Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips til kake/dessert til jentekveld?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-11, 17:04   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Tips til kake/dessert til jentekveld?

Da var det tid for forening/klubb for 7 jenter.

Forslag til gode kaker/desserter (enkle og raske å lage)?
Tenker på kanskje en god ostekake, noen som har oppskrift på en enkel og god en?

Alle tips mottas med takk :-)

Til mat som blir det enkelt med varme rundtykker av ulik art, pålegg som egg, skinke, ost, reker osv. Samt et stort fat med oppskåret epler, appelsiner, paprika, agurk, salat, tomat, kiwi og meloner!!!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 17:08   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til Kake/Dessert til jentekveld?

Den Mad Muff Pie er visst god, og ser enkel ut å lage.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 17:12   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til Kake/Dessert til jentekveld?

Sjokoladefondant med bærsaus.

Skogsbær og hvit sjokolade: http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=dessert

Eller en annen variant: http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=skogsb%E6r

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 17:12   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til Kake/Dessert til jentekveld?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Den Mad Muff Pie er visst god, og ser enkel ut å lage.

Ja, mye enklere enn oreokaken, og nesten samme smak!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:49   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til Kake/Dessert til jentekveld?

Jeg har oreo-sjokolade-iskake i fryseren nå, kan avgi rapport om den om et par timer. Det var iallefall veldig enkelt, gjort på noen få minutter.
http://www.passionforbaking.com/blog...kolade-iskake/

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 20:26   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Sjokoladefondant ja.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 20:40   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Jeg fikk servert en nydelig kake forrige helg. Smeltet i munnen!
Litt seig brownies aktig bunn med hvit tykk krem på toppen laget av hvit sjokolade.

Black and white kladdkaka:


Oppskrift

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 21:24   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til Kake/Dessert til jentekveld?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg har oreo-sjokolade-iskake i fryseren nå, kan avgi rapport om den om et par timer. Det var iallefall veldig enkelt, gjort på noen få minutter.
http://www.passionforbaking.com/blog...kolade-iskake/

Den ble veldig god, bortsett fra kremen utenpå. Den ble ekkel og full av iskrystaller, som jeg i og for seg hadde mistanke om. Neste gang kler jeg inn kaken med mykrørt vaniljeis, tror jeg, det inni smakte himmelsk.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 21:34   #9
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til Kake/Dessert til jentekveld?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Den ble veldig god, bortsett fra kremen utenpå. Den ble ekkel og full av iskrystaller, som jeg i og for seg hadde mistanke om. Neste gang kler jeg inn kaken med mykrørt vaniljeis, tror jeg, det inni smakte himmelsk.

Takk for tips. Ser jo kjempegod ut men var litt skeptisk til kremen utenpå jeg og. Mykrørt vaniljeis var lurt.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:08   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Snickerskaken/Peanøttkaken er NAM.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 08:35   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til Kake/Dessert til jentekveld?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Takk for tips. Ser jo kjempegod ut men var litt skeptisk til kremen utenpå jeg og. Mykrørt vaniljeis var lurt.

ja, og kremen inni smakte nydelig sammen med sandwichisen. og ikke minst, utrolig rask å lage.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 09:45   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Jeg synes den osteiskaka er genial enkel, og veldig god

Osteiskake:

Ingredienser i oppskrift
3 egg
2 dl sukker
1 pk Philadelfia smøreost
2,5 dl fløte
1-2 krokanrull, sjokolade
15 Bixit kjeks

Tilberedning:
Pisk eggeplommer og sukker. Bland i ost og stivpisket fløte, så knust sjokolade og stivpisket eggehvite.

Knus kjeks og ha i kakeform eller på et fat med kakeformringen.

Ha oppi røren, og dryss over resten av kjeksen.
Settes i fryseren.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 09:47   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Jeg har ikke alltid hatt krokanrull i da, godt likevel!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 09:58   #14
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Osteiskake er kjempegodt, har omtrent lik oppskrift. Jeg syns den er best uten krokanrull.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:00   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Osteiskake er kjempegodt, har omtrent lik oppskrift. Jeg syns den er best uten krokanrull.

Jeg og i grunn. Jeg så at jeg hadde lagt ut denne i en annen tråd, men kan ikke huske å ha putta krokanrull i den særlig mange ganger.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:02   #16
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg fikk servert en nydelig kake forrige helg. Smeltet i munnen!
Litt seig brownies aktig bunn med hvit tykk krem på toppen laget av hvit sjokolade.

Black and white kladdkaka:


Oppskrift

Den skal jeg prøve en gang, takk for tips, Fløyel.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:11   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Den som er her inne et sted som heter Gerd´s ostekake
Også syns jeg dajmiskake er kjempegodt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:04   #18
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til kake/dessert til jentekveld?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg og i grunn. Jeg så at jeg hadde lagt ut denne i en annen tråd, men kan ikke huske å ha putta krokanrull i den særlig mange ganger.

Min oppskrift er litt annerledes men samme ingredienser men jeg bruker Tine Kremost istedenfor Philadelphia, prøvd begge og liker Tine Kremost best.
Jeg visper eggehviter og sukke, blander eggeplommer og kremost sammen og blander alt med en boks stivpisket fløte.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no