Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

IKEA jerngryter

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-12, 11:25   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKEA jerngryter

Jeg har tenkt å kjøpe meg en av disse jerngrytene: http://www.ikea.com/us/en/catalog/ca.../series/14887/

Jeg skal bruke den til å bake brød i ovnen, men vil jo også gjerne kunne bruke den på andre måter. Jeg har induksjonstopp men ingen plater som er avlange, så da vil vel den store avlange gryten fungere dårlig? Irriterende, for den er bedre til brødbaking, og 5 liter er generelt mer egnet til mitt bruk enn 3 liter.

Noen som har prøvd disse grytene?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 11:28   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.216
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA jerngryter

Jeg har en annen avlang gryte fra Ikea (en sånn non-stick-greie i 365+-serien) og synes den fungerer helt greit på induksjonstoppen, egentlig - den er ikke så veldig mye større enn den største platen, og jeg bruker den mest til gryteretter og slikt, der varmen sprer seg godt i innholdet i gryten. Den er 40 cm lang, ser jeg på nettsiden, og den du ser på er 41.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 11:30   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA jerngryter

Ja, jerngryten sprer vel varmen ganske godt. Min største plate er 21 cm, så jeg erlitt redd det skal bli for mye som stikker utenfor.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 16:02   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: IKEA jerngryter

Pass på at gryten er plan under, de er ikke alltid like gjevn i kvaliteten som le creuset.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 16:12   #5
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.317
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: IKEA jerngryter

Jeg vurderte å kjøpe en av disse emaljerte jerngrytene til ikea, men da emaljen skallet av på utstillingsmodellen, droppet jeg det. Har en le creuset som jeg elsker og en rimeligere, oval fra Jernia som jeg bruker til å steke brød i. Den fungerer utmerket og ingen skader i emaljen etter et års bruk.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 16:29   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA jerngryter

Kjenner en som har den og syns den funker veldig bra. Og jeg har en Le Creuset panne med skår i emaljen..

Kommer til å kjøpe den runde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no