Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-22, 07:47   #21
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ser Gahr Støre har uttalt seg om at vi skal ta vår andel, så lenge andre land gjør det samme, og det er så smålig at jeg blir helt kvalm.

(Min utheving)

Så om andre land ikke tar imot flyktninger, så skal vi nekte? Jeg er fullstendig enig, gajamor. Det er til å bli kvalm av!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-22, 15:14   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

I tillegg til alt det Heilo sa ( ): gitt at Ukraina er et av verdens mest korrupte land (i Europa kun slått av - gjett! - Russland!), så betyr det mye at man gir til organisasjoner med veldig, veldig gode rutiner for å klare å operere i land med mye korrupsjon, med integriteten i behold.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-22, 19:00   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Det er absolutt et vesentlig poeng.

Det ble redd barna for oss i første omgang. Muligens UNICEF også. Jeg går heller for store, kjente, trygge organisasjoner som jeg vet har gode rutiner. For jeg kjenner ingen sånne små godt nok til å vite at det havner der det skal. Ja. Det går noe i adm gebyr. Det er drt som sikrer at dette går rett, tenker jeg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-22, 19:59   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jeg har sendt penger til Redd Barna og Røde kors nå, og jeg er fast giver til Leger uten grenser.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 09:22   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

En annen viktig sak er å jobbe opp mot politisk styre og stell for å sikre at vi tar imot en vesentlig mengde flyktninger. Ser Gahr Støre har uttalt seg om at vi skal ta vår andel, så lenge andre land gjør det samme, og det er så smålig at jeg blir helt kvalm. (...).

Jeg er redd regjeringen har Stortinget, forhåpentligvis minus SV, KrF og Rødt, i ryggen. Akkurat nå er jeg flau over å ha stemt Ap.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 09:25   #26
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jeg er fast giver til UNICEF, Leger uten grenser og Redd Barna (og en til jeg ikke husker nå). Alle fire fikk en ekstra overføring i går.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 09:42   #27
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jeg har gitt til flyktningehjelpen og Røde Kors.

Så synes jeg Stortinget skal vedta å sende våpen. Det er det de trenger nå

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 10:05   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

(...) Ser Gahr Støre har uttalt seg om at vi skal ta vår andel, så lenge andre land gjør det samme, og det er så smålig at jeg blir helt kvalm. (...)

Hvor så eller hørte du den uttalelsen hen? Jeg vil gjerne ha kilde når jeg sender sint-medlem-brev.


Sist redigert av Strå : 27-02-22 kl 10:13. Årsak: skrivefeil
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 14:35   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg valgte Redd barna i dag, da de sendte ut sms. Kan bli noen andre en annen dag. Har fast trekk til Leger uten grenser.

Nå ble det Røde Kors og Kirkens nødhjelp.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 16:40   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har gitt til flyktningehjelpen og Røde Kors.

Så synes jeg Stortinget skal vedta å sende våpen. Det er det de trenger nå

Kommenterte dette i krigstråden, men er slett ikke sikker på om det er riktig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 19:18   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kommenterte dette i krigstråden, men er slett ikke sikker på om det er riktig.

Det er ikke lett å være sikker på noe som helst, men vi må hjelpe dem å forsvare seg synes jeg. Met et reelt forsvar.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 19:21   #32
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Ellers har jeg også gitt penger til kolleger i Ukraina. Vi har 16 ansatte der, tror vi har bidratt med hjelp ril evakuering av familier til Polen. Regner med at jeg har kolleger i krigen nå. Men fint å kunne hjelpe litt konkret også.

Har også kolleger i Russland. Spent på om vi avvikler den avdelingen nå, det synes jeg vi burde gjøre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 19:43   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Postet i feil tråd.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 20:01   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Vi gav til Røde Kors i første omgang.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 23:05   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Oisann, tankevekkende Facebookinnlegg fra en som heter Kathrine Raadim. Det var så langt at jeg legger ikke inn bilde, men søk gjerne opp selv, om hvordan private initiativ faktisk hindrer nødhjelp.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 23:17   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Vi har gitt til Røde Kors og Leger Uten Grenser.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 08:53   #37
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Som forventet er det nå oppslag om at privatie initatiativ ofte krever mer organisering og kompetanse enn man har og overskuer. Det er berg av klær og mat på grensene som de ikke får nyttegjort seg. De store organisasjonene ber om at man heller gir dem penger.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 14:47   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Fagforeningene på jobben har tatt initiativ til innsamling. Så nå oppfordres alle ansatte til å gi et beløp tilsvarende en timelønn og så matcher jobben alle donasjoner med samme beløp. Det synes jeg var et godt initiativ. Dette er satt opp direkte på Unicefs hjemmeside.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 07:42   #39
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Vi har et vennepar der hun er fra Ukraina, litt mot vest i landet. Hun og mannen driver en liten hjelpeorganisasjon som jeg stoler på.

Vi har støttet dem i flere år, med klær og gaver til barnehjemsbarn og til matkasser til jul til familier i nød.
I de siste årene har de også hjulpet mange i Donetsk i øst, og vi får rapporter og bilder og ser at hjelpen når fram.

Så nå har jeg bidratt med penger igjen, så våre venner kan gi videre til sine kontakter så de kan hjelpe folk i nød, sårede soldater, folk på flukt osv.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 08:31   #40
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvor så eller hørte du den uttalelsen hen? Jeg vil gjerne ha kilde når jeg sender sint-medlem-brev.

Jeg vil også gjerne ha kilde. Det jeg har fått med meg er at Støre har uttalt dette:

"Norge er innstilt på et samarbeid med EU og nordiske land om eventuell fordeling av flyktninger.

– Norge vil ta sin andel ut fra en rimelig fordeling mellom europeiske land, sa han."

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no