Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange frysere har dere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-11, 22:30   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor mange frysere har dere?

Jeg er litt over hamstringen til enkelte i familien.
Vi har nemlig ett halvfullt fryseskap, mens ett par av den eldre garde i familien har 2-3 SVÆRE frysere stappfulle av mat! De har vært til stor bekymrig i dag hvor strømmen har vært borte og "maset" om at mye mat vil gå til spille dersom strømmen hadde blitt borte i ytterligere ett døgn kjenner at jeg nesten fnyser litt av. Jeg lurer på hva eldre, single mennesker skal med all denne maten.

Er dere mathamstere? *jeg anser dette som galskap*.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:31   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har en liten fryseboks (toppmatet), men den er alt for liten og uoversiktlig for oss, så nå skal vi ha oss fryseskap etterhvert.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:32   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har en fryser. Ikke har vi bær/frukthage og ikke går vi på jakt, så vi trenger ikke mer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:33   #4
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Hamstre og hamstre. Jeg kjøper inn stort på tilbud, har gjort om kottet i kjelleren til matlager og fryseren er proppfull. Skulle gjerne hatt en fryser til også, siden vi tross alt er 7 mennesker i familien.

På dette sparer vi ca. 5000,- i måneden (som kan brukes til morsommere ting), for ikke å snakke om en liten evighet av tid når en hel haug butikkturer elimineres.

Men å hamstre bare for å gjøre det blir kanskje noe annet?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:34   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har en normal stor. Den er som regel ganske full.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:34   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Fryserene inneholder hverken jaktkjøtt eller bær/frukt her heller.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:36   #7
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Sist vi merket positiv effekt av de nye rutinene for matinnkjøp var nå før jul. Null stress. Vi trengte bare å stikke innom en butikk og hente litt risgrøt, krem, fersk rosenkål og noen julehefter til julestrømpa. Deilig!

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:36   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har et fryseskap som er 160 høy som er i dag stappet full av ting, kjøpte en del kjøttboller og sånt i sverige da vi var der for 2 uker siden,og det tar sånn plass, ellers er den stappet full av hjemmelaget finnmarks feskekaka,feskeboller,feskepudding og sei
ja og så har vi fått en elgsteik på 4 kg :koko: Som jeg måtte trø inn i en hylle...


Hadde strømmen gått i mange timer hadde jeg nok vært litt deprimert pga all fiskematen min


Men hamstring av mat gjør vi skjeldent.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:36   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Har et kombiskap, kjøl og frys. That's it. Der er det også veldig god plass. Nå er det bare meg og snuppa da, så det som havner i fryseboksen er det av frosne varer når jeg handler litt stort. Det meste blir brukt av i løpet av kort tid. Fint lite hamstring her.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:37   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Hamstre og hamstre. Jeg kjøper inn stort på tilbud, har gjort om kottet i kjelleren til matlager og fryseren er proppfull. Skulle gjerne hatt en fryser til også, siden vi tross alt er 7 mennesker i familien.

På dette sparer vi ca. 5000,- i måneden (som kan brukes til morsommere ting), for ikke å snakke om en liten evighet av tid når en hel haug butikkturer elimineres.

Men å hamstre bare for å gjøre det blir kanskje noe annet?

7 mennesker hvor det er barn i vekst forstår jeg. Men å hamstre kjøpe brød og fylle fryseren?? Den sliter jeg med altså. Ett eksempel er, eldre dame på snart 70 år som spiser mange av de varme måltidene på dagsenteret. Jeg anser det som uøkonomisk.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:38   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har en liten fryser under kjøleskapet, og en stor fryser på boden.

Den ble ryddet opp i her i høst, så den er litt slunken for øyeblikket.
Jeg er alt for lite flink til å kjøpe opp et lager.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:39   #12
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har kombiskap med tre frysehyller.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:39   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har en medium stor dypfryser, og det er akkurat passe til oss fire. Jeg forundrer meg ikke over at gamle folk har mer mat på lager. Det er kanskje ikke så lett for dem å komme seg på butikken, og for oss er fryseren en deilig vei til få butikkturer.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:40   #14
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Jeg har tre skuffer under kjøleskapet. Det er for lite.
Hos x er det en middels fryseboks og ett vanlig fryseskap, men han deler med min mamma. Det er vel mer enn nok for dem.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:41   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har en fryseboks, ikke så veldig stor. En periode hadde vi kjøleskap med frysedel, tre skuffer. Det var for lite plass, både i kjøleskapet og i fryseskuffene. Jeg driver ikke med voldsom hamstring, men kjøper ofte inn endel frossenfisk, kylling, karbonadedeig osv når det er bra tilbud. Jeg baker også litt som de er greit å ha plass til, og jeg syns det er greit å kunne kjøpe en sjukilos kalkun uten å lure på om det er plass.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:41   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har en diger dypfryser i kjelleren, fikk den gratis på Finn. Ellers har vi fryseren under kjøleskapet, med tre skuffer, og den er oftest helt full så det er ganske greit å ha dypfryseren nede i tilfelle, og når vi avrimer fryseren på kjøkkenet. Når jeg hamstrer tofu og bær er det ganske fullt i kjøleskapsfryseren.
Har to kjøleskap også, hadde ikke klart meg uten, men kjøleskap nr. 2 er sånn én meter høyt som står under trappa nede.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 26-12-11 kl 22:50.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:44   #17
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Jeg hadde bare et kombiskap, med to og en halv frysehylle. Men med fire barn er det alt for lite, så jeg kjøpte meg et høyt fryseskap.
Sparer mye tid og penger på det gitt.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:48   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har en nokså normalstor fryseboks, og et fryseskap. Det er sjeldent fullt i noen av dem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:49   #19
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

To stk.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:52   #20
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Vi har et fryseskap og en sånn frysedel i to kombiskap. (Et kombiskap står i kjelleren sammen med fryseskapet) Jeg har mann om går på jakt og mor som plukker sopp og bær til oss. Baker alt brød selv, så det er alltid brød i fryseren. Har også litt middagsmat i fryseren. Det er passe for oss.

Jeg har en svigermor. Hun bor alene, og kjører løpet med to stappfulle digre frysere (mulig det er tre?) Men for all del - det KAN jo bli krig. Eller noe sånt.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 27-12-11 kl 00:50.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no