Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Isets kaketråd (med bilder)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 21:23   #121
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Iset, du er jo som meg, du! Jeg kan heller aldri få for mye hvitløk. Jeg regner alltid to fedd pr person, men kunne godt ha brukt mer noen ganger.

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:36   #122
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

PAVLOVA

4 eggehviter
200 gr sukker
0,5 ts vineddik
1,5 ss maizena

Fyll:
3 dl kremfløte
3 ts vaniljesukker

Frukt og og sjokolade som pynt. (Jordbær er sikkert godt, men jeg er allergisk ).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 15:25   #123
~froggie~
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 83
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Oi, dæsken. Her er det bare å notere.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:28   #124
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Mmm pavlova er snadder!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 19:01   #125
Leah
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 46
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Dæven, her var det siinnsykt mye snadder!!! Skal legge inn et par gode oppskrifter jeg selv har på lager etter hvert...

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:06   #126
Nisilla
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 11
Nisilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Kan noen minne meg på hvorfor jeg gikk inn på denne tråden??! Blir ikke mye slanking av å finne oppskrifter på så flotte kaker.

Nisilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 04:09   #127
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

og der spiste jeg rett og slett opp lappen min...


Sist redigert av Tammen : 27-12-07 kl 04:15.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 10:56   #128
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

:abbonerer:

Å jeg som liksom skal endre en smule på kostholdet mitt.....

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 21:38   #129
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Håper ikke denne tråden forsvinner ut, kanskje den burde vært klistret?

Jeg har oppsrkfift på god kake, og deler gjerne. Må jo dytte tråden litt også

Den er litt "voksen" i smaken kanskje, men vi er da voksne vi!

Rømme og kaffekake
Lag den i en liten langpanne.

125 g. usaltet smør
250 gram sukker
3 egg lett sammenpisket
1 ts vaniljeessens
1ss pulverkaffe (frysetørret)
150 g. hvetemel
1 ts bakepulver
90 g. rømme

Smør og sukker røres hvitt, og eggene has gradvis i, pisk godt etter hver gang. Løs opp vaniljeessens og pulverkaffe i 1 ss varmt vann. Vend inn siktet mel og bakepulver vekselvis med rømme. Rør til det er så vidt blandet og nesten glatt.

Stekes på 160 grader i 30-40 minutt, eller til det ikke klistrer seg deig på kakestikka.

Kaffeglasur
2ts pulverkaffe
125 g. melis
20 g. usaltet smør, smeltet
Løs opp pulverkaffen i 2-3 ss varmt vann i en liten bolle. Tilsett melis og smør, og rør til det er godt blandet. Smør glasuren på den avkjølte kaken.

Skikkelig god kaffesmak på denne kaken. Jeg har laget den i vanlig langpanne, men da blir den selvfølgelig litt flatere, og så doblet jeg glasuren. Det kan sikkert gjøres dersom du lager med liten langpanne, for glasuren er så god


Håper den smaker!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg KAKE.jpg (33,9 KB, 22 visninger)
__________________

Sist redigert av Meta : 07-02-08 kl 21:44.
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 21:41   #130
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Bare kakeprat her ikveld her. Lurer på om jeg skal bare gå og legge meg!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 18:57   #131
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Den kaffekaken så utrolig god ut!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 19:13   #132
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Nam nam nam...

  Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 20:08   #133
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Den er knallgod

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 13:39   #134
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Hmm, noen som vet hvor man får kjøpt sånne sukkerbilder?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 20:29   #135
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Hmm, noen som vet hvor man får kjøpt sånne sukkerbilder?

Sukkerbilder?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 20:31   #136
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

De selger sukkerbilder på velassorterte matvareforretninger og på bakerier. Du kan også få bestilt sukkerbilder av egne fotografier på noen konditorier, det er ganske stilig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 00:15   #137
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De selger sukkerbilder på velassorterte matvareforretninger og på bakerier. Du kan også få bestilt sukkerbilder av egne fotografier på noen konditorier, det er ganske stilig.

Hmm, jeg trodde kanskje det var for seint å bestille sånne med fotografier (har sett det hos bakere), men jeg sjekket litt på nettet og det kan visst gå. Jeg har barnedåp i helgen.
Men da er det nok mulig at jeg bestiller kaken også, viss jeg først må til bakeren for å handle...

Takk for svar!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 15:23   #138
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.



************************************************** *******

SJOKOLADE-OSTETERTE

Denne var vanvittig god, jeg har aldri i hele mitt liv sett min lille tynne mormor spise så mye kake.

Bunnen:
300 gram grove sjokoladekjeks (jeg brukte Maryland Cookies da jeg ikke fant Bixit med sjokolade, men det var nydelig det og).
150 gram smeltet smør

Fyll:
200 gram Cottage Cheese
75 gram sukker (pluss 25 gram ekstra til den mørke røra - 100 gram tilsammen)
250 gram tykk yoghyrt (bruk Tine matyoghurt, den er genial!)
300 gram Creme Fraiche (1 helt beger)
200 gram hvit kokesjokolade
200 gram mørk kokesjokolade

Kjør kjeks og smør i food prosessoren til det blir en jevn masse. Trykk den ut i en rund form, 24 cm i diameter. Det beste er om du kan sette ringen direkte på et fat, så er det bare å ta av ringen og servere når kaken er ferdig.

Ha cottage cheese, sukker, yoghurt og creme fraiche i food prosessoren og kjør det til massen er helt jevn. Del massen i to. Smelt den lyse og den mørke sjokoladen i hvert sitt vannbad og ha dem i hver sin røre. Tilsett det siste sukkeret i den mørke røra og rør godt.

Hell den lyse røra over kjeksbunnen. Hell så den lyse røra over den mørke røra. Rør litt forsiktig med en gaffel i kaka for å få marmorert effekt.

La kaken stå i kjøleskapet i et par timer. Pynt med pisket krem og evt revet sjokolade.



Denne skal jeg lage i dag!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 22:13   #139
Skeptisk
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 5
Skeptisk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Her var det mye godt ja!

Skeptisk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 20:09   #140
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

[quote=Iset;12010]Jeg eeelsker å bake. Jeg må unngå sukker og hvetemel selv, så jeg baker helst til andre da, eller kanskje en sukkerfri og melfri kake en gang iblandt. Sender ofte med mannen kaker på jobb, så mannens kolleger elsker meg.

Tenkte å samle alle her, så kan jo folk få oppskriftene, for dette er virkelig godsaker. Enjoy!

************************************************** ********

Isets drømmekake med banan og sjokolade
4 egg
3 dl sukker
4 dl hvetemel
200 g smeltet smør (blandes i melken)
1 dl melk
3 moste bananer
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 plate hakket kokesjokolade

Sjokotopping:
1 plate kokesjokolade
2 ss smeltet smør
0,5 dl fløte
1 ts vaniljesukker

Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland det tørre og ha i vekselsvis med melk. Ha i sjokoladen til slutt. Stekes på 180 grader, nederste rille i 40 min. Nok til en liten langpanne.

Sjokotopping:
Smelt sjokoladen og smør sammen, ha i fløten. Varm til kokepunktet. La stivne litt før den has på kald kake.

Skjær i ruter og server.




************************************************** *******

Går det fint å fryse denne?

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arne brimis sjokoladekake, kaffekake, kake, kakefyll, kaker, mouse, osteterte, topping


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no