Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender dere opp fyrverkeri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-18, 19:34   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sender dere opp fyrverkeri?

Burde sikkert vært undersøkelse på nyttårsaften, men jeg lurer enda jeg -

kjøper du/sender opp fyrverkeri?


Jeg er da der at jeg mener det er fullstendig vilt å bruke hundrevis av kroner på å sende glitter opp i lufta! Jeg bidrar gjerne til fellesfyrverkeri, men privat kjøper vi ikke inn fyrverkeri og sender opp. Dessuten synes jeg bare det ser kjipt ut dagen etterpå når folk ikke gidder å rydde opp etter seg.

Så mener en venn av oss at det nesten er litt "snyltete" - vi har jo glede av at andre fyrer opp (eller glede og glede, vi er ikke så glad i privatfyrverkeri, men vi ser jo på rundt kl 24, hva annet er det å se på liksom?), men vi bidrar ikke selv.

Burde vi kjenne litt mer på snyltefølelsen, eller er det greit å velge bort fyrverker?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:38   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Vi har stjerneskudd, men ikke fyrverkeri. Det er såpass god utsikt fra der vi bor at vi ser mange som skytes opp i Trondheim. For min del kunne det kun blitt gjennomført i offentlig regi.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:39   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, har ikke kjøpt fyrverkeri på sikkert 15 år.
Nå har jeg jo barn som begynner å syns det er gøy, men jeg vil heller gå og se på en offentlig oppskyting. Det har de jo en del steder nå til dags.
Det koster masse, og fører til branner og skader så jeg er all for å la profesjonelle ta seg av det.

Leste nylig om to unge menn som var veldig opptatt av fyrverkeri, og brukte 25 000 kr på det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:41   #4
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Vi (mannen) bruker å kjøpe noen raketter, familiepakke eller lignende. Vi bor ganske grisgrendt så her ser vi ikke andres raketter.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:43   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, ikke hvis jeg bestemmer. Jeg synes det er bortkastede penger og hater i tillegg kaoset rundt oppskyting. Mann og sønn kjøper noen år, andre år ikke.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:43   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, jeg kjøper ikke fyrverkeri, men de vi feirer sammen med har bestandig masse. Jeg kjøper litt stjerneskudd da.

Jeg tenker at det må være helt greit å ikke kjøpe, det er jo ikke sånn at jeg tvinger de vi feirer sammen med å kjøpe, og jeg hadde ikke kjøpt dersom de ikke hadde kjøpt

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:44   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Jeg er veldig positiv til fellesfyrverkeri i regi av kommunen eller lignende
Når vi feirer der det ikke er felles fyrverkeri, synes jeg det er fint å sende opp noe selv, og vi brukte vel ca 2000,- på fyrverkeri i år

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:44   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Kjøper ikke, og hadde ikke kjøpt uansett. Kjøper stjerneskudd, og vi rydder etter oss før vi går inn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:45   #9
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, jeg hverken kjøper, sender opp eller ser på det. Etter å ha hørt en reveunge hyle i skrekk en nyttårsaften er jeg helt og totalt i mot fyrverkeri. Det var helt forferdelig å høre på, og den reven var et stykke unna der jeg stod.
Jeg heller mer og mer til at fyrverkeri er komplett unødvendig. :festbrems:

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:45   #10
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, det gjør vi ikke.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:51   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Ja, klart vi gjør. Rydder selvsagt opp etter oss også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:54   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, der er gubben og jeg like gneiene, så fyrverkeri bruker vi ikke penger på.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:56   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Noen ganger. Jeg ser på uansett, men mener ikke det er snylteri. Fyrverkeri er ingen nødvendighet og hadde ikke blitt lei meg om det ble slutt på det. Bor på bygda så her er det ikke aktuelt med offentlig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:59   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, kun stjerneskudd. Vi har snyltet i 10 år. Jeg liker veldig godt organisert fyrverkeri, som i Trondheim med familieforestilling kl 19. Da har vi egentlig snyltet litt der også.

Jeg er redd fyrverkeri og fulle folk. Har arr på leggen etter å ha blitt truffet av ulovlig fyrverkeri for snart 20 år siden. Det var mange skader nyttårsaften i Blussuvollsbakken i gamle dager.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 20:05   #15
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Vi er blant de heldige som har felles fyrverkeri der vi bor. Det er stort og dyrt, og sendes opp av en som har kurs fra brannvesenet. Helt genialt, både fordi det blir mye flottere enn noe man får kjøpt som privatperson, og fordi det begrenser mengden som skytes opp i hytt og vær. Også møtes "halve nabolaget" for å se på, så får man ønsket godt nyttår.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 20:06   #16
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Siden jeg mener det burde være forbudt for private (evt folk uten kurs) å sende opp fyrverkeri, og betaler min skatt med glede (også når deler av den brukes til et felles kommunalt fyrverkeri), så kjenner jeg meg ikke igjen i snylter-kategorien. Gnien er derimot et begrep jeg har stor sans for.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 20:10   #17
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Jeg er motstander av fyrverkeri, og har aldri brukt en krone på sånt. Det samme gjelder mannen. Vi synes synd på alle som er redde, og ønsker at fellesarrangementer med begrenset fyrverkeri skal bli en realitet.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 20:20   #18
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Jeg nekter å bruke penger på et par smell og har fått med meg både gubben og ungene på det. Jeg mener at det burde bli forbudt for private å kjøpe og sende opp fyrverkeri, noe som ble enda tydeligere da jeg kom på jobb etter nyttår og opplevde at elever sendte opp fyrverkeri inn i en mengde med elever. En annen elev er kraftig forbrent på ene hånda etter uvettig omgang og kan ikke skrive.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 20:27   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Nei, det er helt uaktuelt å bruke hundrevis av kroner på fyrverkeri. Jeg setter jo pris på å se på fyrverkeri på nyttårsaften, men hadde ikke blitt lei meg om det ble slutt. I tillegg har vi en katt som er livredd for fyrverkeri og jeg synes det er en skikkelig uting å sende opp fyrverkeri utenom akkurat rundt midnatt. Og ja, jeg vet det er lov fra 18 til 02, men jeg synes det skulle vært begrenset mye mye mer (og så kan jeg heller ikke begripe hva som er stas med å sende opp fyrverkeri for seg selv kl 19, små barn kan vente til de er store nok til å være oppe til midnatt eller legge seg og så bli vekket litt før).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 20:32   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere opp fyrverkeri?

Vi tenker som dere, Høst, men er veldig positiv til felles fyrverkeri av f.eks. kommunen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no