Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Akvariumsentusiaster?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-16, 16:06   #41
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akvariumsentusiaster?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg drar opp denne. I et svakt øyeblikk har jeg sagt til lillesøster at vi kan undersøke rundt akvarium.

Det bio ett eller annet HI snakket om, hva er det? Hva slags fisk kan man ha i?

Lurt å lese litt om akvarier og hva fisker krever før man kjøper. Størrelsen på akvariet bestemmer hvor mange fisker/hvor store du kan ha for god trivsel.
I et bittelite akvarium må det vel nesten bli ganske små fisk f.eks. guppy eller enkelte tetraer.
Det er forøvrig enklere å holde god vannkvalitet i større akvarium. Det skal så lite til før det blir ubalanse i små akvarier, og da blir fiskene fort syke og dør.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 16:12   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvariumsentusiaster?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg drar opp denne. I et svakt øyeblikk har jeg sagt til lillesøster at vi kan undersøke rundt akvarium.

Det bio ett eller annet HI snakket om, hva er det? Hva slags fisk kan man ha i?

Biorb'en var bare en slags fancy gullfiskbolle. Alt for liten til å ha fisk i.

Jeg anbefaler virkelig å skaffe akvarium med litt størrelse på. Små akvarier er mer arbeid. Vi hadde 110 liter (Juwel) og jeg ville heller hatt større enn mindre.

Her varte akvariumsentusiasmen til tidligere i år. Da hadde fiskene dødd én etter én uten at vi helt fant ut hvorfor. Og interessen har ikke vært til stede for å skaffe nye.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 18:22   #43
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akvariumsentusiaster?

Ungen har nå vært med på dyrebutikk og sett priser, og snakket masse med innehaver som er skikkelig akvarie interessert.
De åpner ny butikk til uka, så vi skal dit når vi kommer hjem fra Spania, da har de fått mye mer utvalg.
Det skal leses og læres, og jenta skal få "jobbe" litt for dette tror jeg

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-16, 00:16   #44
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akvariumsentusiaster?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ungen har nå vært med på dyrebutikk og sett priser, og snakket masse med innehaver som er skikkelig akvarie interessert.
De åpner ny butikk til uka, så vi skal dit når vi kommer hjem fra Spania, da har de fått mye mer utvalg.
Det skal leses og læres, og jenta skal få "jobbe" litt for dette tror jeg

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no