Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Isets kaketråd (med bilder)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-08, 20:06   #141
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

På tide å dra fram denne tråden igjen kjenner jeg.
Nå har vi snart flere bursdager her, så jeg vil gjerne ha mer inspirasjon.

Ostekake med jordbær
Bunn
250 g Bixit
125 g margarin
1.5 ts kanel

Finknus kjeksen og bland sammen med kanel og smeltet margarin. Sett en 24 cm springform rett på et kakefat, og trykk ut bunnen. Sett kjølig mens du lager fyllet.

Fyll
1 pk philadelfiaost
2 dl melis
1.5 ts vaniljesukker
2.5 dl rømme
1 pk fløte
1 pk jordbærgelè

Pisk philadelfiaost, melis, vaniljesukker og rømme til en klumpefri masse. Pisk fløten til krem og bland i. Lag gelè med halv vannmengde, avkjøl og bland i. Hell fyllet over kakebunnen og sett kjølig til det er stivnet.

Toppen
1 kurv jordbær
1 pk jordbærgelè

Del jordbærene i to og legg utover kaka. Lag gelè med halv vannmengde, avkjøl og hell over. Sett kjølig til det er stivnet.

(Det er lurt å romtemperere kaka litt før servering, ellers kan bunnen være litt hard å få løs fra fatet)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Ostekake.JPG (94,4 KB, 44 visninger)
Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:35   #142
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Det var da en usedvanlig pen kake! :sikle:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:52   #143
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det var da en usedvanlig pen kake! :sikle:

Takk.
Den er utrolig god - og lett å lage.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 22:08   #144
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Oj!!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:53   #145
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Sitat:

NEW YORK CHEESECAKE

250 gram kjeks (jeg brukte Digestive)
2 ss brunt sukker
120-150 gram smeltet smør.

Bland alt i en food processor og trykk det ut i en rund papirkledd kakeform, 24-26 cm.
Trykk "deigen" litt oppover kantene og sett den kjølig.

Ostemasse
800 gram (4 esker) Philadelphia (eller annen kremost)
2 dl sukker
2 ss hvetemel
2 ts vaniljesukker
4 egg

Topping
1 beger Creme Fraiche
2 ss sukker
1 ss vaniljesukker

Pisk kremost, sukker og vaniljesukker godt sammen. Ha i hvetemel og pisk inn ett egg om gangen. Ha massen over den avkjølte, litt harde bunnen og stek på nederste rille i ovnen, 200 grader i ca. 1 time.

Ta kaken ut og la den stå til avkjøling i formen i ca. 30 minutter. Den virker ganske løs når du tar den ut, men den stivner mens den kjøles ned. Det gjør ikke noe om den synker litt ned eller sprekker på toppen, da toppingen dekker over dette uansett.

Rør sammen toppingen og fordel den over kaken mens den er i formen. Sett kaken inn i ovnen igjen på 200 grader og stek videre (midt i ovnen) i ca. 15 minutter.

Ta kaken ut av ovnen og avkjøl den helt. Sett den så i kjøleskapet i flere timer, gjerne natten over, til den er helt stivnet og kald. Da er det enkelt å få den over på et kakefat. Jeg brukte to stekespader som jeg presset forsiktig inn mellom bunnen og bakepapiret og løftet kaken litt opp og la den på et fint serveringsfat.


Nå står denne i ovnen. Jeg gleder meg til imorgen!

Jeg byttet ut kjeksen med oreokjeks. Også topping mot vanlijekesam. Så det blir spennende å se hvordan det blir!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:43   #146
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Denne tråden burde være klistret.

:abbonerer:

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:47   #147
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Bare synd tråden er blitt så uoversiktelig med 100 kommentarer mellom hver kake og sånt, jeg har bare begynt å legge ut oppskriftene direkte siden folk må bla og bla her, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:49   #148
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Bare synd tråden er blitt så uoversiktelig med 100 kommentarer mellom hver kake og sånt, jeg har bare begynt å legge ut oppskriftene direkte siden folk må bla og bla her, hehe.

Kanskje du kan linke til de du legger ut i første innlegget?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:01   #149
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Eller kanskje modder/admin vil gafle tråden for deg slik at vi får en kaketråd og en kommentartråd. Og så bare linke dem til hverandre?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:05   #150
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)



Jeg må tenke litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:13   #151
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Stemmer for ren kaketråd ja.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:15   #152
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Når jeg endelig etterhvert (om 50 år) får råd til nytt BRA kamera, skal jeg bake opp alle kakene på nytt og ta nye fine bilder. Bildene suger jo.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 09:16   #153
ElseMarie
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 33
ElseMarie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Så mange flotte oppskrifter, skal prøve noen neste gang jeg skal bake!

ElseMarie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:01   #154
Leah
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 46
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

De oatmeal-raisin cookies'ene var virkelig usannsynlig gode!!

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:05   #155
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Ja, de er nydelige. Skilpadda sine bør du også prøve, forresten. Bare søk på havrekjeks, tror jeg, så får du dem frem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:26   #156
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Ja til egen kaketråd.
Iset, du kan gjerne komme hit og bake alle kakene på nytt - jeg kan fikse kamera og kameramann.




Syns forøvrig du er kjempeflink til å legge ut bilder til alle oppskriftene. Det er mye lettere å prøve seg selv, når man vet hvordan resultatet blir. (eller burde bli)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:32   #157
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Vil også ha egen kaketråd.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:35   #158
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Ja til egen kaketråd.
Iset, du kan gjerne komme hit og bake alle kakene på nytt - jeg kan fikse kamera og kameramann.




Syns forøvrig du er kjempeflink til å legge ut bilder til alle oppskriftene. Det er mye lettere å prøve seg selv, når man vet hvordan resultatet blir. (eller burde bli)

Hehe bare si tid og sted du. Jeg får aldri til ordentlige bilder, har et kamera jeg ikke har helt dreisen på. Men ja, jeg synes det er viktig med bilder til oppskriftene, så jeg skulle ønske alle la ut bilder når de la ut en oppskrift!

Jeg har lagt ut en haug med kakeoppskrifter med bilder på forumet utenom denne tråden, jeg burde vel samlet alle linkene og lagt dem inn i et innlegg her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:40   #159
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe bare si tid og sted du.



Jeg har lagt ut en haug med kakeoppskrifter med bilder på forumet utenom denne tråden, jeg burde vel samlet alle linkene og lagt dem inn i et innlegg her.

Jeg bor nok for langt unna (Du skal egentlig bare være glad for det, for jeg tror jeg hadde besøkt deg rimelig ofte om du hadde vært naboen min)

Å samle alle linkene hørtes ut som en glimrende idè!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:41   #160
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Ja, denne tråden må jeg bare abbonere på, mens jeg drømmer om å en gang bli flink til å bake kaker....

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arne brimis sjokoladekake, kaffekake, kake, kakefyll, kaker, mouse, osteterte, topping


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no