Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Universal Studios/IoA og små barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-17, 01:56   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Universal Studios/IoA og små barn

Lager en egen tråd jeg...

Ok, nå er vi nede på detaljnivå i planlegging

Minsten på 4 er høy nok til ganske mye i Universal faktisk (rett over 42"), men det betyr nødvendigvis ikke at en ride er passende for en på straks 5 år for det, så jeg spør her jeg. Han er ikke spesielt pysete av seg altså, men det er jo kjipt å dra ham med på en ride hvor han får helt skrekken. Så er disse skumle på noe vis? Da tenker jeg ikke bare på skremsel, men at de er f.eks. heftige i kjøringen.

Universal:

The Simpsons Ride
Men in Black: Alien Attack
Transfomers: The Ride-3D
Despicable Me Minion Mayhem (den burde være passende...)
Race Through NY with Jimmy Fallon
Harry Potter and the Escape from Gringotts
Skull Island: Reign of Kong
Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges
Jurassic Park River Adventure
The Amazing Adventures of Spider-Man



Og et sånt lite spm fra undetegnede... er det noen av rides'ene som har edderkopper slengende rundt?! Da utgår den for meg nemlig...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 05:06   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Ingen har edderkopper spennende rundt.

Race Trough er helt ny i år så den har vi ikke prøvd.

Popeye - det står at "You'll get soaking wet" og det betyr at du blir kliss klass gjennomvåt til trusa. Anbefaler derfor å ha på klær som tørker raskt i park.

Jeg syntes det er veldig vanskelig å anbefale det ene eller det andre - noen av disse er tøffe, men for mine har de ikke vært skremmende, men mine er ikke fasiten heller.

Det som er 3D og 4D kommer til tider veldig nært, veldig brått og veldig virkelig.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 08:42   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Mange av tingene ser du jo når dere kommer dit, lettere å bestemme da, mens mange ting også foregår innendørs, noe i mørke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 08:46   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Både jeg og minste er beyond pinglete, vi likte Simpsons og Popeye begge to.

Minste syns Jurrasic Park var skummelt, og jeg begynte å grine av den Harry Potter greia. Men det tror jeg ikke er en normal reaksjon. Minste tok den ikke. Hun var fire når vi var der tror jeg, er noen år siden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 08:46   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

The Amazing Adventures of Spider-Man
Vi hadde med oss 4-åringen vår her. Ikke av den sarte typen han heller, men han ble livredd. Han elsker (og elsket) alt som har med Marvel å gjøre, og var veldig oppsatt på at dette ville han. Men det ble altfor realistisk for han.
Man sitter i en vogn, får på seg 3D-briller og så kjører man gjennom en historie der Spiderman kjemper mot skurkene. Man blir sprutet vann på, man kjenner varmen "fra flammekasteren", man får følelsen av å falle utfor en høy bygning osv.. Så minien vår skrek hele turen enda jeg tok av han brillene og holdt han tett, tett inntil meg hele turen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 08:50   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Jeg husker såpass at selv dem som hadde barnenavn (minions, Simpsons etc.) var ganske heftige siden man fikk alt veldig nærmt eller hadde på 3d briller. Veldig avanserte rides med effekter, lyd, lys etc. Ikke at man blir redd av det man ser, men det oppleves veldig virkelig å sitte på med ett eller annet romskip etc. Jeg (49 ;-p ) syntes at tingene gjorde veldig inntrykk, mye mer enn vanlige berg-og-dal baner og karuseller. Synes det høres ut som om dette kan bli litt mye for en fireåring, men det er vel opp til hver enkelt. Det er også ganske vanskelig å vurdere dette på forhånd. Man stiller seg bare i en kø i et hus og plutselig er man der uten å ane hva man går til. og det skal jo også bli mye. I tillegg husk at det er VELDIG lange køer. Vi kjøpte front of row-pass og det hjalp såklart veldig, så det anbefales.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 08:50   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Oi. Det var en høy 4-åring. Knerten manglet en halv cm på å være 42" da vi var på Universal, men de var ikke så himla nøye, og han fikk ta de attraksjonene som hadde 42" som grense. Men han skulle straks bli 7 år.

Det var hva han turte å ta som begrenset han mer enn høyden. Transformers var for skummel. Vi tok den, men det var ikke noen positiv opplevelse. Simpson og Men in Black var derimot veldig stas. Det var i det hele tatt veldig mye ålreit som han kunne gjøre.

Å ta toget mellom Universal og IoA var kult, men det er et poeng å kjenne litt til Harry Potter-universet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 08:52   #8
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

4-åringen syns også lyden fra Hulk karusellen var skummel. Spesielt etter Spiderman riden. Vi måtte ha noen turer i Dr. Seuss land etterpå.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 20:08   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Ååå, så flott med masse erfaringer! Ja, jeg skjønner det er vanskelig å rådgi da barn er så forskjellige.

Jeg tenker også at endel av disse 3D/4D greiene kan fort bli for intense.

Vi får rett og slett sende fortropper inn på de vi er i tvil på, og så se om det er noe for ham.

Fløyel: Sånn soaking wet greier. Vi tenker kanskje at vi kjøper oss noen regn ponchoer, rett og slett for å ha i bakhånd når himmelens sluser åpner seg. Regner med at det er enkelt å skaffe seg der borte. Kanskje noen i ok kvalitet også som ikke går i stykker bare vi ser litt hardt på dem

Jeg trodde poden var ganske average jeg, Tjorven, men han er kanskje høy? Han var 106,5 cm barføtt for et par måneder siden så dette skal gå bra.

Han er forøvrig fullstendig inne i Harry Potter universet (sånn er det å ha eldre søsken ), så bare det å få oppleve den verdnen blir stort for ham

Jeg følger med på Universal app'en ift køtider nå. Det er jo veldig ymse egentlig - alt fra 10 min til 75 min. Tenker å følge med frem til vi skal dit om noen uker, så får vi vurdere om vi skal ha snike pass. Hadde definitivt vært greit å slippe det, og heller bruke de pengene til en annen park

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 20:22   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Nå er det jeg som roter med det inch-greiene. Knerten var veldig nesten 48" da vi var der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 20:28   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Fort gjort!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 04:17   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.


Fløyel: Sånn soaking wet greier. Vi tenker kanskje at vi kjøper oss noen regn ponchoer, rett og slett for å ha i bakhånd når himmelens sluser åpner seg. Regner med at det er enkelt å skaffe seg der borte. Kanskje noen i ok kvalitet også som ikke går i stykker bare vi ser litt hardt på dem

Jeg følger med på Universal app'en ift køtider nå. Det er jo veldig ymse egentlig - alt fra 10 min til 75 min. Tenker å følge med frem til vi skal dit om noen uker, så får vi vurdere om vi skal ha snike pass. Hadde definitivt vært greit å slippe det, og heller bruke de pengene til en annen park

Regnponchoer er for pingler! Neida, mange velger det, men vi syntes det er forfriskende deilig å bli litt soaking wet. Det er Popeye, Jurrassic park og RipSaw dere kan bli skikkelig våte på. Ikke ha på noe som ikke tåler vann - olastoff tørker også veldig sent. Og ja, det er hurricane-season her nå så det bøtter ned - men det går fort over. Poncoer får du kjøpt overralt, selvfølgelig billigere på Target enn i park. Vi har aldri kjøpt FastPass, og heller aldri kjent behov for å ha dette.

Ikke planlegg for mye - go-with-the-flow, bruk heller 2 dager i parkene og ta ting som de kommer. Planlegger man for mye blir man løpende rundt og ikke få med seg noe. Det er en naturlig rute å gå så følg heller den istedenfor å løpe frem og tilbake for å rekke de som evt. har lite kø. Etter kl 18 på ettermiddagen er det veldig lite køer uansett, ungene våre blir gjerne sittende på enkelte attraksjoner, rundt og rundt pga lite kø. Spesielt Popeye - den kan de fort kjøre 3-4-5 ganger på rappen uten å gå av.

Dere kommer ned rundt 4. juli hvis jeg husker rett, de store sommerskole-klassene har enda ikke kommet, i fjor var det mindre køer tidlig i juli enn hva vi har opplevd i slutten av juli. Vi reiser til Orlando neste uke og kommer til å tilbringe 2-3 dager i park kommende uke. (Vi er 1 uke på vestkysten nå), siste uken skal vi dingle. Eneste dagen det kan være fullstendig kaos i park er 4. juli.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 23:48   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Takk for supre tips, Fløyel

Haha, jeg tenkte jeg skulle legge til en kommentar selv om poncho på soaking wet rides

Vi skal i parkene fra 20.juli, så sånn sett kjipt... Burde vi satse på ukedager fremfor helgedager i parkene? Et alternativ er at vi drar grytidlig fra der vi oppholder oss første delen av ferien, for å utnytte dagen i parken (en torsdag). Det må være en reell gevinst før vi kjører et sånt løp, for det er langt fra optimalt for oss. Men om det pleier å være mye lengre køer i helgene så er det jo verdt et forsøk i hvert fall...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-17, 04:17   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Jeg er ikke sikker for å være helt ærlig - for jeg husker ikke hvilke dager vi har vært der....
Når jeg er på ferie vet jeg når jeg lander og når jeg må være tilbake på flyplassen, dagene går helt i surr for meg. Det er varmt her nå, vi har ca 33-34 grader på dagtid, det har regnet 3 ettermiddager her, styrtregn en times tid, så ikke legg opp til et for stramt program, man blir sliten av varmen. Jeg regner med at vi skal i park på mandag, så jeg kan avlegge en liten rapport etter det.

Søndager kan man gjøre gode kjøp på outletene - mange har spesialtilbud denne dagen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-17, 15:48   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Volcano utgår for oss. Lokale beboere kan fortelle at parken er stappfull og stopper inntak av folk midt på dagen pga sprengt kapasitet.

Vi var i Universal onsdag, det var greit med folk, lang kø i HP land, dvs over 1 time. Øvrige mellom 20-40 minutter.
Nå hadde vi med folk som aldri har vært der før så vi gikk grundig til verks. Dvs vi var i Universal fra kl 10-17, da var hele parken gått igjennom med de attraksjonene som var ønsket (dvs alle, minus de for de aller minste). 17.30 ish satt vi på toget til IOA, spiste og tok vannattaksjonene noen runder før vi var ute av parken ca 21.30. RipSaw har veldig lange køer uansett når du kommer på døgnet. Våre stod der i 30 min kl 21 om kvelden.

Jimmy Fallion var genial- du får billett med klokkeslett på når det er din tur, kommer tilbake og vipps inne. Morsom ride også.

Som du ser - lange dager - husk mye drikke!! Det er 35-40 grader her nå, har ikke regnet på flere dager. Og gode sko! Ikke stress - rusle rundt og ta dere pauser. Det er faktisk helt greit å stå i kø, det er en del å se på mens man står der og i køene er det ofte aircondition eller vifter som kjøler.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-07-17 kl 15:57.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 03:09   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Tusen takk for at du deler rykende ferske erfaringer, Fløyel Har også lagt merke til at RipSaw har laaange køer, samt Despicable Me (ser på app'en). Men at det kanskje kan lette litt mot stengetid slik som du vel har nevnt tidligere. Så dere tok altså begge parkene på en dag denne gangen?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 03:47   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Universal Studios/IoA og små barn

Vi skal tilbake i morgen, men da kun IoA. Minion og RipSaw har lang ventetid hele dagen igjennom.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no