvinne! Fantastisk. Men jeg slår deg med to pianoer, da.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:57   #16
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

For tiden: To gitarer, et munnspill og en bassgitar. Har store planer om anskaffelse av stor djembe (til bruk på min jobb, blant annet) og piano, men det var den økonomien...


Sist redigert av Lorien : 07-09-10 kl 10:01.
Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:57   #17
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jepp- og to pianoer kommer vi ikke til å få heller!

Det ene er "lånt på ubestemt tid" - og så har vi et (lydtett) musikkrom til de fleste av instrumentene samt det ene pianoet.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:57   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Vi har et keyboad stående, og så har mannen en el-gitar.

Ingen som spiller egentlig, men mannen er veldig musikalsk, så han burde holdt på litt mer.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:03   #19
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

Ehhhhhh, ingen hvis vi ikke teller med musikktingene storebror fikk på 1-års dagen.
Jeg HAR et piano, men jeg tror dessverre ikke jeg har noe sted å plassere det Det står hos mine foreldre og venter på å bli flyttet for pappa skal ha pianoet etter sine foreldre og alt står bare på vent pga meg

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:06   #20
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange musikkinstrumenter har du i hus?

En afrikansk tromme
En barnegitar
To munnspill
En trombone

Ingen utøvere.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no